امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۰۰۴۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۱۷ آبان ۱۳۹۵
با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین و اعلام سازمان هواپیمایی مبنی بر برخورد با متخلفان و گران فروشان بلیت سفر به عتبات عالیات، شاهد قیمت نجومی از 1500 هزار تا 3500 هزار تومان برای سفر به این امکان هستیم که به نظر نمی‌رسد قرار باشد نظارت بیشتری بر روی این نرخ ها صورت گیرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از میزان، پس از تعیین نرخ‌‌های مشخص برای قیمت بلیت پروازهای بغداد و نجف در ایام اربعین، مصوب شد که برای تاریخ‌‌های‌ 23 آبان تا 5 آذر 95 نرخ بلیت‌ هواپیما در مسیر‌های‌ تهران-‌نجف-‌تهران و تهران-بغداد-تهران و سایر شهرها به نجف و بغداد، رقم یک میلیون و صد هزار تومان در رفت و برگشت باشد.
 
همچنین نرخ بلیت پروازهای مشهد-‌نجف-‌مشهد و مشهد-‌بغداد-‌مشهد هم برای تاریخ‌های مذکور یک میلیون و 350 هزار تومان تعیین شد؛ ‌‌نرخ‌های یکسره برای بلیت‌های یک‌طرفه هم 60 درصد نرخ‌های مذکور تعیین شد و نرخ‌های بیزینس کلاس (تجاری) و فرست کلاس (ممتاز) هم تابع نرخ‌گذاری شرکت‌ها است.
 
با وجود نرخ‌گذاری مشخص برای این ایام، اما تعداد زیادی از آژانس‌های‌ فروش بلیت هواپیما به نرخ‌‌های مصوب دولت توجهی نداشتند و در نبود نظارت سازمان هواپیمایی کشوری، بلیت برای این ایام را با نرخ‌های بالاتر به فروش می‌رساندند.
 
در این راستا، انجمن شرکت‌های هواپیمایی به این موضوع ورود و اعلام کرد، زائران برای خرید بلیت پروازهای اربعین با نرخ مصوب، فقط از طریق آژانس‌‌های مشخص شده  عمل کنند.

اما با نگاهی به آمار آژانس‌‌های تعیین شده هم به نظر می‌رسد این تعداد دفتر فروش بلیت برای تقاضای فراوان سفرهای اربعین کافی نیست، ضمن آنکه در بسیاری از شهرستان‌ها هنوز دفتری برای فروش بلیت با نرخ مصوب مشخص نشده است، بنابراین آژانس‌‌های دیگر به راحتی از این محدودیت سوءاستفاده کرده و بلیت پروازهای اربعین را با نرخ‌های غیرمصوب به زائران می‌فروشند.

‌گزارش میدانی میزان از نرخ بلیت عتبات در ایام اربعین حاکی از آن است که فروش بلیت توسط آژانس‌های هواپیمایی فقط در قالب چارتر و با نرخ بالا، انجام می‌شود که نرخ این بلیت‌ها از 1500 هزار تومان در دو هفته پیش از اربعین شروع و تا 3500 هزار تومان در یک روز قبل از این ایام ادامه دارد.

این ارقام در حالی از سوی آژانس‌هاس هواپیمایی اعلام می‌شود که مسئولین همواره تاکید می‌کنند که با متخلفان و گران فروشان در این موضوع برخورد جدی خواهد شد ولی این اعداد و ارقام چیز دیگری را نشان می‌دهد زیرا نرخ بلیت این امکان متبرکه حتی به بیش از 2 برابر قیمت واقعی آن می‌رسد.

با این وجود و با توجه به استقبال مردم برای سفر به عتبات عالیات آژانس‌های هواپیمایی فرصت را مغتنم شمرده و از آب گل آلود ماهی می‌گیرند و این شرایط را به نفع خود رقم می‌زنند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا روی نرخ‌های نجومی برخی از آژانس‌های هواپیمایی نظارت صورت می‌گیرد و یا تا زمان نزدیکی به ایام اربعین باید شاهد افزایش نرخ‌ها بلیت به این امکان باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها