کد خبر: ۴۰۱۴۴۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۲۵ آبان ۱۳۹۵
عوامل نمایش «خاتون» از عدم حمایت دستگاه‌های مسئول و رفتار غیرصادقانه آنان گلایه کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، نشست خبری نمایش «خاتون» به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم بخش امروز 24 آبان ماه در حوزه هنری برگزار شد.

عالم بخش با بیان اینکه متن این نمایش را 10 سال پیش برای پخش در شبکه دو تلویزیون به صورت تله تئاتر یا سینمایی نوشته بود، مشکلات مالی را در آن برهه علت مسکوت ماندن این پروژه دانست. وی با اشاره به اجرای این متن در سال گذشته با نام همبازی آسمانی در دانشگاه تهران، این اثر را با رویکردی دقیق و تاریخی معرفی کرد که هدفش اثبات وجود حضرت رقیه است. این کارگردان با انتقاد از برخی نمایشهای مذهبی که در آنها با روضه خوانی داستان پیش می‌رود، درام  این نمایش را بر دیالوگ و بازی بازیگران ارزیابی کرد. عالم بخش قالب شخصیتهای این نمایش را واقعی و تاریخی معرفی کرد که البته برای داستان پردازی چند شخصیت غیر تاریخی به آنها اضافه شده‌اند. 

محمد ساربان بازیگر نقش سر جونز، با اشاره به اینکه با کارهای مناسبتی بیگانه نیست و مخاطبان این گونه آثار را به خوبی می‌شناسد، متن این کار را روشنفکرانه ارزیابی کرد. وی ارتباطهای صحیح انسانی را بدون درنظر گرفتن دین، مسلک و قومیت یکی از جذابیتهای این کار معرفی کرد که در کنار عوامل حرفه‌ای انگیزه او برای کار در این اثر شده‌اند.

ساربان با بیان اینکه در گذشته به عنوان یک تماشاگر همواره کارهایی که در حوزه به نمایش درمی‌آمده است را دنبال میکرده، علت قطع کردن ارتباط خود به عنوان مخاطب در 4 سال اخیر را رفتار نامناسب برخی عوامل حوزه هنری با تعدادی از تماشاچیان به خاطر نوع ظاهر و پوششان دانست. 

محمود راسخ دیگر بازیگر این نمایش با بیان اینکه از قدیم در حوزه مذهبی آثار زیادی را کار کرده است، علت دلسردی هنرمندان فعال در این زمینه را عدم حمایت دستگاههای مسئول و رفتار غیر صادقانه برخی از آنان دانست. وی با اشاره به فرصت کم 20 روزه برای تمرین و آمادگی این اثر، آن را یک چالش بزرگ برای عوامل دانست. 

افشین سنگ چاپ بازیگر تلویزیون نیز که در این نمایش حضور دارد، با بیان اینکه همواره علاقه داشته با حرفه‌اش قسمتی از دین خود را به واقعه عاشورا ادا کند، این نمایش را فرصتی مناسب برای این کار دانست. او همچنین بر روی حرف بزرگ و جهانی این اثر و همچنین حرفه‌ای بودن نمایش به عنوان یک تئاتر واقعی تاکید کرد.

علی یعقوب زاده دیگر بازیگر نمایش «خاتون» ابراز امیدواری کرد با توجه به قصه روشن این نمایش، تماشاگر به سمت مسیر درست هدایت شود.

کیمیا ملایی، دختر هفت ساله ای که در نقش آرحیا در این نمایش بازی میکند، دوستی با حضرت رقیه در هر زمانی را با داشتن اخلاق خوب ممکن دانست.

نمایش «خاتون» از پنجشنبه 27 آبان تا 10 آذر هر شب ساعت 19 در تالار اندیشه حوزه هنری میزبان علاقه مندان خواهد بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها