أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۰۷۸۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۱۹ آبان ۱۳۹۵
شرکت توتال فرانسه برای روبرو نشدن با تحریم های آمریکا ،سرمایه گذاری در حوزه انرژی در ایران را با یورو انجام خواهد داد.
به گزارش پایگاه 598، خبرگزاری صدا وسیما  به نقل از روزنامه «وال استریت ژورنال» ، شرکت نفتی توتال فرانسه اعلام کرد: به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، این نشریه در این پایگاه اینترنتی خود نوشت: پاتریک پویانه مدیر اجرایی توتال روز سه شنبه گفت:«این نشان می دهد ما توانایی کار با دولت ایران را داریم و اعتمادی متقابل وجود دارد.»

توتال پذیرفته است فاز یازدهم از میدان گازی عظیم پارس جنوبی را در20 سال آینده توسعه دهد.این شرکت فرانسوی ، پنجاه و یک و یک دهم درصد سهام این سرمایه گذاری مشترک را برای توسعه و راه اندازی این پروژه در اختیار می گیرد. شرکت ملی نفت چین 30 درصد و شرکت دولتی نفت ایران بقیه سهام را خواهند داشت.

ایران تلاش های خود را برای جذب شرکت های خارجی برای توسعه میادین نفت و گاز پس از لغو تحریم های بین المللی بر سر برنامه هسته ای خود در ماه ژانویه افزایش داده است.این قرارداد روز سه شنبه امضا شد.

نقطه مقابل تحریم های آمریکا

توتال سابقه ای طولانی در ایران و سابقه ای از داد و ستد تجاری در مکان هایی دارد که تحریم های آمریکا توانایی سرمایه گذاری با دلار آمریکا را محدود می کنند. به عنوان مثال، توتال،شریکی مهم در یک میدان گاز طبیعی روسیه با شرکت نوواتک، یکی از چند شرکت روسی تحریم شده از طرف آمریکاست. توتال با این شرکت روسی وارد یک سرمایه گذاری 27 میلیارد دلاری شده که مستلزم انجام مذاکراتی ظریف برای تضمین تامین مالی چین است.

پویانه گفت توتال با استفاده از نقدینگی اش برای تامین بودجه سهم خود از این سرمایه گذاری،با باقیمانده تحریم هایی که آمریکا هنوز بر ایران اجرا می کند روبرو نمی شود.دولت ایران پول شرکت توتال را با میعانات گازی پرداخت خواهد کرد.این شرکت پس از آن می تواند این میعانات گازی را در بازارهای بین المللی به فروش برساند و نظام مالی ایران را دور بزند.
پویان گفت یک مقام تمام وقت را منصوب کرده است تا اطمینان پیدا کند در تمام مراحل به تحریم های بین المللی احترام گذاشته می شود. 

 مراحل اجرای طرح    

پویانه افزود:« مرحله نخست این پروژه که شامل حفر30 حلقه چاه در خلیج فارس و تاسیسات برون ساحلی است به سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری نیاز دارد.پیش بینی می شود در مرحله دوم، تولید در این چاهها آغاز شود و به دو میلیارد دلار سرمایه گذاری بیشتر نیاز باشد.

یک مقام ایرانی، ارزش این پروژه را چهار میلیارد و 800 میلیون دلار برآورد کرد. این برآورد از برآورد قبلی سرمایه گذاری شش میلیارد دلاری پایین تر است.پویانه گفت رقم این سرمایه گذاری فقط چهار میلیارد دلار خواهد بود.
انتظار می رود این پروژه  سال 2020 شروع به تولید گاز طبیعی کند.

سهم تونال از این  پروژه ،روزانه معادل حدود 60 هزار بشکه نفت خواهد بود.

این توافق ایران در زمانی مهم برای شرکت ملی نفت چین و نیز شرکت پتروچاینا از زیر مجموعه های آن اتفاق می افتد.

هر دو شرکت مشتاق به گسترش حضور در خارج از کشور هستند زیرا تولید و ذخایر نفت در داخل کاهش یافته است.

این وضع موجب کاهش کل فروش  این شرکت شده است که از لحاظ میزان درآمد، بزرگترین شرکت نفت و گاز چین به شمار می رود.

علاوه بر این، غول های انرژی چین در چارچوب تلاش دولت برای افزایش دسترسی به سوخت پاک تر،بیشتر از همیشه مشتاق به بهره برداری از ذخایر گاز طبیعی فراوان در خارج از کشور هستند .

آلودگی در چین و اهداف مربوط به آب و هوا مستلزم این هستند چین در سال های آینده حجم عظیمی از  گاز طبیعی را جایگزین زغال سنگ کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Sweden
۲۳:۱۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
عجب خل و چل هایی هستند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها