أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۰۲۹۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۱۶ آبان ۱۳۹۵
رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه جزئیات کلاهبرداری بزرگ رئیس مکتب فرش و گلیم و گبه کرمانشاهان را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایران، محمدرضا عدالتخواه گفت: رئیس مکتب فرش و گلیم و گبه کرمانشاهان یک فرد سابقه‌دار و شرور است که 25 فقره سابقه مجرمیت دارد.

این فرد حتی به جرم سرقت مسلحانه در اوین زندانی بوده است اما حتی منشی و حسابدار او که پول دیه پدرش را در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده بود، از سوابق مجرمانه‌اش خبر نداشتند!

این کلاهبردار، آنقدر گستاخ است که در بازداشت هم تهدید می‌کرد که 23 هزار آدم (سرمایه‌گذار) دارد که همه آنها را به جان دستگاه قضایی می‌اندازد.

این شخص سال 90 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 91 مجوز تولید غیر متمرکز 720 متر مربع فرش در سال را گرفت که سال گذشته به 920متر مربع آن را  افزایش داد اما مسئولان مربوطه هیچ نظارتی بر فعالیت او نکردند و این باعث شد که او حتی حق و حقوق کارگرانش را بدرستی پرداخت نکند.

وقتی متهم متوجه شد که از تولید فرش سود کافی در نمی‌آید مسیر فعالیت تجاری خود را به‌طور کامل عوض کرد و با تبلیغ پرداخت سودهایی بالا شروع به گرفتن پول ازمردم کرد. کسانی هم که فریب او را خوردند بیشتر مردمی بودند که اندوخته یک عمر زحمت مشروع خود را در اختیار «مکتب فرش و گلیم و گبه کرمانشاهان» گذاشتند.

متهم طوری عمل کرد که تا روز دستگیری حتی یک شاکی هم نداشته باشد زیرا از سرمایه‌ای که به صورت دریا  به دستش می‌رسید به‌صورت قطره چکانی به سرمایه‌گذارانش می‌داد اما طی چند روز گذشته بیش از چهار هزار نفر از رئیس مکتب فرش و گلیم و گبه کرمانشاهان شکایت کرده‌اند و روزی هزار نفر هم به شاکیان او اضافه می‌شود.

خرید اسب‌های یک میلیاردی تا سفرهای شرم آور

این فرد وقتی دید در فرش سود زیادی نمی‌کند، سرمایه مردم را برای خرید سنگ‌های تزئینی و عتیقه جات بکار گرفت و چند تن سنگ عقیق و فیروزه خرید و در ادامه حتی بیش از 100 رأس اسب یک میلیارد ریالی خرید که اکنون نماینده دادگستری مراقب آنهاست که تلف نشوند.

عدالتخواه افزود: رئیس مکتب فرش و گلیم با سرمایه‌مردم مسافرت‌های متعددی به خارج از کشور داشت و به جاهایی سفر می‌کرد که من شرم دارم نام برخی از آنها را اعلام کنم.این فرد از سرمایه مردم 80 خودروی گرانقیمت داخلی و خارجی هم خریده و آنها را زیر پای نزدیکانش گذاشته بود. همان‌هایی که امروز برایش تجمع می‌کنند و در حمایتش شعار می‌دهند.البته سردسته‌های معترضان و حامیان وی را شناسایی کرده‌ایم و برخی از آنان هم‌اکنون زندانی و بقیه هم در حال شناسایی هستند.عده‌ای از همین افراد شایعه راه‌انداخته‌اند که برخی املاک این فرد 2 هزار میلیارد ریال ارزش دارد در حالی که دروغ می‌گویند و این ادعاها ادامه فریب مردم و شعارهای از قبل طراحی شده است.اگر این فرد مال و سرمایه‌کافی برای جبران ضرر مردم را دارد حامیان سینه چاکش اموال را معرفی کنند و بیش از این شعار ندهند.او تجمع در حمایت از این مجرم را غیر قانونی و اخلال در کار دستگاه قضایی دانست و گفت: با تجمع‌های غیر قانونی بشدت برخورد می‌کنیم.

من هم مثل خاوری!

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه گفت: چند روز پیش از دستگیری متهم به او توصیه کردم که دیگر از مردم پول نگیرد و فعالیتش را قانونی کند اما نپذیرفت و در جواب اینکه چقدر به مردم بدهکار است، گفت: من اصلاً حساب و کتابی ندارم و نمی‌دانم چقدر سرمایه‌ نزد من است و چقدر را پس داده‌ام.

پرسیدم اگر با این وضعیت به خارج بروی تکلیف مردم چه می‌شود که گفت: «من هم مثل خاوری!»ضمن اینکه «در زمان دستگیری‌اش، 230‌هزار دلار پول نقد در کمد اتاق رئیس مکتب بود و آنقدر آنجا بی‌حساب و کتاب بود که حدود 20 میلیارد ریال هم در کیسه‌های زباله و فایل پنهان شده بود.»

وقتی تخلفات رئیس این شرکت برای دستگاه قضایی استان محرز شد، بر خود تکلیف دیدیم که مانع او شویم چون اگر مانند برخی مسئولان استان چشم پوشی می‌کردیم برای آخرت خود جوابی نداشتیم. حال آنکه معتقدم باید به ورود بهنگام و قاطع دستگاه قضایی افتخار کرد و از ادامه این اقدام و روند حمایت کرد.

مسئولان غافل الان کجایند؟

عدالتخواه در ادامه اظهار داشت: غفلت برخی مسئولان و گاه حمایت آنان از رئیس مکتب فرش و گلیم هم در جلب اعتماد و فریب مردم بی‌تأثیر نبوده است زیرا برخی مسئولان با رئیس مکتب عکس می‌گرفتند و برایش تبلیغ می‌کردند.او به‌عنوان نمونه به جمله‌ای از یک مسئول استانی اشاره کرد که گفته بود «مردم از مکتب فرش و گلیم و گبه استقبال کرده‌اند چون می‌دانند سرمایه‌شان هدر نمی‌رود.»اما اکنون آن مسئول کجاست که جوابگوی بیش‌از 22 هزار مالباخته باشد.
مسئولانی که به این فرد سابقه دار مجوز فعالیت داده‌اند، هیچ نظارتی نکردند که شرکت او نه هیأت مدیره دارد، نه هیأت امنا و نه مدیرعامل و نه‌هیچ حساب و کتابی.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: هر شرکت و نهادی که تبلیغات گسترده‌ای داشت و مسئولانی با رئیس آن عکس یادگاری گرفتند، دلیل بر قانونی و مطمئن بودن آن نیست و نباید گول ظاهر را خورد.

وی همچنین از کسانی که در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند خواست با در دست داشتن همه مدارک خود مبنی بر اینکه چه مقدار پول به فرد بازداشت شده داده‌اند، به کلانتری محل زندگی خود مراجعه و فرم مخصوص را پر کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه همچنین از همه کسانی هم که درباره این متهم و اموال او اطلاعاتی دارند، درخواست کرد که دانسته‌های خود را به نهادهای انتظامی و قضایی استان ارائه کنند.

وی به افراد فرصت طلب هم هشدار داد که اگر کسی در این وضعیت به فکر سوءاستفاده و جعل سند برای تصاحب بخشی از سرمایه‌شرکت باشد با برخورد جدی دستگاه قضایی مواجه می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها