أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۱۲۰۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۲۳ آبان ۱۳۹۵
رئیس پارلمان اروپا در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت: «اتحادیه اروپا باید به تحریم های اقتصادی علیه ترکیه به دلیل پیگرد گروههای مخالف فکر کند.»
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرآنلاین، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از روزنامه آلمانی زبان 'بیلد' نوشت: دولت ترکیه از زمان کودتای نافرجام 15 ژوئیه (25 تیر) هزاران نفر را به دلیل اتهام ارتباط با سازمان دهندگان کودتا بازداشت یا عزل کرده است.

مارتین شولتز در مصاحبه با این نشریه آلمانی که امروز یکشنبه منتشر شد، گفت: «ما در اتحادیه اروپا باید تحریم های اقتصادی ای که می توان علیه ترکیه وضع کرد، مد نظر داشته باشیم. اصلاح اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا که ترکیه عضو آن است، باید قبل از سال جاری اتفاق افتاد. نمی توانم تصور کنم که بعد از موجی از بازداشت مخالفان و روزنامه نگاران این اتحادیه را گسترش دهیم.»

شولتز افزود: اگر آنکارا مجازات اعدام را بازگرداند، اتحادیه اروپا مذاکرات سختی را درباره روند عضویت این کشور در این اتحادیه خواهد داشت.

به نوشته اسپوتنیک، ترکیه روز چهارم نوامبر (14 آبان) 12 عضو حزب دمکراتیک خلق ها (HDP) در پارلمان این کشور را دستگیر کرد.

روزنامه مخالف جمهوریت ترکیه نیز روز جمعه گزارش داد که «آکین آتالای» رئیس شورای اجرایی این روزنامه را حین ورود به کشور در فرودگاه استانبول دستگیر کرده اند.

به نوشته اسپوتنیک، موضع گیری جدید اتحادیه اروپا در ارتباط با آنچه که موارد متعدد نقض حقوق بشر از سوی ترکیه قلمداد می شود، اتخاذ شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها