يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۱۸۹۶
زمان انتشار: ۲۲:۰۳     ۲۸ آبان ۱۳۹۵
همکاری باشگاه پرسپولیس با برند جیووا بالاخره از مدتی قبل به پایان رسید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از آی اسپورت، لباس‌های بی‌کیفیت، شلوغ و نازیبای پرسپولیس، از دوران این همکاری در خاطره هواداران پرسپولیس ثبت شده بود. آن‌ها توقع داشتند تغییر برند تولیدکننده لباس تیم، مدل لباس‌ها را با تغییر مواجه کند اما اولین تصاویر از تمرین سرخ‌پوشان با لباس‌های جدید، نشان داد که این انتظار هرگز برآورده نخواهد شد.

 

لباس‌های جدید تیم برانکو نسبت به لباس‌های قبلی این تیم تنها با دو تغییر مواجه شده است. تغییر علامت تجاری مربوط به برند تولیدکننده لباس و اضافه شدن دو خط سیاه به جای چهارخانه‌های کمرنگ جیووا. این همه خلاقیتی است که برای این پیراهن‌های تمرینی صرف شده و بعید به نظر می‌رسد لباس‌های پرسپولیس برای مسابقات لیگ نیز تفاوت چندانی با این پیراهن‌ها داشته باشد.

 

پیراهن جدید پرسپولیس

 

در درجه اول آن‌چه در این قاب از تمرین امروز تیم برانکو توی ذوق می‌زند، شلوغی بیش از حد لباس بازیکنان پرسپولیس است. آن‌ها احتمالا اولین باشگاه دنیا هستند که به جز نام بزرگ و غیراستاندارد اسپانسر، از لوگوی آن نیز در قسمت دیگری از پیراهن‌شان استفاده می‌کنند. علاوه بر این، نام یک موسسه اعتباری در هر دو قسمت چپ و راست این لباس نوشته شده است. اتفاقی عجیب که لباس یکی از مهم‌ترین تیم‌های فوتبال ایران را تا حد و اندازه‌های یک بروشور و یا بنر تبلیغاتی تنزل داده است.

 

در این سال‌ها، در رسانه‌های مکتوب و تلویزیون بارها و بارها به موضوع کیفیت ضعیف پیراهن‌های باشگاه‌های فوتبال در ایران اشاره شده اما فاجعه طراحی این لباس‌ها، هرگز کمرنگ‌تر از کیفیت تولید آن‌ها نیست. اگر در تمام دنیا، بهترین متخصصٌ‌ها و خلاق‌ترین گرافیست‌ها برای طراحی پیراهن تیم‌های مطرح انتخاب می‌شوند تا هوادار با رغبت هزینه زیاد خرید پیراهن را پرداخت کند و سود سرشاری را به باشگاه برساند، در ایران لباس تیم‌های بزرگ فوتبال را سانتی‌متر به سانتی‌متر به نام‌های تجاری می‌فروشند. لباسی که باید نماد غرور و هویت تیم باشد اما بیشتر بوی بی‌پولی و وابستگی را در فضای ورزشگاه پراکنده می‌کند.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها