يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۰۴۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۱۷ آبان ۱۳۹۵
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی:
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه در حال حاضر با تدابیر ویژه مأموران امنیتی عراق، شرایط در سامرا به حالت عادی برگشته است، گفت: هم اکنون دو هواپیمای مجهز امدادی از ایران به کشور عراق اعزام شده اند تا با تسهیل بخشی به اقدامات امدادی، پیکر شهدای ایرانی را به وطن منتقل کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، حمیدرضا گودرزی افزود: براساس آخرین آمار واصله از شهر سامرای عراق، براثر انفجار انتحاری بمبی در یک پارکینگ عمومی، تعدادی از زائران و مسافران از جمله هشت نفر از هموطنانمان به شهادت رسیده و تعداد قابل توجهی از حاضران در صحنه نیز مجروح شدند.
 
وی ادامه داد: این زائران در حال پیاده شدن از اتوبوس در پارکینگ سامرا بودند که براثر حمله عوامل انتحاری دچار حادثه شدند.
 
گودرزی درخصوص هویت این افراد گفت: از آنجایی که این زایران جزو کاروان‌های آزاد بوده‌اند، اسامی دقیق تمامی آنها مشخص نیست اما براساس تحقیقات اولیه تیم اعزامی کشور، تعدادی از این زایران از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و همچنین اصفهان بوده‌اند.
 
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اعلام این خبر که در همان لحظات نخست انفجار، یک هیات از سفارت ایران در عراق برای اطلاع از جزییات حادثه و اتخاذ تدابیر فوری و همچنین انتقال سریع مجروحان ایرانی این حادثه به بیمارستان در محل انفجار حاضر شدند، افزود: دو هواپیمای امدادی نیز از فرودگاه تهران در حال اعزام به کشور عراق است تا اقدامات امدادی را تسهیل بخشیده و پیکر شهدای ایرانی را به وطن منتقل کنند.
 
وی در پاسخ به نگرانی هموطنانی که اقوام آنها در کشور عراق به سر می‌برند، گفت: در حال حاضر با تدابیر ویژه مأموران امنیتی عراق، اوضاع در شهر مقدس سامرا تحت کنترل امنیتی است و هیچ‌گونه خطری این شهر و مرقدهای 'امامین عسکریین' (ع) را تهدید نمی‌کند. بطوری که پس از تدابیر امنیتی اولیه که در محل انفجار و اطراف حرم امامین عسکریین (ع) به اجرا درآمد و اطمینان از نبود هرگونه تهدید تروریستی در این شهر، شرایط در سامرا به حالت عادی برگشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها