امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۵۵۳۹۵
زمان انتشار: ۲۰:۲۰     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
التهاب و تنش‌ها بدون پاسخ ماند
با گذشت هشت روز از اتفاقات جنجالی دیدار تراکتور – پیکان و 24 ساعت از جدال پرحاشیه پرسپولیس و سپاهان آرای این دو بازی اعلام شد.
به گزارش پایگاه 598، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در هفته پردردسر خود در نهایت آرای دو بازی پرحاشیه را اعلام کرد که طی آن تراکتورسازی و بازیکن این تیم با حکم تعلیقی و همچنین برای بازیکن سپاهان نیز با صحبت‌های جنجالی‌اش حکم محرومیت از حضور در دیدارها تا اطلاع ثانوی را در بر گرفته است.


دو حکمی که البته به نظر می‌رسد با توجه به حجم اتفاقات شکل گرفته در هر دو دیدار به نظر می‌رسد بار دیگر با مماشات همراه بوده است.


ابتدا نگاهی به حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان بیندازیم؛ دیداری که تمام جوانب حاشیه‌ای آن برای مخاطبانی که دور از استادیوم بودند نیز به بهترین شکل پوشش داده شد:


1-  حضور هواداران سپاهان در جایگاهی به جز جایی که در جلسه هماهنگی در نظر گرفته شده بود.
2-  درگیری دقایق ابتدایی هواداران دو تیم در جایگاه‌های پشت دروازه. موضوعی که کلید درگیری‌های نهایی بازی را زد.
3-  مجوز ورود هواداران پرسپولیس به جایگاه طبقه دوم و درست بالای سکوهای سپاهان. (هرچند در همان لحظاتی که هواداران پرسپولیس در جایگاه طبقه دوم مستقر می‌شدند، هیچ اقدامی برای آسیب به سپاهانی‌ها در طبقه پایین خود نداشتند، اما هواداران سپاهانی با توجه به اینکه طی یک ساعت اخیر درگیری بزرگی را با هواداران دو سکوی کناری خود پشت سر گذاشته بودند از این موضوع هراسان و آشفته شدند و نگرانی بابت آسیب جدی‌تر آنها را عصبانی کرد).
4-  درگیری بین هواداران سپاهان و نیروهای امنیتی استادیوم که تصاویر زشت دیگری را شکل داد. از شکستن پایه بلندگوی استادیوم تا پرتاب ماموران به پیست! و شکستن صندلی و پرتاب سنگ.
5- شعارهای توهین آمیز هواداران پرسپولیس در طول جریان بازی به امیر قلعه نویی
6-  درگیری‌های پرتنش در جریان بازی که التهاب سکوها را افزایش داده بود. (درگیری بیرانوند با کی‌روش استنلی، سیدجلال حسینی و قربانی و سیامک نعمتی با سعید آقایی از جمله این درگیری‌ها بود).
7-  مصاحبه غیرحرفه‌ای سیاوش یزدانی و تهدید رقیب
8-  مجوز ورود بیش از حد تماشاگران به استادیوم
9-  پرتاب سنگ و بطری و ... از سوی هواداران پرسپولیس به سمت نیمکت سپاهان
10-  درگیری و تنش در پایان بازی بین نیمکت‌ دو تیم که کاملا در تصاویر مشخص بود که برانکو و کمک مربی‌اش با ناظر و یکی از نیمکت نشینان سپاهان برخورد داشته‌اند.
تمام این درگیری‌ها و حواشی در شرایطی طی 3 ساعت، جدال پرسپولیس و سپاهان را به یکی از جنجالی‌ترین دیدارهای این فصل تبدیل کند. دیداری که علیرغم گزارش‌های چندباره اصحاب رسانه مبنی بر استعمال مواد و ... با فوت یکی از هواداران نیز همراه شد تا شب تلخ آزادی به بدترین شکل تکمیل شود.


رای همراه با مماشات کمیته انضباطی در این خصوص تنها به اعلام رای محرومیت سیاوش یزدانی با توجه به مصاحبه تهدیدآمیزش تا اطلاع ثانوی همراه بود. ضمن اینکه امیرقلعه نویی به دلیل حضور نیافتن در نشست خبری، مهدی کیانی برای توضیح در مورد مصاحبه خود در میکسدزون و تکسیرا به دلیل رفتار غیر ورزشی باید به کمیته انضباطی مراجعه کنند.


رایی که مسلما می‌تواند همانند همیشه علامت سوال‌های بزرگی را شکل دهد. این در حالی است که همواره برای عدم حضور سرمربیان در نشست‌های خبری جرایم مالی در نظر گرفته می‌شد. در خصوص تکسیرا نیز اعتراضات او حتی در صورتی که با فحاشی نیز همراه می‌بود – که در این زمینه باید به گزارش داور بازی استناد کرد – با محرومیت و جریمه مالی همراه می‌شد. با این حال کمیته انضباطی در خصوص دیگر اتفاقات این بازی هیچ واکنش و رایی در نظر نگرفته است.


اکنون به بازی تراکتورسازی و پیکان بپردازیم. شاگردان جرج لیکنز بعد از تحمل شکست پرحاشیه برابر سپیدرود در شرایطی که با حضور هواداران خود به پیروزی در این بازی امیدوار بودند، یک شکست تلخ خانگی را برابر پیکان متحمل ‌شدند. موضوعی که جنجال‌های بزرگ پایان بازی را رقم زد که در ادامه به آنها نیز خواهیم پرداخت:


1-  ورود تماشاگر غیر مجاز به داخل زمین
2-  درگیری تماشاگر با مسعود شجاعی کاپیتان تراکتورسازی
3-  درگیری اشکان دژآگه با تماشاگری که غیرقانونی وارد زمین شد
4- شکسته شدن صندلی‌ها توسط هواداران و سر دادن شعار
5-  شکسته شدن شیشه‌های اتوبوس و خودروها توسط هواداران
6- درگیری بین هواداران و نیروی انتظامی و ...


کمیته انضباطی برای این دیدار نیز به نظر می‌رسد شرایط را در نظر گرفته و با مماشات بزرگی مدعی این فصل را در آستانه دیدار حساس با پرسپولیس همراهی کرده است و با دو محرومیت تعلیقی برای هواداران این تیم و اشکان دژاگه همراه شده است.


انشایی برای رضایت همگانی


کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نه یک نهاد مستقل که زیرمجموعه ای از نهادی است که فوتبال ایران را به شیوه خود اداره می‌کند. طبعا بعد از تاخیر طولانی مدت در انتشار رای بازی تراکتورسازی مشخص بود که آن رای بر اساس اتفاقات دیگر مسابقه هفته گرفته خواهد شد. اتفاقی که رخ داد و تقریبا همه افراد درگیر به جز سیاوش یزدانی از مجازات گریختند. مدافع سپاهان هم ممکن است در نهایت بابت حرف های دیروز مورد تنبیه جدی قرار نگیرد. به این ترتیب در آرای کمیته انضباطی خون از دماغ کسی نیامد، اگرچه در صحنه واقعی تصاویر مخابره شده از دو بازی پرطرفدار این دو هفته، لبالب از خون بوده است.


منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها