يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۱۹۴۴
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۲۹ آبان ۱۳۹۵
دانش‌آموخته دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد توصیه‌های مفید برای بهبود سرماخوردگی را مطرح کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: سید علی خدایی ــ دانش‌آموخته دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد, درباره سرماخوردگی اظهار داشت: سرماخوردگی معمولاً یک بیماری بی‌خطر و خودمحدودشونده است و اصولاً در بیش از 80 درصد موارد، نیازمند مراجعه به پزشک نیست.

به‌گفته وی توصیه می‌شود که افراد مبتلا به سرماخوردگی از خروج ترشحات معمولی و قابل تحمل سرماخوردگی (آب‌ریزش بینی، اشک‌ریزش و عطسه قابل تحمل) جلوگیری نکنند.

دانش‌آموخته دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد در حکیم ایرانی افزود: عطسه شدید در ابتدای سرماخوردگی باید درمان شود ولی در انتهای بیماری، تا حد امکان نباید مانع عطسه شد.

خدایی بیان داشت: استحمام در ابتدای زکام به‌خصوص اگر با تب همراه باشد مضر است، همچنین عدم روغن‌مالی و استفاده از ژل در سر در دوره بیماری سرماخوردگی بسیار اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: بیمار در طول درمان از مصرف خوراکی‌های نفاخ مثل نخود و لوبیا، غذاهای غلیظ مانند پیتزا، ماکارونی، لازانیا، آش‌رشته، حلیم و کله‌پاچه، قابض، شور، ترش، لبنیات و میوه‌های دارای رطوبت زیاد (خیار، هندوانه، نارنگی و...) پرهیز کند، همچنین عدم مصرف گردو، پنیر کهنه، سیر خام، پیاز خام و سبزی تره بسیار اهمیت دارد.

دانش‌آموخته دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد ادامه داد: اجتناب از مصرف گوشت و روغن تا بهبودی کامل البته در صورت ضرورت مصرف گوشت، در انتهای دوره بیماری، می‌تواند مقدار کمی گوشت لطیف و دارای هضم آسان مثل گوشت راسته گوسفند جوان، جوجه، بال و گردن مرغ در سوپ جو و یا شوربا استفاده کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها