يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۵۳۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۲۵ آذر ۱۳۹۵
چین در پی اعلام دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا مبنی بر احتمال پایبند نبودن دولت وی به اصل یک چین هشدار داد که صلح در تنگه تایوان به پایبندی به این اصل بستگی دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، « آنفانگ شان » سخنگوی اداره امور تایوان در دولت چین در تازه ترین مصاحبه خود گفت که بنیان سیاسی روابط چین و آمریکا به این وابسته است که واشنگتن به اصل یک چین و همچنین بیانیه های مشترک درباره مساله تایوان پایبند باشد.

وی هشدار داد که اگر قرار باشد آمریکا به این اصل بی توجهی نشان دهد اساس روابط سیاسی دو کشور و همچنین صلح و ثبات در تنگه تایوان به مخاطره خواهد افتاد.

سخنگوی این بنیاد چینی تصریح کرد که یقینا اگر به اصل یک چین خدشه ای وارد شده و ضربه ای به آن زده شود ، دیگر توسعه پایدار و سالم و با ثبات روابط پکن ـ واشنگتن معنایی نخواهد داشت.

مقام چینی گفت که اصل یک چین و مساله تایوان به منافع هسته ای و محوری چین و همچنین حق حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور پیوند خورده است و نقض آن صلح و ثبات را در تنگه تایوان به خطر خواهد انداخت.

وی در اظهار نظری که هشداری نیز به خانم تسای اینگ ون رهبر تایوان محسوب می شود ،‌گفت که در جهان فقط یک چین وجود دارد و چین و تایوان هر دو به آن تعلق دارند و این اصلی است که قانون و مقررات و جامعه بین المللی آن را به رسمیت شناخته است.

سخنگوی اداره امور تایوان در دولت چین گفت که حقایق به این افراد ( ترامپ و دولت وی و رهبر تایوان و استقلال طلبان این جزیره ) نشان خواهد داد که استقلال تایوان جنازه ای بیش نیست.

وی گفت که اراده چین در خصوص مخالفت با استقلال تایوان و هر اقدامی در این مسیر راسخ و با اطمینان است و هرگز خدشه ای در آن وارد نخواهد شد و پکن کاملا برای جلوگیری از استقلال تایوان تواناست.

گفت و گوی تلفنی ترامپ و تسای در هفته های اخیر و تلاش آنها برای گسترش روابط و همچنین تاکید ترامپ مبنی بر وجود اختلافات فراوان تجاری با چین و احتمال کنار گذاشتن سیاست یک چین در دولت وی ،‌مناسبات دوطرف را بشدت پر تنش کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها