أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۴۳۳۸
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
نماینده ویژه استاندار لرستان برای رسیدگی به وضعیت سیلاب دورود گفت: از روز گذشته تا صبح امروز یکشنبه اهالی سه روستای این شهرستان برای فرار از حطر سیل به طور کامل تخلیه و به مکان‌ها یامن منتقل شده اند.
به گزارش پایگاه 598، محمدرضا صفی خانی، نماینده ویژه استاندار لرستان گفت: روستا‌های قلعه کامحمدرضا، امیرآباد و سنگر تخلیه شده اند و کار جابجایی اهالی روستای یوسف آباد نیز ۸۰ درصد انجام شده است. 

وی با اشاره به ضرورت تخلیه اهالی هشت روستای دورود اظهار داشت: اهالی مابقی روستا‌ها نیز در حال تخلیه هستند و کامیون به تعداد مورد نیاز برای این امر در اختیار روستاییان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در بسیاری از مناطق شهری مواجه با خطر سیل نیز، وسایل و لوازم به مکان‌های امن منتقل شده و اهالی در حال انتقال هستند که در این راستا تاکنون ۸۰ خانوار در مکان‌های اضطراری، اسکان یافته اند.

صفی خانی تصریح کرد: بنابر آخرین گزارش‌ها تاکنون سد مروک سرریز نشده و ۲ رودخانه تیره و ماربره نیز طغیان نکرده اند، اما با توجه به شدت بارش‌ها طی ۴۸ ساعت آینده، مکان‌های اعلام شده باید تخلیه شوند.

بارش باران از اواخر روز گذشته در دورود آغاز شده و تا چند روز ادامه دارد که با توجه به احتمال سرریز شدن سد مروک، ساکنان روستا‌های روستا‌های سنگر، قلعه کارضا، یوسف‌آباد، امیر آباد، فرمان آباد، خسرو آباد، گوشه پل و شکر آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان دورود در معرض سیلاب هستند.

همچنین اهالی ساکن در مناطق سری ساتی، بحرین، منوچهری، صفا، عزت آباد، قلعه، ضرغام، بلوار آیت الله بروجردی، کوی همت، کوی کارمندان سیمان، کوی شهرداری، فرهنگیان والغدیر باید منازل خود را تخلیه کنند.
۱۸ هزار نفر در شهر دورود و ۱۰ هزار نفر در روستا‌های این شهرستان باید منازل خود را ترک کنند.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی موج قوی بارشی عصر امروز تا ساعاتی از سه شنبه هفته جاری در استان از جمله شهر‌های خرم آباد و دورود حاکم می‌شود.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها