أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۵۵۹۰
زمان انتشار: ۲۱:۰۱     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت، با اشاره به دستگیری یک جاعل کلاهبردار در محدوده شرق تهران، گفت: این متهم با منتسب کردن خود به دستگاه‌های حکومتی، دولتی و نظامی، اقدام به کالهبرداری از شهر
به گزارش پایگاه 598، سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، در تشریح این خبر، گفت: چندی پیش تعدادی از شهروندان ساکن محدوده‌های شرق و مرکزی تهران، ضمن مراجعه به شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳ تهران، از فردی شکایت کردند که به بهانه واگذاری سهمیه‌های مختلف دانشگاهی و اعطای پروانه وکالت، از آنها اخاذی‌هایی با مبالغ ۶۰ و ۷۰ میلیون تومان کرده است.

وی افزود: با ارجاع این پرونده از سوی دادسرا به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، موضوع تحت عنوان کلاهبرداری و جعل عنوان مورد بررسی قرار گرفت و کارآگاهان این پایگاه برای بررسی‌های اولیه از شکات دعوت کردند تا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: شاکیان در بررسی‌های انجام شده اظهار داشتند که با شرکت و خدمات متهم از طریق فضای مجازی آشنا شده و پس از حضور در مؤسسه این متهم، وی با معرفی خود تحت عناوین حکومتی و منتسب دانستن خود به ادارات دولتی و نظامی، به آنها وعده داده که با توجه به سهمیه‌هایی که کانون وکلا و دانشگاه‌های معتبر کشور دارد، می‌تواند آنها را وارد دانشگاه کرده و یا پرونده وکالت در کمترین زمان ممکن برایشان فراهم کند و با توجه به این مساله از هر یک مبالغی بالغ بر ۷۰ الی ۸۰ میلیون تومان دریافت کرده است.

سرهنگ چهری، تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد، این متهم که ۵۵ ساله که علی نام داشته به همراه فرزندانش یک شرکت صوری در خیابان جردن تأسیس کرده و خدمات خود را از طریق سایت‌های مجازی تبلیغ می کرده و از آنجا که معلولیت پا داشته و با عصا حرکت می کرده، خود را جانبار معرفی کرده و ضمن انتساب خود به ارکان حکومتی، دستگاه‌های دولتی و نظامی به مراجعه کنندگان که اکثراً داوطلبان کنکور سراسری و یا وکلای تازه فارغ التحصیل شده بودند، وعده می داده که با ارتباطات خود در این دستگاه‌ها، می‌تواند سهمیه اخذ پروانه وکالت و یا سهمیه کنکور سراسری را برای آنها دریافت کند و در ازای این کار از آنها کلاهبرداری می کرده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت، اظهار داشت: با به دست آمدن سرنخ‌های مذکور از سوی مالباختگان و اخذ چهره متهم، تیمی از کارآگاهان این یگان برای دستگیری متهم و همدستانش به محل تأسیس شرکت اعزام شدند اما مشخص شد که وی مدتی پیش شرکت واهی خود را منحل کرده و از محل گریخته است.

وی بیان داشت: تحقیقات تخصصی و فنی در این خصوص آغاز شد تا این که طی بررسی‌های انجام شده از سوی کارآگاهان مخفیگاه متهم واقع در محدوده حکیمیه تهرانپارس شناسایی و با هماهنگی‌های لازم از سوی مرجع قضائی تیمی از مأموران برای دستگیری متهم به محل اعزام شدند.

سرهن چهری، ادامه داد: از آنجا که خانواده متهم سعی داشتند با منحرف کردن مسیر تحقیقات و دستگیری به فرار و مخفی شدن متهم کمک کنند، بنابر هماهنگی‌های انجام شده از سوی مرجع قضائی مجوز ورود به منزل دریافت و کارآگاهان پس از ورود به منزل به کاوش برای دستگیری متهم پرداختند که در نهایت این جاعل کلاهبردار در حال یکه زیر تختخوابش پنهان شده بود، دستگیر و برای تحقیقات به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

وی اظهار داشت: متهم در تحقیقات انجام شده به جرم خود مبنی بر جعل عنوان و سوءاستفاده از عناوین دولتی و نظامی، اعتراف کرد و اذعان داشت که با تبلیغ در فضای مجازی و تأسیس یک مؤسسه صوری در محدوده خیابان جردن، اقدام به اخذ وجه از مراجعه کنندگان کرده و با وعده اخذ سهمیه دانشگاه و کانون وکلا، کلاهبرداری می کرده است.

سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به شناسایی ۱۱ تن از شاکیان پرونده و میزان ۲ میلیارد کلاهبرداری از سوی متهم، بنابر دستور بازپرس شعبه ۱۲ دادسرای ناحیه ۳ تهران، متهم برای شناسایی مالباختگان دیگر پرونده و کشف سایر جرایم، در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مهر

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها