يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۱۸۶۱
زمان انتشار: ۱۰:۱۸     ۲۸ آبان ۱۳۹۵
زائران معطل مانده در پشت مرز بسته شده مهران از صبح پنجشنبه تاکنون حاضر به ترک آنجا نیستند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از ایلام، از صبح روز پنجشنبه شماری از زوار فاقد مدارک اعم از گذرنامه و ویزا پشت درهای مسدود شده مرز مهران باقی مانده و به هیچ عنوان حاضر به ترک مرز نیستند.

این روند از بامداد پنجشنبه ادامه داشته و با وجود رایزنی مسؤولان با طرف عراقی تا این لحظه امکان بازگشایی مرز فراهم نشده و طرف عراقی بر عمل خود اصرار کرده و فقدان ظرفیت در کشور عراق را علت این اقدام خود در فقدان پذیرش زوار می‌داند.

 

در عین حال زوار با وجود اعلام مسؤولان حاضر در پایانه مرزی برای اسکان و استراحت در محل‌های در نظر گرفته شده، حاضر به جابه‌جایی نبوده و منتظر هستند تا حتی در آخرین دقایق مرز به روی آنان گشوده شود.

به گزارش فارس، عصر روز پنجشنبه نیز فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) با حضور در محل استقرار زوار اعلام کرد: زواری که دارای مدارک از جمله ویزا و گذرنامه هستند می‌توانند از طریق مرزهای خوزستان راهی کربلا شوند.

سردار سید صادق حسینی در ادامه افزود: سپاه استان ایلام آمادگی دارد تا با استفاده از وسایط نقلیه زوار را به مرزهای شلمچه و چذابه منتقل کند تا از این طریق راهی کربلای معلی شوند.

 

 

گفتنی است؛ با توجه به اینکه زوار تاکنون نه در محل استقرار و استراحتگاه‌های از پیش تعیین شده مستقر شده‌اند و نه حاضر به خروج و ترک مرز هستند، ادامه این رویه پذیرایی از آنان را سخت‌تر می‌کند، لذا به نظر می‌رسد مسؤولان امر باید چاره‌ دیگری بیندیشند.

یکی از زوار حاضر در پشت مرز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با طی یک مسیر طولانی از آذربایجان غربی راهی مرز مهران شده‌ام و باید خود را به حرم امام حسین(ع) برسانم.

علی قلی‌پور دلیل مستقر نشدن در محل موکب‌ها و چادر‌های برافراشته شده برای استراحت زوار را اشتیاق برای رفتن به کربلا می‌داند و می‌گوید: امیدوارم به زودی مرز باز شود تا هرچه زودتر راهی کربلای معلی شوم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها