کد خبر: ۴۰۰۶۵۱
زمان انتشار: ۱۹:۴۰     ۱۸ آبان ۱۳۹۵
داعش كشته‌هايش را كجا دفن مي‌كند/
يك گردان ويژه در داعش وجود دارد به اسم «گردان اموات». اين، مهم‌ترين گردان امنيتي در داعش است. اعضاي آن لباس سياه مي‌پوشند و احكام اعدام كساني كه فرار كنند و خائنين و جاسوس‌ها [طبق تعريف خودشان] را اجرا مي‌كنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، هشام الهاشمي از برجسته‌ترين پژوهشگران عراقي در زمينه‌ي امور امنيتي و سازمان‌هاي تروريستي  و مشخصا سازمان داعش محسوب مي‌شود. الهاشمي كه تاكنون سه كتاب درباره‌ي داعش و القاعده منتشر كرده، از سوي سازمان به «ارتداد» محكوم شده است، چون او از اولين كساني بود كه توانست اسامي واقعي فرماندهان داعش و ساختار داخلي و روش كارش را رسانه‌اي كند.

نور ايوب از روزنامه‌ي الاخبار لبنان مصاحبه‌اي با او داشته كه ترجمه‌ي آن را مي‌خوانيم:

*نور ايوب: با اطلاعاتي كه در اختيار داريد، جريان قضايا در نبرد موصل چطور پيش مي‌رود؟

-هشام الهاشمي: در اين نبرد سه اتاق عمليات وجود دارد: اتاق عمليات اول در اربيل كه كردها در رأس آن هستند و عمليات‌هايش با بغداد و ائتلاف بين‌المللي هماهنگ است. اتاق عمليات دوم كه در القيارة است و متعلق [به حكومت مركزي] بغداد است و در هماهنگي با ائتلاف بين‌المللي است. اتاق عمليات سوم، اتاق عمليات الحشد الشعبي است كه در تلول الباج قرار دارد.

اتاق عمليات اربيل و القياره در هماهنگي با ائتلاف بين‌المللي طرحي سه مرحله‌اي براي سيطره بر شهر تهيه كردند: مرحله‌ي اول محاصره‌ي شهر است و نزديك شدن به ساحل راست و چپ دجله در موصل (به نحوي كه فاصله‌ي نيروها به هر دو ساحل، يكي باشد).

[گفتني است كه رودخانه‌ي دجله از داخل شهر موصل رد شده و به اين ترتيب در داخل شهر، دو ساحل، ساحل چپ و ساحل راست، ايجاد كرده است.] محاصره قرار است از 5 جهت باشد: شمال شرقي، شرق، جنوب شرقي، جنوب و جنوب غربي. ولي با وجود رسيدن نيروهاي عراقي به محلات شرقي شهر (از مسير جنوب شرق) تروريست‌هاي داعش به شدت و با قدرت در جبهه‌ي جنوبي مي‌جنگند و مقاومت مي‌كنند .

*از چگونگي تقسيم نيروهاي داعش در شهر اطلاعي داريد؟
-طبق اطلاعات ما، تعداد نيروهاي داعش در موصل 6000 نفر است كه به اين ترتيب تقسيم شده‌اند: در ساحل سمت چپ 3 گردان تاخيري حضور دارند (گردان‌هايي كه هدفشان مانع ايجاد كردن در پيشروي طرف مقابل است) به همراه يك گردان انتحاري. در ساحل سمت راست 5 گردان رزمي حضور دارند به همراه يك گردان انتحاري. تعداد اعضاي هر گردان رزمي بين 350 تا 500 نفر است و از گردان هاي تاخيري مهم‌تر محسوب مي‌شوند.

موصل 65 محله دارد و فكر مي‌كنم داعش در ساحل سمت چپ، در 5 محله خواهد جنگيد اما در ساحل سمت راست نمي‌دانيم در كجا خواهند جنگيد چون آنجا مناطق سختي است و تراكم جمعيتي اهالي، بسيار شديد است. ولي مطابق با پيش‌بيني‌هاي بغداد، داعشي‌هايي كه در ساحل سمت چپ مي‌جنگند شكست خواهند خورد اما در ساحل سمت راست (در جانب غربي‌آن)، حفره‌اي براي آنها باقي گذاشته‌اند تا بتوانند فرار كنند. البته الحشد الشعبي اين حفره را مسدود خواهد كرد.

*شخصا مايليد اين حفره مسدود شود يا نه؟
-ترجيح مي‌دهم بگذاريم به سوريه بروند و در آنجا نابودشان كنيم.

*برآوردي از تلفات انساني داعش تا اين لحظه داريد؟ و منابعتان چيست؟
-تا اين لحظه بيش از 1400 نفر از تروريست‌هاي داعش در نبردهاي جاري كشته شده‌اند. منابعمان از داخل موصل است.

*داعش كشته‌هايش را كجا دفن مي‌كند؟
-هرجا كه در صحنه‌ي ميداني كشته شوند، در قبرهاي دسته‌جمعيِ از پيش آماده شده. يك گردان ويژه در داعش وجود دارد به اسم «گردان اموات». اين، مهم‌ترين گردان امنيتي در داعش است. اعضاي آن لباس سياه مي‌پوشند و احكام اعدام كساني كه فرار كنند و خائنين و جاسوس‌ها [طبق تعريف خودشان] را اجرا مي‌كنند.
 
نيروهاي سياه‌پوش مامور اعدام

اينها مسئول از بين بردن آثار كشته شده‌ها هم هستند، كمااينكه هيچ وقت هيچ اثري از كشته‌ها نديده‌ايم جز در نبرد كركوك كه در بين مردم كشته شدند، چون نيروهاي خط‌شكن و انغماسي بودند. [انغماسي‌ها، مهاجميني هستند كه به صورت انتحاري به دل دشمن هجوم مي‌برند و تا كشته شدن مي‌جنگند.]

*در طول دو سال گذشته آيا داعش در نبردي تعيين‌كننده شكست خورده است؟
-نه داعش تا الان در نبرد تعيين‌كننده‌اي شكست نخورده است. داعش در تمام نبردهايي كه در عراق داشته چند دسته‌ي تاخيري در صحنه‌ي نبرد مي‌گذاشته و بعد شروع مي‌‌كرده به عقب‌نشيني تدريجي. جز در نبرد بيجي كه شهري مللو از نفت است و داعش در آنجا سرسختانه جنگيد [و نهايتا در مقابل الحشد الشعبي شكست سنگيني خورد].

*داعش بر سر چه چيزهايي در صحنه‌ي جنگ پافشاري نشان مي‌دهد؟
-دو مسئله: ثروت و هويت. اگر شهري برايش هويت خاص داشته باشد يا نمادين باشد در آنجا خواهد جنگيد.

*اين مسئله در نبردهاي موصل چگونه است؟
-ممكن است داعشي‌ها در نبردشان در موصل از خود پافشاري [و مقاومت] نشان دهند چون موصل، هويت خلافت است و در آنجا بود كه برپايي خلافت اعلام شد و از بين رفتن مرزها [بين عراق و سوريه و برپايي «دولت اسلامي] اعلام گرديد و در آنجا بود كه رهبر سازمان، ابوبكر البغدادي، خطبه [آغاز خلافت را] خواند.

اما اگر تصميم به عقب‌نشيني تدريجي بگيرند (بر اساس محاسبه‌ي منافع و مفاسد، طبق موازين شرعي خودشان) آن وقت به سمت تلعفر خواهند رفت و در آنجا خواهند جنگيد، مثل نبرد كوباني (عين العرب سوريه)، يعني نبردي هويتي. و در آن صورت الحشد لشعبي قربانيان زيادي خواهد داد، خصوصا كه از پوشش [حمايتي] هوايي برخوردار نيست. و اگر به سوريه بروند، فكر مي‌كنم ارتش سوريه مناطق زيادي را از دست خواهد داد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها