کد خبر: ۳۹۴۲۱۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
امیر قطر، که کشورش از حامیان سرسخت تروریست‌های سوری با امید سرنگون کردن نظام دمشق بوده است، از سیاست‌های دولت آمریکا درقبال سوریه انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، «تمیم بن حمد آل‌ثانی» امیر قطر، روز سه‌شنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، از سیاست «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره سوریه انتقاد کرد. چنین انتقادی، افزایش ناامیدی و سرخوردگی میان همپیمانان ایالات متحده درخصوص آنچه که آن را «تحرک ضعیف واشنگتن درقبال جنگ داخلی» می‌خوانند را برجسته کرده است.

قطر، که میزبان پایگاه آمریکایی است، از بارزترین منتقدان و دشمنان «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه به‌شمار می‌رود و مانند آمریکا از گروه‌های معارض مسلح، که در پی سرنگونی نظام حاکم سوریه هستند، حمایت می‌کند.

براین اساس، شیخ تمیم در سخنانش خود در مجمع عمومی سازمان ملل از «خطر قرمز» ادعایی اوباما درخصوص سوریه انتقاد کرد.

در آگوست 2013، اوباما طرح آمریکا برای حمله هوایی به سوریه، که قرار بود در صورت تجاوز ارتش سوریه از «خطوط قرمز» درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی انجام شود را به صورت ناگهانی لغو کرد. در حالی‌که یک هفته پیش از آن، یک حمله شیمیایی در سوریه به‌وقوع پیوست که در جریان آن یک‌هزار و 400 نفر کشته شدند؛ هر چند گروه‌های تروریستی و حامیان آنها پشت این حمله قرار داشتند ولی انگشت اتهام دشمنان سوریه به سمت نظام دمشق نشانه رفت.

امیر قطر مدعی شد: خطوط قرمزی برای نظام (سوریه) وضع شد در حالی‌که آن، این خطوط را نقض کرد بدون آنکه واضعان این خطوط، تحرکی داشته باشند.

سیاست دولت اوباما درباره سوریه بر محور عدم مداخله گسترده نظامی در بحران‌های خاورمیانه می‌چرخد. منتقدان اوباما وی را به تردید و بی‌میلی به ورود به خطرات متهم می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها