أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۱۵۰۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۲۵ آبان ۱۳۹۵
به گزارش پایگاه 598، تیم ملی فوتبال ایران از ساعاتی دیگر چهارمین مصاف خود در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه را در ورزشگاه تانکو عبدالرحمن مالزی مقابل تیم بی خانمان سوریه برگزار خواهد کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، شاگردان کارلوس کی روش در حالی به مصاف تیم خطرناک و شگفتی ساز سوریه می روند که با 10 امتیاز حاصل از 3 پیروزی و یک تساوی صدرنشین گروه اول آسیا محسوب شده و در صورت برتری در دیدار امروز با 13 امتیاز ضمن حفظ رتبه نخست جدول، در پایان رقابت‌های دور رفت 80 درصد از راه صعود به جام جهانی آینده را پیموده اند.

در این مسیر چند نکته روی کاغذ بازی امروز مقابل سوری‌ها را خطرناک جلوه می دهد. مسایلی همچون شرایط متفاوت و عجیب آب و هوایی که با انتخاب هدفمند کادرفنی حریف بر تیم ملی تحمیل شد تا شاید با استفاده از زمین لغزنده و خیس، بازی منظم شاگردان کی روش متوقف شود. در صورتی که سوریه بتواند شرایط بازی اول خود مقابل کره جنوبی را در همین ورزشگاه برای تیم ملی فوتبال ایران به وجود بیاورد قطعا دردسرهای کی روش و کادرفنی در این دیدار بیشتر هم خواهد شد.

مصدومیت و محرومیت چندین مهره اصلی تیم ملی هم در این دیدار دومین نکته نگران کننده است گرچه  کی روش ثابت کرده در پازل تاکتیکی خود چندان وابستگی به تک مهره ها ندارد. عدم حضور بازیکنانی محوری مانند بیرانوند، حاج صفی و سردار آزمون در بازی امروز شاید برای تیم ملی چندسال پیش ایران دردسرساز می شد اما در حال حاضر هواداران تیم ملی به توانایی فنی سرمربی پرتغالی خود اعتماد دارند.

در نهایت اینکه تیم ملی سوریه این روزها به واسطه جنگ داخلی در این کشور از هر زمان دیگری متحدتر و با انگیزه تر بوده و مردان تیم ملی فوتبال این کشور در دیدارهای قبلی خود در این گروه نیز به خوبی این جنگندگی و انسجام را نشان داده و این خود می تواند عاملی بزرگ برای توصیف کار سخت یوزپلنگ هاب ایرانی در دیدار فرداشب باشد‌.

در هر صورت و با همه این اوصاف شاگردان کی روش که در دیدارهای گذشته خود در این گروه همه بزرگان را از دم تیغ گذرانده و ازبکستان و کره جنوبی را قلع و قمع کرده اند این قدرت را دارند تا باوجود شرایط جوی خاص کشور مالزی و حتی غیبت چندین بازیکن اصلی می تواند به روند پیروزهایش در این رقابتها ادامه داده و از سوی دیگر به آقایی خود در سطح فوتبال آسیا تداوم بخشد‌.

ایمن الحکیم، سرمربی تیم ملی سوریه ترکیب 11 بازیکن اصلی خود برای این دیدار را مشخص کرد که به شرح زیر است:

دوازه‌بان: ابراهیم عالمه
مدافعان: احمد الصالح، عمرو میدانی، علاء الشبلی، مؤید عجان.
هافبک‌ها:خالد المبیض، تامر الحاج محمد، المواس و عمرو جنیات.
مهاجمین: عمر خریبین، سنحاریب ملکی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها