يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۴۵۸۶
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
نمایندگان مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی سازی موافقت کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی روز دوشنبه، ۱۹ فروردین ماه مجلس، با تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی متشکل از محورهایی همچون میزان رعایت قوانین خصوصی سازی در واگذاری ها، عملکرد سازمان در خصوص میزان رشد و پویایی شرکت های واگذار شده، عملکرد سازمان در واگذاری ماشین سازی تبریز، پالایشگاه کرمانشاه و ... موافقت کردند، این گزارش با ۱۶۱ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در جلسه به تصویب نمایندگان رسید.

بنابراین گزارش زهرا سعیدی مبارکه سخنگوی کمیسیون اقتصادی گزارش کمیسیون متبوعش را در خصوص"بررسی ضرورت تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی سازی" به شرح زیر قرائت کرد:

با توجه به ارجاع دو مورد تحقیق و تفحص به کمیسیون اقتصادی با عناوین «تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد سازمان خصوصی سازی از سال ۹۲تا ۹۷» و «تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی سازی کشور» به استحضار می رساند:

این کمیسیون پس از دریافت پاسخ کتبی دستگاه تحقیق و تفحص شونده (سازمان خصوصی سازی) و قانع نشدن متقاضیان از پاسخ های ارائه شده، در تاریخ ۲۸ آبان ۹۷ به استناد ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس با حضور متقاضیان تحقیق و تفحص و عدم حضور مسئولین دستگاه متولی (علی رغم دعوت قبلی) تشکیل جلسه داد. در پایان، کمیسیون با توجه به یکسان بودن اغلب محورهای تقاضاها، ضمن ادغام هر دو تقاضای تحقیق و تفحص، موضوع را در جلسه رسمی مورخ ۶ آذر ۹۷ با حضور ۲۱ نفر از نمایندگان عضو به رأی گذاشته و نهایتا ضرورت انجام تحقیق و تفحص در محورهای ذیل به تصویب رسید.

محورهای تحقیق و تفحص

  1. بررسی عملکرد سازمان خصوصی سازی در خصوص میزان رعایت قوانین خصوصی سازی در واگذاری ها اعم از : چگونگی احراز صلاحیت و اهلیت خریداران و چگونگی نظارت و صیانت از حق السهم سازمان و دولت در شرکت های واگذار شده
  2. بررسی عملکرد سازمان خصوصی سازی در خصوص بررسی کارشناسی اموالی که به فروش گذاشته.
  3. بررسی عملکرد سازمان خصوصی سازی در خصوص میزان رشد و پویایی شرکت های واگذار شده و چگونگی اعمال نظارت و اجرای قوانین ذی ربط نسبت به تعهدات خریداران پس از واگذاری.
  4. بررسی عملکرد سازمان خصوصی سازی در واگذاری هپکو اراک، ماشین سازی تبریز، پالایشگاه کرمانشاه و برخی صنایع دیگر.
  5. بررسی عملکرد سازمان خصوصی سازی در خصوص اینکه براساس چه قانونی مصوبه دولت را در مورد شرکت های واگذار شده لغو کرده و آن ها را مسترد نموده است؟
  6. نحوه اعمال حاکمیت شرکتی توسط سازمان خصوصی سازی در شرکت های سرمایه پذیر متعلق به سهام عدالت.
  7. نقش و جایگاه پیوست های سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی در واگذاری های صورت پذیرفته.

همچنین مسعود پزشکیان که ریاست صحن علنی مجلس را برعهده داشت با اشاره به ارائه دو گزارش درخصوص تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی به کمیسیون اقتصادی و تمایل نمایندگان هر دو "گروه گزارش دهنده" به صحبت در رابطه با این مهم در صحن علنی، توضیح داد: اگر هرکدام از رؤسای کمیسیون ها گزارشی مجزا در خصوص "یک سازمان درخواست تحقیق و تفحص شده از آن"، به صحن بیاورند فقط یک نماینده می تواند در رابطه با موضوع تحقیق و تفحص صحبت کند لذا باید قبل از زمان ارائه گزارش به تفاهم رسیده و تعیین و تکلیف کنند و دیگر اختلافات را به صحن نکشانند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها