يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۰۰۹۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
نکات مهم مصوبه ارزی دولت/
بر اساس مصوبه ارزی ۱۶ بندی روز گذشته دولت، واردات کالای تجاری از مناطق آزاد بدون ثبت سفارش ممنوع شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، بعد از تک نرخی شدن ارز دولت روز گذشته مصوبه ای را ابلاغ کرد که حاوی نکات مهمی بود. بر اساس مصوبه هیات دولت ورود ارز همراه مسافر تا سقف مبلغ 10 هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها مجاز است و ورود مبالغ بیشتر در صورت اظهار طبق ضوابط اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بلامانع خواهد بود. خلاصه مصوبه 16 بندی دولت در ادامه قابل مشاهده است.

واردات بدون ثبت سفارش ممنوع شد.

 واردات کلیه کالاها به صورت تجاری به کشور اعم از مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و سایر مبادی ورودی بدون ثبت سفارش ممنوع است.

 ارز مورد نیاز کلیه کالاهای ثبت سفارش شده و خدمات از طریق سیستم بانکی و صرافی‌های مجاز در چهارچوب مقررات بانک مرکزی تامین خواهد شد.

واردات بدون انتقال ارز صرفاَ در چهارچوب قانون مقررات صادرات و واردات و ماده (38) آیین‌نامه اجرایی آن مجاز است.

 ثبت سفارش با ارز متقاضی در چهارچوب دستورالعمل بانک مرکزی مجاز است.

 نرخ ارز به ‌طور یکسان برای همه  مصارف ارزی از تاریخ 22/1/1397 بر اساس هر دلار معادل (000ر42) ریال تعیین می‌شود و متعاقباً در چهارچوب نظام شناور مدیریت شده توسط بانک مرکزی اعلام و اعمال می‌گردد.

 کلیه صادرکنندگان مکلفند ارز حاصل از صادرات را مطابق ترتیباتی که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود، به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند.

 اجرای تکلیف ارز حاصل از صادرات این تصویب‌نامه مبنای اعمال معافیت مالیاتی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) می‌باشد

حواله ارزی صرفاً می‌تواند تحت مقررات و نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران توسط بانکها و صرافی های مجاز صورت گیرد.

عملیات صرافی و معاملات ارزی خارج از چهارچوب مقررات ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، قاچاق محسوب شده و طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مصوبات شورای-عالی امنیت ملی با آن رفتار می‌شود و دستگاه های ذیربط (قوه قضائیه، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، وزارت دادگستری و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) با متخلفان براساس قوانین و مقررات مربوط رفتار می کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها