أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۶۱۵۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
دکتر نجابت در گفت و گو با پایگاه ۵۹۸؛
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد این سند موضع یونسکو و نهادهای بین المللی کاملاً روشن است، آن‌ها اهداف فرهنگی مدنظر خود را با این سند دنبال می‌کنند و قصدشان توسعه تمدن غرب است و ودین در آن تعریف نشده است.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، حسین نجابت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری 598 با اشاره به ابتذال فرهنگی و رقص در مدارس به بهانه شادی اظهار داشت: حوزه فرهنگ در کشور رها شده است، با توجه به اینکه اکثر مهدهای کودک غیر دولتی است کسانی که در حوزه فرهنگی برنامه دارند از آن جا شروع می‌کنند.

وی با بیان اینکه وادادگی فرهنگی بین برخی مسئولین وجود دارد، افزود: هفته گذشته نمایشگاه کتاب برگزار شد که در آن ابتذال وجود داشت و بدحجابی و بی حجابی موج می‌زد و و این همه رها بودن عجیب است، شخصی که معتقد و نگران است نمی‌داند این ابتذالات فرهنگی را چگونه و به چه کسی بگوید.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در زمینه فیلم و سریال و حوزه تئاتر ابتذال زیادی وجود دارد، تئاتری در تهران برگزار شد که تعداد تماشاچی‌های آن در یک هفته 500 نفر نبود ولی 2 میلیارد تومان برای آن هزینه شد که مشخص است افرادی سرمایه گذاری زیادی برای این گونه برنامه‌ها انجام می‌دهند و نیازمند رصد در این زمینه هستیم.

نجابت با اشاره به پخش فیلم رقص دانش آموزان در مدارس ادامه داد: وزیر آموزش و پرروش گفت که این فیلم دروغ است، مردم با خود می گویند اگر این فیلم راست باشد باید با افرادی که نسبت به برگزاری آن اقدام کردند برخورد شود ولی اگر دروغ است باید با کسی که آن را تولید و پخش کرده برخورد شود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمود عده ای ارز 4200 دریافت کردند وبه تعهدات خود عمل نکردند و جمله ای حکمیانه ای فرمودند که چه افرادی این ارز را اختصاص دادند، اشکالی که در جامعه و در سطح عمومی مطرح می‌شود این است که موضوعات شفاف و روشن نیست.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مورد سند 2030 موضع یونسکو و نهادهای بین المللی کاملاً روشن است، آن‌ها اهداف فرهنگی مدنظر خود را با این سند دنبال می‌کنند و قصدشان توسعه تمدن غرب است و ودین در آن تعریف نشده است.

نجابت عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمود سند 2030 به دنبال تغییرباورهای دینی است و از کودکان و نوجوانان شروع کرده است، در رسانه ملی و در برنامه‌های خانواده و سلامت و بهداشت سخنانی مطرح می‌شود که مطابق سند 2030 است.

وی با بیان اینکه سند 2030 در حوزه عملی در مدارس آگاهانه و یا ناآگاهانه پیگیری می‌شود، افزود: اشکال اساسی این نیست که چرا این سند وجود دارد بلکه برخی به دنبال اجرای آن در کشور هستند و مسئولینی داریم که برای مقابله با آن به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم عادی و جوانانی که آتش به اختیار هستند باید به هوش و بصیر باشند چون نمی‌توان هرمشکلی را به خیابان‌ها کشید، وضع جامعه نسبت به موضوع فرهنگی و سیاسی بسیار شکننده است و مردم به خاطر گرانی‌هاآسیب زیادی دیدند.

نجابت با بیان اینکه در زمینه ابتذالات فرهنگی بیشترین فشار برافراد دلسوز و متدین جامعه است، تصریح کرد: همان افرادی که در جبهه حضور پیدا کرده و همیشه در صحنه‌های مختلف دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی حضور داشتند و فشار روی جماعتی که دلسوزانه اقدام می‌کنند بسیار زیاد است.

وی عنوان کرد: در زمینه موضوعات فرهنگی هیچ نقشی از مسئولین مشاهده نمی‌شود و شورای شهر نام خیابان‌ها را به نام اشخاصی گذاشته است، خیابان و اتوبان‌ها به نام شهید چمران و همت و شهدای انقلاب اسلامی است ولی اینکه نام خیابانی به نام خواننده مرتد گذاشته شود هنجار شکنی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها