امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۰۱۱۴۲
زمان انتشار: ۰۱:۲۹     ۲۳ آبان ۱۳۹۵
دستگاه قضایی چین از صدور حکم اعدام برای دو مقام مفسد این کشور خبر داد که مرتکب فساد مالی شده و ضمن دریافت رشوه‌های کلان، از راههای غیرقانونی منابع مالی قابل توجهی کسب کرده اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، یکی از این افراد «جو مینگ گوا» از مقام های ارشد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین است که حکم اعدام او امروز از سوی دستگاه قضایی چین صادر شده است.

«جو» پیشتر ریاست کنفرانس مشورت سیاسی در این استان را بر عهده داشت و گفته می شود پرونده فساد مالی سنگینی دارد.

کمیسیون انضباطی حزب حاکم چین که به فساد مقام های کشور رسیدگی می کند، اعلام کرد وی در مدتی که این سمت را در اختیار داشته مبالغ هنگفتی رشوه دریافت کرده است.

وی تازه ترین شکار دستگاه قضایی دولت «شی جین پینگ» رئیس جمهوری و رهبر حزب حاکم چین است که با شعار مبارزه با فساد از سال ۲۰۱۳ میلادی قدرت را در این کشور بدست گرفت و به دلیل پشتکار او در مبارزه با فساد، تاکنون بیش از یک میلیون مقام فاسد دستگیر، زندانی و مورد بازجویی قرار گرفته اند.

گزارش دادگاه محلی استان هم حاکی است، «جو مینگ گوا» از سال ۲۰۰۲ تا سال ۲۰۱۴ میلادی که عهده دار این مقام بوده اقدام به دریافت رشوه کرده و منابع دارایی های فراوانی دارد که نامشخص است.

گزارش حاکی است که وی از این مقام سوء استفاده کرده و ضمن کمک به بستگان و دوستان برای دریافت پست و مقام، ملک و املاک زیادی را به نام خود ثبت کرده که از راه های غیرقانونی کسب شده است.

میزان دارایی های او که منابع معلومی ندارد به ۱۵ میلیون دلار می رسد و به طور مستقیم و از طریق همسرش بیش از ۲۰ میلیون دلار رشوه گرفته است.

بیانیه دادگاه و کمیسیون انضباطی حزب که خبرگزاری شین هوا منتشرکرده از ضبط تمامی اموال و دارایی های این مقام مفسد خبر می دهد.

اخبار دیگری نیز حاکی است، «جائو لی پینگ» رئیس پلیس منطقه خودمختار مغولستان داخلی در شمال غرب چین به جرم قتل و همچنین دریافت رشوه و فساد مالی امروز به مرگ محکوم شده است.

گفته می شود که او در یک درگیری مرتکب قتل یکی از شهروندان این منطقه در سال ۲۰۱۵ میلادی شده و دارایی های وی به ارزش ۳۰۰ هزار دلار ضبط شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
احمد
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۴ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
اما ايران اسلامي به مفسدان پست بالاتر ميدهند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها