يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۰۶۱۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۳     ۱۸ آبان ۱۳۹۵
می خواهیم دقیقا کاری که در ومبلی لندن شده را انجام دهیم و شیرودی را تخریب کنیم و دقیقا به همان شکل یک ورزشگاه بسازیم که ظاهر نوستالژیک آن حفظ شود و شاید فقط آن را سرپوشیده کنیم.هزینه نگهداری چمن طبیعی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ماهانه ۳۰ میلیون تومان است. هرکدام از برندها و بخش خصوصی به معنای حقیقی یا حقوقی بیایند حاضریم ورزشگاه ها را در اختیار آنها بگذاریم.
به گزارش پایگاه 598، رئیس سازمان توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به بهانه افتتاح ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان، در برنامه زنده شبکه سه حاضر شد تا درباره ورزشگاه های نیمه ساخته کشور صحبت کند.

به گزارش تابناک ورزشی ، مصطفی مدبر در قسمتی از این برنامه به ورزشگاه قدیمی شهر تهران یعنی امجدیه یا همان شیرودی اشاره کرد که قرار است به زودی بازسازی شود.

وی گفت که حتی ظاهر ورزشگاه هم به دلیل خاطرات نوستالژیک آن به شکل قدیم حفظ خواهد شد ولی نوسازی و ایجاد شرایط برگزاری مسابقه بار دیگر در آن انجام خواهدشد.

ورزشگاه ۵۰ هزار نفری شیراز ابتدای سال ۹۶ افتتاح می شود
 ۲۴۲ پروژه ملی و بزرگ در دست احداث داریم که اگر ۳۷۰۰ میلیارد تومان بودجه داشته باشیم می‌توانیم ظرف ۳ سال همه آنها را تمام کنیم این در حالی است که بودجه امسال ما با رشد ۱۲۰ درصدی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
از اولویت های ما ورزشگاه ۵۰ هزار نفری زیبای میان رود شیراز است که در مرحله چمن و ساخت ابنیه است و اوایل سال آینده آماده بهره برداری می شود.

نقش جهان نیمه تمام افتتاح نشد، بهره برداری رسید
مدبر در ادامه گفت: ساخت ورزشگاه نقش جهان تقریبا تکمیل شده و آیتم هایی که باقی مانده مانع بهره برداری نیست. همان طور که دیدید ورزشگاه در روز ۱۲ آبان ماه افتتاح شد و ۱۴ آبان در آن بازی برگزار شد و مسابقه بعدی لیگ برتر هم در آن برگزار می شود. جزییاتی مانند چادر سقف که باید کشیده شود و صندلی گذاری طبقه دوم که باقی مانده است اما مانع بهره بردای نیست و ورزشگاه با همین شرایط مورد استفاده قرار می گیرد.

ورزشگاه شیرودی مثل ومبلی لندن بازسازی می شود

دولت قبل ورزشگاه ها را بدون پیش بینی ساخت
مدبر درباره ورزشگاه های ۱۵ هزار نفره و بلااستفاده ای که در مراکز استان ها ساخته شده گفت: دو موضوع باید برای ساخت ورزشگاه در نظر بگیریم. اول آمایش سرزمینی  و دوم آمایش ورزشی. معلوم است که به این دو مسئله چندان در دولت قبل توجه نشده بود و تفکر این بوده که به عدالت همه چیز برای همه جا بسازیم. آن دوره تصویب شد در تمام مراکز استان های ما ورزشگاه ۱۵ هزار نفری داشته باشند و ۵۰ ورزشگاه ۵ هزار نفری هم ساخته شود. اما در دولت جدید هیچ پروژه جدیدی شروع نشده و ما همه پروژه های دولت قبل را به اتمام می رسانیم.

دوست داریم وسط شهر ورزشگاه بسازیم، مانند شهید شیرودی
مدبر در پاسخ به اینکه چرا ورزشگاه ها خارج از شهر ساخته می شود گفت: دو مشکل در این زمینه وجود دارد. اولی زمینی که به آن وسعت باشد در مرکز شهرها نیست. ما از منابع طبیعی زمین می‌گیریم و دخالتی در انتخاب زمین نداریم. دومی این است که تابویی وجود دارد که نباید مرکز شهر ورزشگاه باشد و من هم با شما موافقم که این مسئله وجود دارد و درست نیست. من حتی عقیده دارم ورزشگاه شیرودی که در مرکز شهر وجود دارد باید دوباره آماده شود و به بهره برداری برسد و بازی در  آنجا برگزار شود و هیچ اتفاقی هم نمی افتد. ما می خواهیم دقیقا کاری که در ورزشگاه ومبلی لندن شده را انجام دهیم و همان ورزشگاه شیرودی را تخریب کنیم و دقیقا به همان شکل یک ورزشگاه بسازیم که ظاهر نوستالژیک آن هم حفظ شود و شاید فقط آن را سرپوشیده کنیم.

۳۰ میلیون هزینه نگهداری ماهانه ورزشگاه هاست
مدبر درباره دلایل بی استفاده ماندن و تخریب ورزشگاه های ساخته شده گفت: یکی از مهم ترین دلایل عدم استفاده ورزشگاه این است که شهرها یا تیم ندارند یا هزینه نگهداری بالاست. هزینه نگهداری چمن طبیعی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ماهانه ۳۰ میلیون تومان است. مگر هیئت های فوتبال چقدر بودجه دارند؟ آنها مجبور می شوند جشنواره های مختلف در ورزشگاه برگزار کنند تا هزینه ها را جبران کنند که البته کار اشتباهی است و زمین چمن را نابود می کند.

شکل استادیوم ها تغییر می کند
وی ادامه داد: شما ورزشگاه مدرن در کشورهای دیگر را می بینید اما فکر نکنید همه ورزشگاه های آن ها مدرن است، بلکه فقط یکی دو تا از ورزشگاه های هر کشور مدرن است. ما همه ورزشگاه ها را شبیه هم درست نکردیم و اگر بعضی ها را نگاه کنیم کاملا متفاوت هستند. مثلا استادیوم سمنان، شکلش تعییر نکرده اما المان هایی از شهر سمنان در آن استفاده کردیم که متفاوت به نظر بیاید. در مورد رنگ صندلی ها و اینکه شبیه پیراهن تیم ها نیست به این خاطر است که ما قصد داریم از تولید داخلی در پروژه ها استفاده کنیم و از خارج وارد نکنیم.

مدبر ادامه داد: ما در مورد ساخت استادیوم در حال تجدید نظر هستیم. در تهران قرار است ۱۰ هزار صندلی ورزشگاه ساخته شود و قرار است از سکوهای پیش ساخته استفاده کنیم که در جهان مرسوم شده است. این ساخت و سازها در اسلامشهر و نقاط دیگر شهر به کار می رود و اگر انشاءلله موفقیت آمیز باشد آن را در سطح کشور گسترش می دهیم.

مدبر درباره فرسوده شدن و نابودی ورزشگاه ها پس از ساخت گفت: همین جا عرض می کنم هرکدام از برندها و بخش خصوصی به معنای حقیقی یا حقوقی بیایند حاضریم ورزشگاه ها را در اختیار آنها بگذاریم. چه آنها که آماده است و چه آنها که قرار است آماده شود. درآمد و هزینه باید همزمان باشد و نمی شود یک مجموعه فقط هزینه کند و درآمدی نداشته باشد و ما باید کاری کنیم مجموعه ای که می آید ورزشگاه را در اختیار می گیرد درآمد هم داشته باشد.

وی در پاسخ به این که به نظر شما با بودجه ۳۷۰۰ میلیاردی که صرف هزینه استادیوم های ایران شده چند ورزشگاه مانند آلیانز مونیخ می توان ساخت و آیا این مصداق هدر دادن بیت المال نیست، گفت: فکر کنم سه، چهار ورزشگاه می شد ساخت اما به نظر من بهتر است بگوییم چرا از ورزشگاه ها خوب استفاده نمی شود. چرا فوتبالمان از این ورزشگاه ها استفاده نکرده و پیشرفت نمی کند. ما وارث تعداد زیادی پروژه هستیم و نمی توانیم آن را تخریب کنیم. البته آقای سلطانی فر با توجه به سابقه اجرایی که دارند و برنامه ای که دارند حتما به سمت هدف‌دار شدن ساخت و ساز می روند و به سمت تکمیل جاهایی می رویم که بتوانیم به خوبی بهره برداری کنیم.

یادگار امام تا ۵ آذر حاضر می شود
مدبر درباره وضعیت ورزشگاه یادگار امام تبریز گفت: چمنی که گذاشته شده چمن رول هست و به صورت طبیعی وقتی جابجا می شود به خواب می رود و این اندازه بعدا باید داخل خاک برود و ایجاد شود و برای بازی ۵ آذر تراکتورسازی آماده می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها