يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۰۷۰۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۱۹ آبان ۱۳۹۵
بامداد امروز هفت زمین لرزه در فاریاب رخ داد که بیشینه بزرگی این زمین لرزه ها ۴.۲ ریشتر بوده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، هفت زمین لرزه طی امروز در فاریاب به وقوع پیوست؛ نخستین زمین لرزه در ساعت ۴۴ دقیقه بامداد چهارشنبه به بزرگی ۲.۶ ریشتر به وقوع پیوست.

دومین زمین لرزه در ساعت ۴ و ۳۵ دقیقه بامداد چهارشنبه با بزرگی ۳.۶ ریشتر رخ داد و در ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه فاریاب برای سومین بار بر اثر زمین لرزه ۴.۲ ریشتری لرزید.

همچین طی چند ساعت گذشته زمین های ۳.۱، ۲.۵، ۲.۹ ریشتری فاریاب را تکان داد.

آخرین زمین لرزه ای که تاکنون به ثبت رسیده است با بزرگی ۳.۱ ریشتر در ساعت شش و ۲۹ دقیقه صبح امروز به وقوع پیوست.

عمق تمامی زمین لرزه های گفته شده در ۱۰ کیلومتری سطح زمین لرزه ثبت شده است، البته زمین لرزه های نخستین این منطقه که ۳.۶ و ۴.۲ ریشتر بود در ۲۸ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.

زمین لرزه ای دیگر هم در ساعت پنج و ۵۴ دقیقه به بزرگی ۲.۱ ریشتر عنبرآباد کرمان را تکان داد.

فاریاب و عنبرآباد در جنوب استان کرمان قرار دارند و تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی ناشی از زمین لرزه های فاریاب گزارش نشده است.

استان کرمان دارای ۱۸ گسل فعال شناخته شده است و یک سوم تلفات جانی ناشی از زمین لرزه به این استان اختصاص دارد. بیشترین تعداد زمین لرزه طی سال جاری در فاریاب به وقوع پیوسته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها