يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۲۱۰۸
زمان انتشار: ۲۱:۰۱     ۳۰ آبان ۱۳۹۵
رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران گفت: متاسفانه خدمات دولتی به زائران اربعین ناهماهنگ است.برای حضور در مراسم امسال از هر زائری 25هزار تومان پول بیمه گرفتند، اما حتی یک برگه به زائران ندادند. انگار این بیمه را اجبار کردند تا صنعت بیمه را احیا کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس به کربلا، پرویز سروری با حضور در شهر کربلا ضمن بازید از نحوه خدمات رسانی شهرداری پایتخت به زائران حسینی در جمع خبرنگاران گفت: حضور زائران مراسم اربعین در دو شهر نجف و کربلا و همچنین مسیر پیاده روی غیر قابل تصور است.

وی با بیان اینکه از ابتدای مسیر پیاده روی راه تا شهر کربلا با ترافیک سنگین جمعیتی رو به رو بودیم، افزود: سال های قبل تردد شبانه نداشتیم اما امسال در شب هم ترافیک داشتیم و این ها نشان می دهد یک رزمایش بزرگ بین المللی برای آمادگی سربازان امام زمان(عج) در ایام ظهور شکل گرفته است.

سروری تصریح کرد: در سالهای گذشته زائران از ابتدایی ترین امکانات مانند سرویس های بهداشتی تیز محروم بودند؛ اما خوشبختانه امسال اقدامات قابل توجهی درخصوص برآوردن نیازهای زائران انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات بزرگی نیز توسط مردم در برگزاری هرچه بهتر و مناسب تر مراسم اربعین انجام شده است، خاطرنشان کرد: دولت ها نباید دخالت مستقیم در این کار داشته باشند؛ بزرگترین لجستیک تاریخ بشری در راهپیمایی کربلا شکل می گیرد و هیچ ارتشی در دنیا نمی تواند چنین لشکری را لجستیکی انجام دهد، اما مردم دارند این کار را انجام می دهند.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وظیفه دولت ها تامین زیرساخت هاست، ادامه داد: زیرساخت ها در برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم بسیار مهم است زیرا ایجاد امکانات کلی ازعهده مردم خارج است.

سروری افزود:حضور موکب های ایرانی در طول مسیر پیاده روی برای مراسم امسال ویژه بود، حضور موکب های عربستانی، کویتی، و کشورهای دیگر هم نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی تاکید کرد: متاسفانه امسال خدمات دولتی ناهماهنگ بود؛ اگر چه دولتی ها خیلی زحمت کشیدند؛ اما اقداماتی مانند بیمه اجباری که روی دوش مردم گذاشتند و افزایش هزینه های سفر، مردم را ناراحت کرد.

سروری با اشاره به اینکه برخی از مردم امکان سفر کربلا ندارند و تنها امیدشان این است در ایامی که هزینه ها به صفر می رسد به کربلا بیایند،گفت: برای حضور در مراسم امسال از هر زائری 25هزار تومان پول بیمه گرفتند، اما حتی یک برگه به زائران ندادند. انگار این بیمه را اجبار کردند تا صنعت بیمه را احیا کنند. مردم به این پول بیمه و افزایش هزینه حمل و نقل خوش‌بین نیستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها