يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۵۵۶۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
نروژ مدعى شد یک نهنگ که احتمالا توسط نیروى دریایى روسیه به ابزار جاسوسی مجهز شده بود را در سواحل قطب شمال به دام انداخته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نروژ مدعى شد یک نهنگ که احتمالا توسط نیروى دریایى روسیه به ابزار جاسوسی مجهز شده بود را در سواحل قطب شمال به دام انداخته است.

در این گزارش آمده است سه برادرِ نروژی در سواحل شمالی این کشور مشغول ماهیگیری بودند که یک نهنگ سفیدرنگ (بلوگا) را که تجهیزات پیشرفته جاسوسی به آن وصل بود، پیدا کردند.
 
دانشمندان می‌گویند این نهنگ کوچک احتمالا از نیروی دریایی روسیه فرار کرده است.

در ادامه گزارش آمده است کشف این نهنگ جاسوس پس از آن روی می‌دهد که روسیه فعالیت‌های نظامی خود را در اطراف قطب شمال افزایش داده است؛ اقدامی که نگرانی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» و متحدانش را به دنبال داشته است.
 
این سه برادر می‌گویند نهنگ جاسوس به این دلیل به سمت قایق آن‌ها رفته است تا از آن‌ها برای خلاص شدن از کمربندی که تجهیزات جاسوسی را از طریق آن به این نهنگ وصل کرده بودند، کمک بخواهد.

برخی از ماهیگیران منطقه می‌گویند این نهنگ برای خلاصی از این کمربند به سراغ قایق آن‌ها هم رفته است.
طبق این گزارش، یک کارمند شیلات در نهایت موفق شد نهنگ جاسوس را از شر این کمربند خلاص کند. این نهنگ پس از آن شنا کرد و از ساحل دور شد.

طبق ادعای رسانه‌های محلی، بر روی کمربند مذکور عبارت «تجهیزات سن پترزبورگ» درج شده بود. متخصصان نیروی دریایی نروژ نیز مدعی شدند این نهنگ احتمالا بخشی از پروژه روسیه برای استفاده از پستانداران دریایی به عنوان سلاح در عملیات نیروی دریایی این کشور است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها