أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۳۳۲۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۱۳ تير ۱۳۹۷
بازرسی و نمونه‌برداری بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه علم و صنعت؛
بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران به دنبال نمونه‌برداری بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از این دانشگاه با صدور بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به این اقدام اعلام کرد.

به گزارش پایگاه 598، بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران به دنبال نمونه‌برداری بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از این دانشگاه با صدور بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به این اقدام اعلام کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است.

... ولن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا (النساء/ 141)

خداوند هرگز کافران را بر مؤمنان تسلطی نداده است

دانشگاهیان عزیز

با کمال تأسف مطلع شدیم که اخیراً بازرسان آژانس اتمی (IAEA) در اقدامی گستاخانه و البته دزدانه به دانشگاه علم و صنعت ایران وارد شده و بیشرمانه به بازرسی و تفتیش آزمایشگاه‌هایی یکی از دانشکده‌ها پرداخته و با دستمال‌های خاص خود نمونه‌برداری انجام داده‌اند. مسلماً این اقدام، تحقیری بزرگ و بی‌سابقه برای جامعه علمی و دانشگاهی و ملت عزیزمان می‌باشد و تحمل غصه و درد آن بسی دشوار است. قطعاً اگر اساتید، دانشجویان و کارکنان غیور دانشگاه قبل از زمان بازرسی از آن مطلع شده بودند، به هیچ وجه اجازه چنین اقدامی تجاوزکارانه‌ای را نمی‌دادند و به هر نحو ممکن مانع آنها می‌شدند. در اینجا ذکر چند نکته ضروری به نظر می‌رسد:

اولاً موضوع تخصصی دانشکده‌های این دانشگاه ارتباط خاصی به انرژی هسته‌ای ندارد.

ثانیاً اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های تمامی کشورها، بالاخص کشور مستقل و انقلابی ایران، در انجام هر نوع تحقیق و پژوهش علمی آزاد و مختار می‌باشد.

ثالثاً مگر در ننگنامه برجام، علاوه بر پذیرش تحقیرهای فراوان ملت انقلابی ایران و دستاوردهای آن، اجازه تفتیش مراکز علمی و دانشگاهی هم به اجانب از جمله آژانس اتمی داده شدهاست که ما دانشگاهیان از آن بی‌خبر بوده‌ایم.

رابعاً سابقه بازرسی‌های آژانس و اتفاقات تلخ بعدی نشان می‌دهد که غالباً امنیت فکری، جانی و عرضی اساتید و دانشجویان در معرض خطر قرار گرفته است.

بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران، ضمن محکوم نمودن جسارت انجام شده به ساحت علم و عالمان این مبرز و بوم مقدس، از همه فرهیختگان تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی درخواست دارد ضمن حفظ هوشیاری خود اجازه اقدامات مشابه را در مراکز خود به اجانب ندهند. همچنین از وزیر محترم علوم تقاضا دارد ضمن برخورد قاطع با عوامل هماهنگی و ورود مفتشان، از تکرار آن قاطعاً جلوگیری به عمل آورند. نهایتاً از جناب رئیس جمهور برای چندمین بار درخواست می‌گردد دست از لاشه متعفن برجام بردارند و به جای چشم دوختن به آمریکا و کشورهای اروپایی، به خداوند متعال توکل کنند و ضمن تبعیت از رهنمون‌های رهبری فرزانه به توانمندی‌ها و همت والای مردم رشید و غیور و ولایتمدار کشورمان اتکا نمایند.

والسلام

بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران

تیرماه 1397


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها