أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۲۱۳۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
بیانیه آیت الله سیفی مازندرانی پیرامون فکر انقلابی، حوزه انقلابی و رئیس جمهور انقلابی؛
از مهمترین مسائل امروز حوزه های علمیه بویژه حوزه ی علمیه قم که باید در رأس امور باشد و برخاسته از مغزای بیانات امام راحل (قدسّ سرّه) و مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظلّه العالی) می باشد، فکر انقلابی و حوزه ی علمیه ی انقلابی است، به این معنا که باید فکر و نگرش انقلابی در شریان حیاتی و بینش فضلا و علما و فقهای حوزه های علمیه و نیز در سیستم مدیریت و مراکز تصمیم گیری آن جاری باشد. و بر این اساس دولت انقلابی و نیز رئیس جمهور انقلابی را باید شناخت.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، فقیه مجاهد آیت الله سیفی مازندرانی بیانیه ای پیرامون فکر انقلابی، حوزه انقلابی ، دولت انقلابی و رئیس جمهور انقلابی منتشر کردند. متن بیانیه در ادامه می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

و الحمدلله رب العالمین و صلواته و رحمته و برکاته علی محمد و آله الطیبین الطاهرین المعصومین المکرّمین لاسیما بقیة الله فی الارضین ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء.

از مهمترین مسائل امروز حوزه های علمیه بویژه حوزه ی علمیه قم که باید در رأس امور باشد و برخاسته از مغزای بیانات امام راحل (قدسّ سرّه) و مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظلّه العالی) می باشد، فکر انقلابی و حوزه ی علمیه ی انقلابی است، به این معنا که باید فکر و نگرش انقلابی در شریان حیاتی و بینش فضلا و علما و فقهای حوزه های علمیه و نیز در سیستم مدیریت و مراکز تصمیم گیری آن جاری باشد. و  بر این اساس دولت انقلابی و نیز رئیس جمهور انقلابی را باید شناخت.

عنصر اصلی فکر انقلابی بر دو آرمان و هدف اساسی استقرار دارد:

اول: إقامه ی دین الهی.

دوم: ولایت نبی، امام و فقیه.چرا که ولایت فقیه در عصر غیبت ضامن تحقق هدف اساسی اول است.

اقامه ی دین الهی و برپایی حکومت اسلامی دستور پروردگار و رسالت اصلی همه ی انبیاء الهی و نیز هدف انزال قرآن مجید است: «شَرَعَ لَكُمْ مِنَ اَلدِّينِ مٰا وَصّٰى بِهِ نُوحاً وَ اَلَّذِي أَوْحَيْنٰا إِلَيْكَ وَ مٰا وَصَّيْنٰا بِهِ إِبْرٰاهِيمَ وَ مُوسىٰ وَ عِيسىٰ أَنْ أَقِيمُوا الدّینَ»﴿ الشوری‏، 13﴾ و «إِنّٰا أَنْزَلْنٰا إِلَيْكَ اَلْكِتٰابَ بِالْحَقِّ لِتَحْكُمَ بَيْنَ اَلنّٰاسِ بِمٰا أَرٰاكَ اَللّٰهُ»﴿النساء‏، 105﴾. لا بما أراه الأحزاب و المُنَظّمات العالمیّة (سازمانها و جامعه ی به اصطلاح جهانی).

إقامه ی دین الهی جز با  اجرا  و  برپایی حدود و  ارزشهای الهی انجام پذیر نیست. پس برای تحقق این مهم باید اول حدود و ارزشهای الهی را بشناسیم.

در فرهنگ انقلاب اسلامی  ما و در تعابیر امام راحل(قدسّ سرّه) و مقام معظم رهبری(مدّظله العالی) و پیشگامان از علما و پیشوایان این انقلاب از حدود و  ارزشهای الهی این انقلاب به آرمان و فکر انقلابی تعبیر گردیده است. و در نظر رهبران و کارگزاران و بپاکنندگان و اهالی این انقلاب، فکر و نگرش انقلابی جز حدود و ارزشهای الهی اسلام ناب محمدی  چیز دیگری نیست.

نمونه هائی از مهمترین اصول و عناصر فکر انقلابی:

1- اصل استکبار ستیزی، مبارزه با طاغوت، عدم اعتماد به ستمکاران و ظالمان و  مستکبران و ائمه ی کفر جهانی.که در آیات بسیاری از قرآن کریم به این اصل تصریح شده است. «وَ لَقَدْ بَعَثْنٰا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اُعْبُدُوا اَللّٰهَ وَ اِجْتَنِبُوا اَلطّٰاغُوتَ» ﴿النحل‏، 36﴾ و «أَ لَمْ تَرَ إِلَى اَلَّذِينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِمٰا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَ مٰا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحٰاكَمُوا إِلَى اَلطّٰاغُوتِ وَ قَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ» ﴿النساء، 60﴾ و «فَقٰاتِلُوا أَئِمَّةَ اَلْكُفْرِ إِنَّهُمْ لاٰ أَيْمٰانَ لَهُمْ» ﴿التوبة، 12

2- اصل نفی سلطه ی استکبار جهانی و ائمه ی کفر «لَنْ يَجْعَلَ اَللّٰهُ لِلْكٰافِرِينَ عَلَى اَلْمُؤْمِنِينَ سَبِيلاً»﴿النساء،141). این آیه به روشنی دلالت دارد بر عدم مشروعیت هر قانونی که موجب سلطه ی سران ستکبار شود / امضای توافقنامه ی برجام که کنترل مراکز نظامی و دفاعی را به دست سران استکبار و ائمه ی کفر می دهد با این اصل سازگار نیست.

3- مواد و مقررات فرهنگی آموزشی کنوانسیون یونسکو (2030) با اصول و ارزشها و احکام ضروری دین اسلام در تضاد است: مانند اصل نفی سلطه سران استکبار / اصل حرمت اشاعه ی فحشاء / اصل ضرورت حیاء برای یک مسلمان مؤمن که در روایات آمده است ارزشمندترین فضیلت انسانی است، و دین و ایمان رهین آن معرفی گردیده است./ احکام اختصاصی زنان که از ضروریات دین است / اصل جهاد و شهادت در راه خدا و حفظ دین و ناموس و امر به معروف و نهی از منکر؛ که همه از ضروریات دین است، ولی از آن به روش خشونت و وحشی گری و ناقض تمدن و مخالف جامعه ی مدنی در این کنوانسیون تعبیر گردید.

إِنَّ اَلَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ اَلْفٰاحِشَةُ فِي اَلَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذٰابٌ أَلِيمٌ فِي اَلدُّنْيٰا وَ اَلْآخِرَةِ وَ اَللّٰهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لاٰ تَعْلَمُونَ  ﴿النور، 19﴾ «إِنَّ اَللّٰهَ اِشْتَرىٰ مِنَ اَلْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوٰالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ اَلْجَنَّةَ يُقٰاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اَللّٰهِ فَيَقْتُلُونَ وَ يُقْتَلُونَ وَعْداً عَلَيْهِ حَقًّا فِي اَلتَّوْرٰاةِ وَ اَلْإِنْجِيلِ وَ اَلْقُرْآنِ» ﴿التوبة، 111﴾ «وَ لاٰ تَحْسَبَنَّ اَلَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اَللّٰهِ أَمْوٰاتاً بَلْ أَحْيٰاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»﴿آل‏عمران‏، 169) «إِنَّ اَللّٰهَ يُحِبُّ اَلَّذِينَ يُقٰاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيٰانٌ مَرْصُوصٌ»﴿ الصف‏، 4عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام  قَالَ: «الْحَيَاءُ مِنَ الْإِيمَانِ وَ الْإِيمَانُ مِن الْجَنَّةِ».(الکافی: ج2، ص106،  باب الحیاء، ح 1) عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام   قَالَ: «الْمَكَارِمُ عَشْرٌ... وَ رَأْسُهُنَّ الْحَيَاءُ».(الخصال: ص43، ح 11 . قالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله : «إِنَّ اللَّهَ حَرَّمَ الْجَنَّةَ عَلَى كُلِّ فَاحِشٍ بَذِيٍّ قَلِيلِ الْحَيَاءِ». (تحف العقول: ص 44)

4- اصل اعتدال مسؤولین و کارگزاران نظام اسلامی و برابری آنان با همه ی شهروندان با حقوق نجومی کارگزاران و مسؤولین بلند پایه منافات دارد. این است معیار دولت اعتدال و رعایت حقوق شهروندی که مسؤولین دولتی در این برابری و مراعات سزاوارتر از سایرین هستند. فی احتجاج أمیرالمؤمنین  علی عاصم بن زیاد ...فقال : «وَیحَک إنّ اللّهَ فَرَضَ علی أئمةِ العَدلِ أن یُقَدِّروا أنفُسَهم بِضِعفَةِ النّاسِ کَیلا یَتَبَیَّغَ بِالفَقِیرِ فَقرُهُ...». الوسائل:ب 72 من أبواب أحکام الملابس، ح 1. و جاء فی نقل ابن ابی الحدید: «أن یقدروا أنفسهم بالقوام». فیه إشارة الی قوله تعالی: «و کان بین ذلک قواماً»؛ یعنی بر رهبران حکومت واجب است خود را با طبقه متوسط جامعه وفق بدهند.

5- اصل اقتصاد مقاومتی (مقاوم) با واردات بی رویه و با دادن زمام تولیدات داخلی به دست سرمایه گذاران خارجی یا مداخله آنان در کارفرمایی کارگاه های تولیدی داخلی  منافات دارد/ چون موجب تعطیلی کارخانجات و تولیدات داخلی و بیکاری جوانان و از هم پاشیدن نظام و قوام اقتصاد است.

اقتصاد سالم و مقاوم مایه عزت است. در روایت است: «اغْدُوا إِلى عِزّکم ...» : دل سپیده ی صبح را بشکافید برای کسب و کار، تا مایه ی عزت برای خود فراهم کنید. ( بعد از نماز صبح نخوابید تنبلی را کنار بگذارید).

6- ولایت فقیه مهمترین شاخصه ی فکر انقلابی است.چون ضامن اجرای همه ی ارزشهای انقلابی الهی اسلام ناب است؛ چرا که استمرار ولایت امام معصوم است که امام صادق فرمودند :  «فَإِنِّي قَدْ جَعَلْتُهُ عَلَيْكُمْ حَاكِماً» و«بُنِيَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسَةِ أَشْيَاءَ عَلَى الصَّلَاةِ وَ الزَّكَاةِ وَ الْحَجِّ وَ الصَّوْمِ وَ الْوَلَايَةِ قَالَ زُرَارَةُ فَقُلْتُ وَ أَيُّ شَيْ‌ءٍ مِنْ ذَلِكَ أَفْضَلُ فَقَالَ الْوَلَايَةُ أَفْضَلُ. لِأَنَّهَا مِفْتَاحُهُنَّ».

گرچه بخشی  از معنا و مفهوم  این حدیث شریف آن است که ولایت امامان معصوم رمز قبولی همه ی طاعات و عبادات بندگان است. ولی بخش مهم دیگر آن  ولایت آن بزرگواران بر امر حکومت است که ضامن اقامه ی همه فرائض و حدود الهی است، کما اینکه امام رضا (علیه السلام) در توجیه جعل منصب اولی الامر و امر به طاعت آنان در معتبره فضل بن شاذان(علل الشرایع: ص253، ح9 / عیون اخبار الرضا: ج2، ص 99، ح 1 / بحارالانوار: ج6، ص60، ح1) فرمودند. و نیز در توقیع شریف حضرت حجت (عج) آمده است: « فَإِنَّهُمْ حُجَّتِي عَلَيْكُمْ وَ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ ».

این ارزشها نمونه ای است از شاخصه ها و ممیزات فکر و

1- آموزش جوانان برای حذف موانع جنسیتی وکاهش نابرابری جنسیتی...

2- آموزش جامع جنسی: تدوین سیاستها و برنامه هایی برای ترویج آموزشهای جامع جنسی، تساوی جنسیتی. وجود ناعدالتی های جنسی درعرصه های مختلف از جمله آموزش...

3- متعهد شدن به حقوق بین الملل بشر دوستانه و اجرای آن به عنوان ابزاری برای حفاظت از مدارس به عنوان مکانهای متعلق به جامعه ی مدنی.تقویت آموزشهای مربوط به شهروند جهانی.

4- ازدواج زودرس دختران یکی از معضلات فرهنگی است.

5- تضمین بازبینی کتب و برنامه های درسی به نحوی که عاری از هر گونه تبعیض جنسیتی باشد.

6- به گزارش منابع موثق و در هدف پنجم سند (2030) از کلمه ی لاتینی "Gender"در" Gender Equality" استفاده گردید که هم به معنای برابری زن و مرد است و هم در سندهای متعددی از سازمان ملل به حق برابری، همجنسبازان اشاره دارد که بعضی از کشورها به این کلمه اعتراض کردند.(80 کشور دنیا  همجنسبازی را غیر قانونی میدانند).

7- در هدف چهارم این سند، و از لاتین واژه ی: Inclusive یا Inclusion  40 بار آمده است که هم به معنای واسع و شامل است و هم به معنای همجنسبازان در سندهای دیگری در

سازمان ملل آمده است که چنین تفسیری از این کلمه کرده است.

نتیجه این تفسیر این است که باید قوانینی در کشورهای امضاء کننده (2030)، تصویب شود که همجنسبازان را به رسمیت بشناسد و برای آنها آموزش مسائل همجنسبازان را از کودکی فراهم کند.         

البته کتابی به نام: «لک لکی در کار نیست» - ترجمه ی کتاب انگلیسی شخصی به نام "روبی هریس" چاپ انتشارات رهائی - به منابع موثق در برخی مدارس پیش دبستانی برای کودکان تدریس و آموزش داده می شود. در این کتاب ضمن توضیح نوشتاری مراحل آمیزش جنسی، عورت دختر و پسر را  به تصویر کشیده و حالات آمیزش را نشان می دهد.

و نیز به گفته ی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس متأسفانه گزارش هایی از شهرستان های مختلف  به کمیسیون فرهنگی رسیده که بر اساس سند (2030) وزارت آموزش و پرورش، آموزش قرآن به کودکان زیر 10 سال را ممنوع کرده است.

و شما ای صاحبنظران اهل انصاف: این گونه اقدامات دولت کنونی را با کدامیک از اصول انقلابی و ارزشها و آرمان های الهی این انقلاب سازگار می دانید؟

"آزموده را آزمودن خطاست”.
 

و السلام علی من اتبع الهدی

علی اکبر سیفی مازندرانی

حوزه علمیه قم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها