يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۰۷۰۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۱۹ آبان ۱۳۹۵
به دنبال انتشار نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و جلو افتادن دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه،بازارهای آسیا و آمریکا به انتخابات آمریکا واکنش شدیدی نشان دادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرآنلاین، نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می دهد که دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه از رقیب دمکرات خود هیلاری کلینتون جلو افتاده است.پیروزی جمهوری خواهان سبب شده تا بازار آسیا در واکنش به افزایش احتمال پیروز ترامپ سقوط کنند.

به طوری که شاخص نیک کی 4.10 درصد، شانگهای 1.32 درصد  و شاخص ASX 200،  حدود 1.95 درصد کاهش نشان می دهد.این در حالی است که بازار آمریکا بر خلاف بازار آسیا در واکنش به انتخابات روندی صعودی را به خود گرفته است .

در آمریکا شاخص کاراکاس 9.92 درصد، مکزیکو IPC 0.88 درصد و ناسداک 0.53 درصد افزایش داشته است.

به گفته تحلیلگران بازار، تاکنون انتخابات آمریکا تاثیر چندانی بر بازارهای جهانی نگذاشته است، ولی هم اکنون تاثیر این انتخابات از برگزیت نیز بیشتر بوده است.

با قوت گرفتن احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، قیمت طلا نیز افزایش یافت و هر اونس به بیش از 1300 دلار رسید. شمش طلا با افزایش 3.2 درصدی به قیمت هزار و 315 دلار رسید؛ این بزرگترین جهش قیمت طلا پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بوده است.

در همین حال ارزش پول کشورهای آمریکای جنوبی نیز افت حدود 10 درصدی داشته است.

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر قیمت نفت نیز تاثیر گذاشت و سبب شد تا قیمت نفت در بازار کاهش یابد . قیمت نفت خام آمریکا در بازار 3.11 درصد کاهش داشته و به 43.59 دلار رسیده است. نفت خام برنت نیز با کاهش 2.43 درصدی رو به رو شد و هم اکنون با قیمت 44.92 دلار در بازار عرضه می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها