کد خبر: ۴۵۴۴۱۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
رئیس دفتر دبیرکل سازمان ملل مراتب تسلیت، همدردی و همبستگی دبیرکل سازمان ملل با دولت و ملت ایران را در رابطه با حوادث سیل اخیر، ابلاغ و بر آمادگی سازمان ملل برای هرگونه همکاری و مساعدت در این خصوص تاکید کرد.
به گزارش پایگاه 598، خانم ماریا ویوتی، رئیس دفتر دبیرکل سازمان ملل، در تماسی با اسحاق آل حبیب، سفیر و سرپرست نمایندگی دائم ایران، مراتب تسلیت، همدردی و همبستگی دبیرکل سازمان ملل با دولت و ملت ایران را در رابطه با حوادث سیل اخیر، ابلاغ کرد.

وی همچنین بر آمادگی سازمان ملل برای هرگونه همکاری و مساعدت در این خصوص تاکید نمود.

سفیر ایران در پاسخ ضمن تشکر از پیام دبیرکل، گفت: ملت و دولت ایران با یکدلی و همبستگی، تمامی تلاش خود را برای مقابله با این بلیه طبیعی به کار گرفته‌اند، و بدیهی است پذیرای هرگونه پیشنهاد کمک و همکاری بین‌المللی خواهند بود. با این حال و متأسفانه، تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا مانع ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه از سوی نهادهای مربوطه بین‌المللی به ایران شده است و ضروری است سازمان ملل در این خصوص تدابیری اتخاذ نماید.

رئیس دفتر دبیرکل در پاسخ ضمن تاکید بر لزوم معافیت کمک‌های انسان‌دوستانه از اعمال هرگونه تحریم، گفت: بدیهی است ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای ایران می‌بایست از دایره هرگونه تحریمی مستثنی باشند.

گفتنی است آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در حال حاضر به خاورمیانه سفر کرده است و در غیاب وی خانم ویوتی پیام وی را به سفیر ایران ابلاغ کرده است.

ایسنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها