يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۲۰۶۶
زمان انتشار: ۰۰:۱۶     ۳۰ آبان ۱۳۹۵
خبرگزاری روسی اعلام کرد:یک نفر از شهروندان ایالت اوکلاهامای آمریکا به دلیل وقوع زمین لرزه و ارتباط آن با انجام فناوری شکست هیدرولیک از شرکت‌های نفتی این منطقه شکایت کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، روز 3 سپتامبر سال جاری زلزله‌ای به قدرت 5.6 درجه در مقیاس ریشتر شهر پاونی در ایالت اوکلاهامای آمریکا را تکان داد.

بر همین اساس یکی از شهروندان اوکلاهاما شکایتی را در ارتباط با انجام عملیات شکست هیدرولیک توسط شرکت‌های نفتی برای استخراج نفت شیل و ارتباط آن با افزایش تعداد زمین‌لرزه‌ها در این منطقه علیه شرکت‌های نفتی تنظیم کرده است. زلزله اخیر بزرگترین زلزله در تاریخ این منطقه محسوب می‌شود.

در این شکایت آمده است که تزریق پسماندهای آبی به درون زمین برای استخراج نفت محیط زیست را آلوده کرده و به تغییرات شدید و همچنین فعالیت‌های لرزه‌ای غیرمعمول منجر می‌شود.

به عبارت دیگر به دلیل آلودگی محیط زیست زمین لرزه‌های با منشأ فعالیت‌های انسانی در منطقه روی می‌دهد.

در این شکایت از شرکت‌های نفتی فعال در اوکلاهاما خواسته شده است که خسارت‌های ناشی از زمین لرزه در این منطقه را پرداخت کرده و جبران کند.

شکست هیدرولیک فناوری است که با تزریق تحت فشار میعانات سمی به درون زمین نفت و گاز را از آنها استخراج می‌کند.

برخی کارشناسان معتقدند که این اقدام مخاطرات شدید بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی را نظیر افزایش تعداد زمین‌لرزه‌ها و همچنین نشت میعانات سمی به درون آب مصرفی منطقه در پی دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها