يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۰۳۸۲
زمان انتشار: ۱۹:۴۰     ۱۶ آبان ۱۳۹۵
شمس فرد گفت: ترکیه به دلیل تولید بیشتر و حمایت‌های دولتش توانسته بازار کشمش اروپا را از ایران بگیرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، محمد حسن شمس فرد، رییس اتحادیه خشکبار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «نسیم آنلاین» با بیان این مطلب که صادرات خشکبار به نسبت سال‌های قبل روزهای خوبی را تجربه نمی‌کند، گفت: باز هم صادراتِ امسال به نسبت سال قبل بهتر شده است اما هنوز هم مانند سال‌های گذشته نیست و سود چندانی نصیب صادرکنندگان نمی‌شود.

وی افزود: رقابت بسیار زیاد شده است، به طوری که ترکیه به دلیل تولید بیشتر و حمایت‌های دولتش توانسته بازار کشمش اروپا را از ایران بگیرد زیرا قیمت کشمش ترکیه چیزی در حدود هزار و 500 تومان از کشمش ایرانی ارزانتر است زیرا به همین میزان هم تولید برایشان ارزان تمام می شود.

شمس فرد بیان داشت: اما کسی در رابطه با صادرات ما را حمایت نمی کند تنها چند روز پیش بود که اعلام کردند برای صادرات هر کیلو کشمش 200 تومان به صادرکننده خواهند داد و از طرفی هر کسی که یک کیلو کشمش صادر کند می تواند یک کیلو موز وارد کشور کند که البته این نیز مجددا موجب خواهد شد که دلال بازی شکل بگیرد.

رییس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار تصریح کرد: آمریکا نیز یک رقیب جدی در بازار پسته صادراتی برای ایران است، در حقیقت برخی ایرانی‌ها نهال پسته ایران را به آمریکا بردند و در آن جا تولید دارند البته طعم و مزه این محصول با آن چه در ایران تولید می شود متفاوت است اما با این حال پسته تولید شده در آمریکا به دلیل تولید بالا توانسته بازار صادرات این محصول را تا حدی از ایران بگیرد.

وی بیان داشت: ورود پسته ایران به آمریکا نیز دارای تعرفه  300 درصدی است بنابراین پسته ایرانی به آمریکا صادر نمی شود، امسال هم که میزان محصول آمریکایی 2 برابر محصول و تولید ایران بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها