کد خبر: ۴۰۰۵۵۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۱۸ آبان ۱۳۹۵
مطابق گزارش منتشرشده از جانب بانک مرکزی، از ابتدای مردادماه 1392 که دولت روحانی بر سر کار آمد تا پایان مردادماه امسال، مجموع هزینه‌های جاری دولت 488 هزار میلیارد تومان بوده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، مطابق گزارش منتشرشده از جانب بانک مرکزی، از ابتدای مردادماه 1392 که دولت روحانی بر سر کار آمد تا پایان مردادماه امسال، مجموع هزینه‌های جاری دولت 488 هزار میلیارد تومان بوده است.

این در حالی است که دولت نهم در 4 سال مجموعا 183 هزار میلیارد تومان و دولت دهم در همین مدت 309 هزار میلیارد تومان مخارج جاری داشتند.

در مجموع 8 سال دولت قبل، هزینه‌های جاری دولت 492 هزار میلیارد تومان بود. در حالی که دولت یازدهم فقط در سه سال و یک ماه به این رقم رسیده است و اوج بی‌انضباطی مالی را به نمایش گذاشته است.

میانگین ماهانه هزینه‌های جاری دولت‌های نهم و دهم 5 هزار میلیارد تومان بوده در حالی که این شاخص در دولت یازدهم به 12 هزار میلیارد تومان رسیده و رشد 140 درصدی نشان می دهد.

با توجه به آمارهای رسمی فوق، این سوال مطرح است که رسانه‌های اصلاح‌طلب و چهره‌های سیاسی این جریان که همواره بی‌انضباطی مالی دولت قبل را مورد نقد قرار می‌دادند، چرا نسبت به شرایط وخیم‌تر در دولت یازدهم، سکوت کرده‌اند؟
 
نکته قابل تامل دیگر، آن است که رسانه‌های زنجیره‌ای حامی دولت یازدهم همچنان در حال نقد بی‌انضباطی مالی دولت قبل هستند و به گونه‌ای موضع می‌گیرند که گویا دولت یازدهم در انضباط مالی، رکورد زده است. اگر این رسانه‌ها، رشد هزینه‌های جاری را نشانه بی‌انضباطی مالی می‌دانند، چطور نسبت به وضعیت وخیم‌تر در دولت روحانی، موضع سانسور در پیش گرفته‌اند؟

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها