کد خبر: ۳۹۶۲۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۱۴ مهر ۱۳۹۵
رئیس سازمان انتقال خون گفت: طرح نذر اهدای خون از عاشورا تا اربعین اجرا می شود و از مردم می خواهیم به جای خون دادن در تاسوعا و عاشورا در این طرح شرکت کرده ودرفاصله زمانی مختلف خونشان را اهدا کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از میزان، علی اکبر پورفتح الله رئیس سازمان انتقال خون در مورد اجرای طرح نذر خون گفت: مردم کشورمان برای روزهای تاسوعا و عاشورا به مراکز اهدای خون مراجعه و اقدام به اهدای خون بر اساس نذرشان می کنند.

وی ادامه داد: در این دو روز شاهد افزایش چند برابری اهدای خون هستیم که همین موضوع باعث می شود که برخی از خون ها و فرآورده های آن مورد استفاده قرار نگیرد.

پورفتح الله از اجرای طرح نذر اهدای خون خبر داد وافزود: همانند دو سال گذشته طرح اهدای خون را در ایام عاشورا تا اربعین ساماندهی کرد ایم.

رئیس سازمان انتقال خون با بیان اینکه مراکز انتقال خون در کشورآماده پذیرایی از افراد هستند، گفت: هموطنان می توانند در تاسوعا و عاشورا به دلیل اینکه حجم اهدای خون زیاد است فرم نذر اهدای خون را پر کنند و تا قبل از اربعین همکاران انتقال خون بر اساس زمانبندی مشخص شده توسط فرد از او خون دریافت می کند.

به گفته وی همچنین هموطنان با مراجعه به سامانه اینترنتی می توانند زمان اهدای خون را مشخص کنند.

پورفتح الله در پایان در مورد ذخیره خون در کشور گفت: خوشبختانه با همکاری مردم هفت برابر مصرف روزانه کشور خون و فراورده های خونی ذخیره داریم و بار دیگر از هموطنان می خواهیم نذر اهدای خون خود را به عاشورا تا اربعین موکول کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها