يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۱۸۷۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۶     ۲۸ آبان ۱۳۹۵
کارشناس امور جوانان مطرح کرد:
یک کارشناس امور جوانان با انتقاد از جای خالی جوانان در برنامه ششم توسعه گفت: دولتی که با آرای جوانان بر سر کار آمده است متأسفانه به جوانان عنایتی ندارد و جای خالی جوانان در برنامه ششم توسعه نیز نمونه ای از این کم عنایتی است.
به گزارش پایگاه 598، بهمن بهمنی در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس با انتقاد از حذف جوانان در برنامه ششم توسعه گفت: مجلس کمیسیون و فراکسیون فعال در حوزه جوانان ندارد، همه جور کمیسیون و فراکسیون داریم ولی کمیسیون جوانان نداریم وقتی چنین کمیسیونی نیست یعنی تفکر و اندیشه جوان وجود ندارد توجه و عنایتی هم به این حوزه نیست.

وی ادامه داد: مملکتی که سه پنجم آن جوانان هستند و مسأله فعلی آن جوان است و در آینده با مسأله سالمندی مواجه خواهد بود حال‌نگری و توجه به مسائل جوانان مانند شغل و هویت بسیار مهم است. اینها مسائلی است که در مجلس هم باید مورد توجه قرار گیرد، به نظر بنده مقدار زیادی کم عنایتی به حوزه جوانان شده است در حالی‌که ریاست جمهوری آقای روحانی محصول آرای جوانان بود اما متأسفانه عنایتی به حوزه جوانان ندارند و نمونه آن جای خالی جوانان در برنامه ششم توسعه است.

این کارشناس امور جوانان افزود: نماینده‌های مجلس هم که با آرای جوانان وارد خانه ملت می‌شوند بعد از ورود جوانان را فراموش می‌کنند. یک مقوله جدی بی‌توجهی به مسائل جوانان را داریم این به معنای استراتژیک فکر نکردن به مسائل جوانان و هدفمند نبودن حوزه جوانان است.

بهمنی اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان، اصلاً پتانسیل کارشناسی خوبی در حوزه جوانان ندارد و از هم پاشیده است حتی بودجه‌ها نیز برای ورزش گرفته می‌شود. ورزش خوب است اما نه به عنوان بالاسری بخش جوانان، جوان یکی از نیازهایش ورزش است و ورزش مقوله منحصر به جوان نیست، ورزش باید یک وزارتخانه یا سازمان مستقلی باشد، جوانان یک رکن اساسی نظام در جامعه هستند که باید از زیر سایه جوانان خارج شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها