يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۱۲۸۱
زمان انتشار: ۱۰:۱۴     ۲۴ آبان ۱۳۹۵
«جیمز وولسی» مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا روز یکشنبه برجام را بدترین توافق بین‌المللی تاریخ آمریکا توصیف کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «فرید زکریا» مجری شبکه «سی‌ان‌ان» در ابتدا ایران را دشمن شماره یک داعش خواند و گفت ترامپ در حالی از اصلاح برجام سخن می‌گوید که در عین حال گفته قصد دارد با کشورهایی که با داعش در حال جنگ هستند، همکاری کند.
 
وولسی در توضیح این اظهارات متناقض گفت: «در طول جنگ جهانی دوم، در دوره رئیس‌جمهور فرانکلین روزولت آمریکایی‌های زیادی بودند که به این نتیجه رسیده بودند که ابتدا باید با نازی‌ها روبرو شد و بعد بالاخره به سراغ کمونیسم رفت.»
 
وی گفت بر اساس همین رویکرد بود که واشنگتن توانست بعد از چند سال در جریان جنگ سرد شوروی را شکست دهد.
 
مشاور ترامپ افزود: «این مسئله‌ای است که الان هم با آن مواجه هستیم، یعنی اکنون با دو جنبش تمامیت‌خواه روبرو هستیم. یکی از آن‌ها تهدیدی میان‌مدت است و دیگری نگرانی‌ای بلندمدت، ثابت و به عقیده من عمیق‌تر است.»
 
زکریا در واکنش به این اظهارات گفت که یعنی ترامپ قصد دارد در کوتاه‌مدت با ایران خوش‌رفتاری کند و پس از شکست داعش رفتار خود با تهران را تغییر دهد؟
 
وولسی گفت: «این یک سوال تاکتیکی است. برداشت من این است که قرار نیست ما به هیچ‌یک از آن‌ها، نه ایران و نه داعش سهل بگیریم. اما تصور می‌کنم که ایران پیش از بازه ده ساله‌ای که در این توافق در نظر گرفته شده، به بمب اتم دست یابد.»
 
وی ادامه داد: «تصور می‌کنم که رئیس‌جمهور منتخب درست می‌گوید که این بدترین توافق بین‌المللی‌ای است که ایالات متحده تاکنون امضا کرده است.»
 
مشاور ترامپ ادامه داد: «این (توافق) قابل اجرا نیست، چراکه همه بخش‌های آن در اختیار همه طرف‌ها قرار نگرفته است، بنابراین اگر مفاد آن را بخوانید می‌بینید که هنوز اجرایی نشده است.»
پیش از این «ولید فارس» مشاور ترامپ در امور خاورمیانه هم گفته بود که دولت جدید احتمالا به دنبال اصلاح برخی بندهای برجام خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵
۱
۰
كاملا" درست گفته است اما :
بدترين نوافق تاريخ براي ما يا براي آنها ؟!

بله براي ما كه همه چيزمان را در اين توافق از دست داده ايم . بدترين توافق تاريخ است
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
حالا یکی رو پیدا کنید بتون های ریخته شده را خالی کند جهان سومی های بدبخت یعنی همین که می بینیم.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها