يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۰۴۶۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۱۷ آبان ۱۳۹۵
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: علاوه بر اسکان و تغذیه رایگان در داخل عراق که جنبه مردمی دارد در داخل مرزها نیز دریافت غذا، اسکان و بهداشت و درمان رایگان است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شبکه خبر، ذوالفقاری در گفت‌وگو با برنامه تیتر امشب در این باره اظهار کرد:: برخی از کسانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند هنوز مدارکشان را تکمیل نکرده اند که این تعداد رقمی در حدود ۲۰۰ هزار نفر است. در رابطه با صدور ویزا این امر تا ۲۸ آبان ادامه دارد که البته تمدید نخواهد شد زیرا از روز ۲۸ آبان تا اربعین فقط ۲ روز باقی می ماند که صدور هرگونه روادید دراین مدت باقی مانده منطقی نیست.

وی افزود: در مورد هزینه های سفر اربعین باید بگویم که همه دست اندرکاران ستاد اربعین در تلاش‌اند تا هزینه‌ای سفر را کاهش دهند زیرا بسیاری از افرارد آرزوی سفر به عتبارت را دارند و این وظیفه ماست که هزینه‌های سفر را تسهیل کنیم.

ذوالفقاری ادامه داد: ما در سال گذشته مشکلات زائران اربعین را بررسی کردیم که یکی از آن بیمه بود. در حادثه منا سطح بیمه فوت، ۵۵ میلیون تومان بود؛ ما سال گذشته زمانی برای فکر کردن به مسئله بیمه زائران را نداشتیم  این در حالی‌ است که بیمه مسئله مهمی است و شامل اتفاقا امنیتی و تصادفات می شود که پوشش کامل را شامل می شود. یکی دیگر از مشکلات ما مسئله بیمارانی بود که مجبور شدند در بیمارستانهای عراق بستری شوند، در پوشش بیمه ای امسال ۱ میلیون تومان حق درمان بیماران سرپایی، ۱۵ میلیون تومان حق بستری در نظر گرفته شد، جمعیت هلال احمر نیز در کشور عراق مستقراند و خدمات سرپایی را به صورت رایگان ارائه می دهند.

وی گفت: حدود یک میلیون دلار از طرف بیمه گذار ارز به عراق فرستاده تا در صورت بروز هرگونه مشکلی، خدمات لازم بدون فوت وقت و معطلی به حادثه دیده ارائه شود؛ در حال حاضر شرکت بیمه دانا توانسته خدمات مورد انتظار ما را به زائران حسینی ارائه دهد و زائران امسال زیر پوشش این بیمه به عتبات سفر می کنند. بیمه داخلی ما فقط در محدوده مرزهای داخلی خدمات ارائه می دهند این درحالیست که بیمارستانهای عراق تنها با پرداخت پول حاضر به پذیرش و درمان زائران هستند؛ حق بیمه زائران در دو نرخ ۱۸۸۰۰ و ۶۰۰۰ تومان تعریف شده که خود زائر باید آن را بپردازد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی یادآور شد: پارکینگ‌های در نظر گرفته شده برای خودروهای شخصی ظرفیتی نزدیک به ۲۰۰۰۰ خودروی را دربر می گیرد، بخش امنیت ماشینهای شخصی برای ما، مسئله مهمی است، نگهداری و تکمیل پارکینگ‌ها هم بسیار مهم‌اند، ما باید تا چند سال دیگر زیرساخت های لازم برای سفر اربعین را در دو کشور ایران و عراق را رفع و رجوع کنیم، با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد پارکینگ ها باید توسعه یابند، عزیمت های امسال نسبت به سال قبل نشان می دهد که سفرها روند صعودی دارند و پیوسته بر حجم آن افزوده می شود، اما در رابطه با خدمات رایگان اربعین باید گفت که در داخل عراق، اسکان و تغذیه ای که جنبه مردمی دارند رایگان اند که مردم دو کشور ایران و عراق را شامل می شود، ما یک میلیون پرس غذا را به صورت روزانه پیش بینی کرده ایم و نیز ۷۰۰ هزار اسکان، حمل و نقل نیز شامل اتوبوسهای شهرداری و تریلهای سپاه است که در داخل خاک عراق به صورت رایگان خدمات می دهند، در ایران ۵۰۰ هزار پرس غذا در مرزها و ۳۰۰ هزار اسکان رایگان در نظر گرفته شده و مسائل مربوط به بهداشت و درمان نیز رایگان خواهند بود.

کشاورزیان رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین نیز با اشاره به تخلفات احتمالی هنگام سفر اربعین افزود: مردم با دیدن تخلفات می توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس گرفته و موضوع تخلف را به تعزیرات گزارش دهند تا در اسرع وقت به مسئله رسیدگی شود.

وی ادامه داد: استان ایلام به لحاظ زیرساختی ضعیف است، در حال حاضر ما تلاش کرده ایم تا بخشی از مسیر ایلام به سمت مهران را دو بانده کنیم، حدفاصل بین مهران تا ایلام گره های ترافیکی داشت که برای امسال برطرف شده است، با پیمانکاران صحبت شده تا فاصله بین صالح آباد تا مهران دو بانده شود.

کشاورزیان گفت: قبل از مهران، پارکینگ هایی در نظر گرفته شده تا کسانی که با خودروی شخصی مسافرت می کنند بتوانند خودروی خود را در آنجا پارک کنند و حق پارک روزانه ۵۰۰۰ تومان خواهد بود، پیش بینی شده تا زئران برای عزیمت به مرزها از خودهای همگانی استفاده کنند. در رابطه با کرایه اتوبوس ها، مبلغ آن دوبرابر زمان عادی است که مسافران اربعین باید آن را بپردازند اما در رابطه با حمل و نقل ریلی این افزایش قیمت وجود ندارد.

مروارید استاندار ایلام، در گفتگوی تصویری با برنامه تیتر امشب در خصوص اقدامات صورت گرفته در استان برای میزبانی بهتر از زائرین اربعین حسینی گفت: در مقایسه با سال گذشته کارهای متعددی در زمینه زیرساخت ها از جمله پارکینگ ها، کمربندی ایلام انجام شده است. همچنین در رابطه با موکب ها، حدود ۱۲۰ موکب در اختیار شهرستان های مختلف قرار می گیرد. برخی ها مثل سپاه، آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اقدامات بزرگتری انجام داده اند. در مورد پایانه ها نیز هیچ مشکلی نیست. آب به مقدار کافی هست. آب آشامیدنی به صورت لیوانی در اختیار زائرین قرار می گیرد. برنامه هایی مناسبی برای اتوبوس ها داریم. برنامه ریزی ها در مقایسه با سال گذشته بهتر بود. از طرفی مردم نیز از هفته پیش تردد می کنند. روزانه حدود ۲۰ هزار نفر از مرز مهران عبور می کنند.

شریعتی استاندار خوزستان نیز در ارتباط با برنامه گفت: تمهیداتی که در مرزهای شلمچه و چذابه انجام می شود به صورت کامل در اختیار زائرین محترم است. امکان رفت و آمد از خرمشهر تا شلمچه دایر است. خطوط ریلی ما این آمادگی دارند که از عمق کشور به سمت مرزهای ما مسافرین را جابجا کنند. پارکینگ هایی در خرمشهر و نقطه صفر مرزی برقرار است. ۲۵۰ موکب در شلمچه برقرار است. پایانه مرزی آماده است و در وقت اضطرار با ۳۶ گیت (دروازه) می تواند کارسازی بکند برای ۲۰ هزار نفر و به حمدالله امکانات لازم برای زائرین در مرز شلمچه آماده است. در این چند روز نیز ۷۳ هزار نفر تردد کرده اند. ۶۰ گیت برای عراقی ها آماده کرده ایم که خدماتی را در آن طرف مرز ارائه بکنند. در مرز چذابه امروز جاده ای که ما به طور جدی تلاش کرده بودیم که به بهره برداری برسد، امروز آسفالت شد و مسیر رفت و برگشت از هم جدا شد. موکب ها در چذابه هم برقرار است و خدمات به زائرین محترم ارائه کنند. در مرز چذابه ما ۳۷ هزار نفر را کارسازی کرده ایم که منتقل شده اند به کشور عراق و در این زمینه برای خدمات رسانی بهتر به زائرین محترم آقا اباعبدالله الحسین ما آمادگی کامل داریم.
 
قشقاوی معاون کنسولی وزیر امور خارجه نیز در ارتباط تلفنی در خصوص آمار روادیدهای صادره گفت: تا به امروز یک میلیون ویزا صادر شده است. سال گذشته ۴۰۰ هزار عدد بود که رشد بسیار خوبی را شاهد هستیم که حاصل برنامه ریزی خوب وزارت خارجه ایران و عراق و ستاد تسهیلات مطلقا ما آماده لغو روادید هستیم، این لغو فقط برای روزهای اربعین نیست، بلکه برای تمام ایام سال است، اما باید این عمل متقابل باشد. زائرین محترم امسال با گذرنامه معتبر و روادید معتبر تردد کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها