يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۴۷۸۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی گفته است که اگر آمریکا به ادامه مذاکرات دیپلماتیک علاقه‌مند است، بهتر است که شیوه فعلی خود را متوقف کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دنیای اقتصاد، کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی گفته است که اگر آمریکا به ادامه مذاکرات دیپلماتیک علاقه‌مند است، بهتر است که شیوه فعلی خود را متوقف کند. به گزارش سی‌ان‌ان، به نقل از خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، اون در چهاردهمین نشست مجمع عالی جمهوری دموکراتیک خلق کره‌شمالی گفته است: «اول از همه، لازم است که ایالات‌متحده دست از رویکرد فعلی‌اش بردارد.» او ادامه داده است: «آن چیزی که مشخص است، در صورتی که ایالات‌متحده به این شیوه خود متکی باشد، چشم‌انداز حل مساله مبهم و خطرناک خواهد بود.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم‌جونگ‌اون دوبار در هانوی، ویتنام و نیز سنگاپور دیدار داشتند که این امر نشانه‌ای از حسن‌نیت است اما دو طرف نتوانستند به توافقی برای لغو تحریم‌ها و توقف برنامه‌های اتمی و موشکی کره‌شمالی دست پیدا کنند.ترامپ روز پنج‌شنبه گفته بود که آماده است تا بار دیگر با رهبری کره‌شمالی دیدار کند اما رهبری کره‌شمالی در سخنرانی روز جمعه‌اش گفت که نتایج حاصل از نشست هانوی باعث شده تا وی استراتژی‌ای‌ را که سال گذشته میلادی درباره توافقات بین‌المللی و گفت‌وگوها با آمریکا داشته، زیر سوال ببرد. رهبری کره‌شمالی گفت: نشست هانوی سوالات زیادی را درباره این مساله به‌وجود می‌آورد آیا اقداماتی که ما در آن و براساس تصمیم استراتژیک گرفته‌ایم، درست است و به ما یک حس احتیاط را درباره این مساله می‌دهد که آیا آمریکا به واقع تلاش می‌کند تا روابط دو کشور را بهبود بخشد یا خیر. در هانوی، آمریکا برنامه‌ای کاملا غیرقابل اجرا داشت و آماده دیدار رودررو با ما و حل مشکلات نبود. با این تفکر، آمریکا نخواهد توانست ما را به آنچه لازم است، سوق دهد حتی اگر چندین‌بار دیگر گفت‌وگو کنیم. من باید تا پایان سال‌جاری میلادی برای تصمیم شجاعانه صبور باشم و صبر کنم.

رهبری کره‌شمالی همچنین ادامه داد، روابط شخصی‌اش با ترامپ هنوز خوب است اما اگر که قرار باشد نشست هانوی تکرار شود تمایلی برای نشست با او برای بار سوم ندارد. وی گفت: رهبران آمریکا به اشتباه باور دارند اگر فشار بر ما را حداکثری کنند، می‌توانند بر ما پیروز شوند. سیاست کنونی تحریم و فشار آمریکا شبیه این است که سعی کنیم بر آتش، نفت بریزیم. اگر تمایلات دو کشور لحاظ شود، در امضای توافق‌نامه تردید نمی‌کنم.

در ماه فوریه دونالد ترامپ توقف کوتاهی در هانوی ویتنام داشت تا دیدار دوم خود را با اون برگزار کند. این دیدار بسیار کوتاه و ناموفق بود و دو طرف نتوانستند به توافق دست پیدا کنند. بعد از این دیدار،کره‌شمالی بارها تهدید کرده است که گفت‌وگوهای هسته‌ای‌اش را با آمریکا تعلیق خواهد کرد. این درحالی است که ترامپ در دیدار با مون‌جائه‌این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی دری را برای ملاقات سوم بازگذاشت. او در این دیدار گفت که می‌خواهد تحریم‌های کره‌شمالی سر جای خود باقی بماند، اما نمی‌خواهد آن را افزایش دهد. با این حال در سخنرانی دیروز رهبر کره‌شمالی وی ابراز کرد که علاقه‌ای به دیدار سوم با این رویکرد فعلی آمریکا ندارد. رهبر کره‌شمالی گفته است که رابطه‌اش با ترامپ خوب است و هر زمان که لازم باشد بین دو طرف نامه‌نگاری خواهد شد اما دیدار سوم در این شرایط میسر نیست.

سخنان روز گذشته رهبر کره‌شمالی از این‌رو اهمیت دارد که وی به ترامپ تا پایان سال‌جاری فرصت داده است تا رویکرد خود را عوض کند. او گفته است که تا پایان سال‌جاری میلادی صبر خواهد کرد اما نگفته که قرار است در صورت عدم توافق چه راه ‌چاره‌ای را رو کند. در واکنش به تهدیدات رهبر کره‌شمالی، دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کشور ما هر کاری را که لازم باشد انجام می‌دهد تا به گفت‌وگوها بین رهبران دو کشور آمریکا و کره‌شمالی کمک کند و تلاش خواهد کرد که این گفت‌وگوها از نو شکل بگیرد.»

جلسه مجمع در کره‌شمالی در شرایطی برگزار شد که تغییرات سیاسی ساختاری در این کشور به‌وقوع پیوسته است. با این تغییرات جایگاه رهبر کره‌شمالی به‌شدت تقویت شده است. به گزارش خبرگزاری آلمان، تغییراتی که در ساختار سیاسی و شبکه قدرت کره‌شمالی روی داده است، بنا بر ارزیابی تحلیلگران، منجر به تقویت هرچه بیشتر موقعیت کیم‌جونگ‌اون در این کشور می‌شود. این خبرگزاری گزارش داد که روز جمعه پارلمان کره‌شمالی در چارچوب این تغییرات مهم، چوئه ریونگ‌هائه را به مقام رئیس مجمع عالی مردم کره‌شمالی منصوب کرد؛ مقامی که تا پیش از آن برعهده کیم‌یونگ نام بود. رئیس مجمع عالی مردم کره‌شمالی نماینده رسمی این کشور در مذاکرات دیپلماتیک است. کیم‌یونگ نام در سن ۹۱ سالگی، از مقام ریاست مجمع عالی مردم کره‌شمالی کناره‌گیری کرد و جای خود را به چوئه ریونگ‌هائه داد که گفته می‌شود، از متحدان نزدیک کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی است.

کیم‌یونگ نام از سال ۱۹۹۸ مقام ریاست مجمع عالی مردم کره‌شمالی را برعهده داشت. از رئیس مجمع عالی مردم کره‌شمالی به‌عنوان فرد «شماره دو» این کشور یاد می‌شود. خبرگزاری آلمان به نقل از تحلیلگران، این جابه‌جایی را در راستای تقویت موقعیت کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی ارزیابی کرده‌ است. افزون بر آن چوئه‌ریونگ هائه به مقام نخست‌وزیری کره‌شمالی نیز انتخاب شده است. او یکی از کادرهای عالی‌رتبه حزب کمونیست کره‌شمالی است. چوئه ریونگ هائه از جمله سیاست‌مداران کره‌شمالی است که از سوی دولت آمریکا تحریم شده است. در ماه فوریه سال‌جاری پارلمان کره‌شمالی مقام جدیدی تحت عنوان نماینده معظم خلق کره به تصویب رساند. رسانه‌های دولتی کره‌شمالی روز جمعه خبر دادند که کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی از این پس به مقام نماینده معظم خلق کره انتخاب شده است.شی‌جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین نیز در همین ارتباط به رهبر کره‌شمالی تبریک گفته است. به گزارش رویترز، جابه‌جایی‌های صورت گرفته در ساختار قدرت در کره‌شمالی، بزرگ‌ترین تحول سیاسی این کشور ظرف سالیان گذشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها