يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۰۷۱۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۱۹ آبان ۱۳۹۵
واکسن آنفلوآنزا از اواخر مرداد ماه در داروخانه ها توزیع شده است و بعد از تزریق واکسن، مصونیت در برابر آنفلوآنزا به دو هفته زمان نیاز دارد .
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، با سرد شدن هوا واحتمال شیوع بیماری آنفولانزا زمان تزریق واکسن این بیماری فرارسیده است.

کارشناس مسئول بیماری های واگیر دار مرکز بهداشت استان یزد گفت:واکسن آنفلوآنزا از اواخر مرداد ماه در داروخانه ها توزیع شده است و بعد از تزریق واکسن، مصونیت در برابر آنفلوآنزا به دو هفته زمان نیاز دارد .

پور مازارافزود: تمام افراد از سن شش ماه به بالا می توانند واکسن تزریق کنند اما افرادی که دچار بیماری های زمینه ای همچون دیابت،بیمار ی های قلبی و عروقی، ریوی ،،ضعف سیستم ایمنی مثل ایدز، بیماران دیالیزی و پیوند شده،بیماران کبدی،خونی وریوی هستند وسالمندان و زنان باردار حتما باید این واکسن را تزریق کنند.

وی گفت: همه کودکان شش  تا هیجده سال،افراد پنجاه سال به بالا ،زنانی که قصد دارند در این فصل باردار شوند،کارکنان آسایشگاه و بیمارستان ها ،ساکنان آسایشگاه ها ، کارکنان بخش مرغ داری و پرورش طیور ، پرسنل سازمان های دام پزشکی نیز حتما باید این واکسن را تزریق کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها