کد خبر: ۴۰۰۰۳۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۱۳ آبان ۱۳۹۵
رئیس جمهور آمریکا ضمن اشاره تلویحی به مداخله در تحقیقات از ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» نامزد انتخابات، مدعی شد اقدامات اف‌بی‌آی بر اساس اطلاعات ناقص بوده و نباید چنین اتفاقی ادامه یابد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا طی اظهاراتی در حمایت از «هیلاری کلینتون» نامزد هم‌حزبی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری، ضمن انتقاد از شروع مجدد تحقیقات پلیس فدرال درباره سری جدید ایمیل‌های کلینتون، اعلام کرد نباید بر اساس اطلاعات ناقص اقدام کرد.

اوباما با بیان اینکه اف‌بی‌آی از استانداردهای تحقیقاتی تجاوز کرده، گفت: «ما بر اساس اطلاعات ناقص عمل نمی‌کنیم. ما بر اساس اطلاعات افشا شده عمل نمی‌کنیم. ما بر پایه تصمیمات قطعی که گرفته می‌شود، وارد عمل می‌شویم.»

وی در مصاحبه با شبکه خبری «اکنون این خبر» (Now this news) با حمایت از کلینتون، تصریح کرد: «زمانی که این (ایمیل‌های کلینتون) به طور کامل در نوبت قبلی مورد تحقیق و تفحص قرار گرفت، جمع‌بندی اف‌بی‌آی، جمع‌بندی وزارت دادگستری و جمع‌بندی تحقیقات مکرر کنگره نشان داد که او (هیلاری) اشتباهاتی انجام داده اما چیزی برای پیگرد قانونی وجود نداشت.»

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز» رئیس جمهور آمریکا صراحتا اظهار داشت که «عمدا بگونه‌ای رفتار کرده که به نظر نرسد در فرآیندی که باید مستقل باشد، دخالت کرده است.»

اوباما پیشتر هم به طور غیرمنتظره در سال 2015 وارد قضیه تحقیقات پلیس فدرال از ایمیل‌های لو رفته کلینتون از سرورهای شخصی او شده و گفته بود با اینکه هیلاری اشتباه کرده بود از حساب‌های شخصی استفاده کرد اما گمان نمی‌کند آن ایمیل‌ها مشکلی برای امنیت ملی آمریکا ایجاد کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها