امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۰۰۹۴۹
زمان انتشار: ۱۵:۲۳     ۲۱ آبان ۱۳۹۵
وزیر امور خارجه آمریکا امروز (جمعه) با آغاز سفری دو روزه به منطقه جنوبگان (قطب جنوب) تبدیل به عالی رتبه ترین مقام آمریکایی شد که تا کنون به این منطقه سفر کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا،جان کری وزیر امور خارجه آمریکا قرار است در جریان این سفر با دانشمندان حوزه آب‌وهوا درباره تاثیر تغییرات آب‌وهوایی بر منطقه جنوبگان گفت‌وگو کند.

کری ابتدا از نیوزیلند و بعد از یک روز تاخیر به دلیل شرایط بد آب‌وهوایی، عازم جنوبگان شد. جان کری در ابتدای این سفر اظهار نظر علنی مطرح نکرد. او یک روز قبل و در جریان سفر به نیوزیلند آن چه را که "پیروزی در یک انتخابات خطیر" خواند به دونالد ترامپ تبریک گفته و تاکید کرد: من سنت دیرینه انتقال قدرت بسیار سازنده و صلح‌آمیز را به کارکنان وزارت امور خارجه آمریکا گوشزد کرده‌ام.

کری بلافاصله پس از فرود هواپیمای نظامی حامل او و همراهانش در منطقه جنوبگان تقاضا کرد تا با تیمش به یک هواپیمای نظامی کوچکتر به منظور پروازی سه ساعته به ایستگاه تحقیقاتی تحت مدیریت دولت آمریکا در نزدیکی قطب جنوب بروند.

کری برنامه ریزی کرد تا به مدت دو ساعت از این ایستگاه بازدید کرده و بعد برای گذراندن شب به منطق "مک‌موردو" برود.

او برنامه ریزی کرده تا فردا(شنبه) مجددا به نیوزیلند بازگشته تا با "جان کی" نخست وزیر این کشور دیدار کند. او بعد از این سفر عازم کشورهای خاورمیانه به منظور انجام یک سری مذاکرات شده و بعد از آن در کنفرانس تغییرات جهانی آب‌وهوا در مسکو شرکت خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها