أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۰۹۴۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۹     ۲۱ آبان ۱۳۹۵
رحیم پور ازغدی با اشاره به موضوع فیش‌های نجومی گفت: باید به سیره امام علی (ع) عمل کرد و افرادی که فیش‌های حقوقی میلیونی گرفتند و اختلاس‌های میلیاردی کردند را باید در نماز جمعه آبرویشان را برد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حسن رحیم پور ازغدی ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌اندازه‌ای که توقع داشتیم در کشور در زمینهٔ عدالت اجتماعی پیشرفت نکردیم که این موضوع عوامل زیادی داشت.

وی افزود: می‌خواستیم که مدیران کشور در سطح فقرای جامعه زندگی کنند اما در مورد برخی از مدیران این اتفاق نیفتاد و زندگی تجملاتی داشتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مشکلات فرهنگی جامعه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که به‌ موازات پیشرفت دنیوی در کشور پیشرفت اخلاقی نداشتیم، کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینهٔ های علمی و صنعتی پیشرفت‌های زیادی داشته است اما در زمینه‌های اخلاقی و فرهنگی یا توقف کرده یا عقب‌رفته است.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اهمیت و جایگاه شهر قم بیان کرد: شهر قم باید ترکیب علم و جهاد باشد، زمانی که این اتفاق افتاد سرنوشت جهان تغییر پیدا کرد و شهر قم هیچ‌وقت به‌اندازه امروز در سطح جهان دوست و دشمن نداشت.

وی با بیان اینکه وظیفه حوزه علمیه دفاع نظری و عملی از دین است، افزود: طلاب باید به این وظیفه عمل کنند و حوزه علمیه در صورت عدم عمل به این وظیفه باید در برابر خداوند و اهل بیت (ع) پاسخگو باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید برای تمدن‌سازی نظریه‌سازی کنند، بیان کرد: امروز اگر هر حرفی در حوزه‌ زده شود به‌سرعت در سطح جهان پخش می‌شود و اگر حوزه قوی نشود، نمی‌تواند به وظیفه خود در قبال جهان عمل کند.

وی با اشاره به تاکید اسلام برای مقابله با تجاوزگران به بیت المال گفت: اگر مدیری دروغ می‌گوید، باید در نماز جمعه آبروی او را ببریم و غارتگر بیت‌المال هرکسی که باشد باید آبرویش در نماز جمعه برده شود و نماز جمعه‌ شهرهایی همانند قم باید به‌گونه‌ای باشد که صاحبان قدرت و ثروت از نقد شدن در این نماز جمعه‌ها نگران باشند و مستضعفان هم امیدشان این باشد که در نماز جمعه‌ها از حقوق آن‌ها صحبت می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخورد امام علی (ع) با دزدان بیت‌المال گفت: ایشان دستور دادند که دزدان بیت‌المال را در نماز جمعه در جلوی مردم شلاق بزنند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه جای کلی‌گویی نیست، خاطرنشان کرد: گرچه که در نماز جمعه باید همیشه به تقوا دعوت شود، ولی نباید بقیه بخش‌های نماز جمعه تکراری باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
منوچهر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
آقای دکتر پس چرادر دولت قبل که این همه دروغ می گفتند در نمازهای جمعه که بسیار هم سخنرانی می کردید چیزی نگفتید؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها