يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۲۰۰۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
آیا کشورهایی که سند 2030 را اجرا کردند، مصون از تجاوز در مدارس بوده‌اند؟ مروری گذرا بر مستندات تجاوز در مدارس 2 کشور اجرا کننده سند 2030، موضوع را کاملا شفاف خواهد ساخت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،‌ اخیرا ناظم یک دبیرستان پسرانه در غرب تهران اقدام به آزار جنسی تعدادی از دانش‌آموزان کرد که بازتاب های گسترده و البته متنوعی در پی داشت.

شبهه:

فرصت‌طلب‌ها بلافاصله در ادامه سوءاستفاده خود از این ماجرا، این شبهه را در سطح وسیعی مطرح کردند که اگر سند 2030 در ایران اجرا شده بود، این اتفاقات رخ نمی‌داد!

 

پاسخ شبهه:

آیا کشورهایی که سند 2030 را اجرا کردند، مصون از تجاوز در مدارس بوده‌اند؟ مگر آنها با اجرای این سند در مقابل این مسائل واکسینه شدند؟

 

مروری گذرا بر مستندات تجاوز در مدارس 2 کشور اجرا کننده سند 2030: 

 

* آزار جنسی دختران در مدارس انگلیس

به گزارش روزنامه بریتانیایی «Mirror»، دختران انگلیسی در مدارس و کالج‌های این کشور به طور گسترده مورد آزار و خشونت قرار می‌گیرند و این مسایل چنان رایج و حاد شده است که کمیته تحقیقی متشکل از نمایندگان پارلمان، خواهان اقدام عاجل در برابر آن هستند.

تحقیق کمیته «زنان و برابری‌ها» کشف کرده که راحتی در دسترسی به «هرزه نگاری»(پورن) یکی از دلایل تشدید این گونه مسایل در مدارس انگلیس بوده است.

* تجاوز به 30 هزار کودک انگلیسی در مدارس

به گزارش گاردین،‌ بررسی‌ها نشان می‌دهد که از این تعداد، 2625 تعرض جنسی، شامل 225 تجاوز به عنف، توسط نوجوانان زیر 18 سال علیه کودکان دیگر در مدارس، مثل زمین بازی و ...، اتفاق افتاده است.

* تجاوز در مدرسه محل تحصیل فرزند ملکه انگلیس!

نتایج تحقیقات مجله «آبزرور» از یک سری اتهامات آزار و اذیت جنسی در مدرسه «آبرلور هاوس» در «گوردون اشتورن» اسکاتلند که محل تحصیل فرزند ملکه انگلیس بوده است، خبر داد. در یکی از برجسته‌ترین موارد، یک قربانی زن گفته است که وی در یک خیمه و طی یک طبیعت‌گردی که از سوی مدرسه برگزار شده بود، توسط یکی از معلمان مورد تجاوز قرار گرفته است.

* سکوت دختران انگلیسی در مقابل تجاوز به خود در مدارس

در یک نظرسنجی که از سوی خیریه کودکان انگلیس اجرا شد، حدود 2 هزار دختر مورد مطالعه قرار گرفتند و 22 درصد از آن‌ها اعلام کردند که در دوره تحصیل خود، در داخل مدرسه یا اطراف آن به نوعی تحت آزار و اذیت‌های جنسی قرار گرفته‌اند.

مقامات انگلیسی به این نکته اشاره کردند که با توجه به این آمارهای تکان‌دهنده، مشخص می‌شود که دختران دانش‌آموز و دانشجو، دهه‌های متوالی است که در سکوت زجر کشیده‌اند و این اتفاقات ناگوار به طور قطع تاثیر مخربی بر ادامه زندگی آن‌ها خواهد داشت.

*تجاوز 2 معلم آمریکایی به کودکان مدرسه‌ای

لس آنجلس تایمز طی گزارشی تصریح کرد که رئیس پلیس لس‌آنجلس گفته است: به فاصله 4 روز در این ایالت، دو معلم 49 و 61 ساله شناسایی شده‌اند که به ترتیب به 23 و 26 دانش‌آموز بین 6 تا 10 سال تجاوز جنسی کرده‌اند. 

در مورد دیگری نیز تجاوز یک مدیر مدرسه خصوصی در کالیفرنیا به بیش از 180 دانش‌آموز دختر این مدرسه رخ داده است.

*ثبت 17 هزار تجاوز جنسی در مدارس آمریکا

اداره اطلاعات جنایی فدرال آمریکا، در 4 سال اخیر 17 هزار تجاوز و اذیت و آزار جنسی را در مدارس این کشور ثبت کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها