يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۱۷۷۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۰۶ مهر ۱۳۹۸
قربانی کرم خبر داد؛
رییس قرارگاه مردمی اربعین استان قم با اشاره به اقدامات این قرارگاه در سال جاری، گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود 300 هزار نفر از زائران در قم حضور پیدا کنند.
به گزارش پایگاه 598، مهدی قربانی کرم رییس قرارگاه مردمی اربعین استان قم ظهر امروز در نشست خبری «فعالیت های قرارگاه مردمی اربعین استان قم» که در سالن جلسات دفتر ستاد نماز جمعه برگزار شد، گفت: از سه سال گذشته به صورت خودجوش تشکیل شد تا برای زائرانی که در ایام اربعین به قم تشریف می آورند، ارائه خدمت داشته باشیم.

وی ادامه داد: سال نخست از 67 هزار نفر، سال دوم از بیش از 72 هزار نفر و در سال گذشته بیش از 121 هزار نفر در قم اسکان داده شده و پذیرایی شدند؛ در میان همه این زائران از کشورهایی همچون پاکستان، افغانستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، هند، روسیه، ایرلند، ازبکستان، روسیه و عراق نیز به چشم می خوردند.

قربانی کرم با اشاره به اقدامات سال جاری قرارگاه مردمی اربعین استان قم تأکید کرد: پیش بینی می شود امسال حدود 300 هزار نفر از زائران در قم حضور پیدا کنند؛ ما برنامه ریزی های خود را از 6 ماه گذشته آغاز کرده ایم و با تشکیل هیأت امنا، هیأت مدیریه، مسؤول قرارگاه اربعین، معاونت ها و مدیریت ها و واحدهای مدیریتی تمهیدات لازم را انجام داده ایم.

رییس قرارگاه مردمی اربعین استان قم با بیان اینکه کار قرارگاه مردمی اربعین از 5 صفر آغاز می شود و تا 5 ربیع ادامه خواهد داشت، از حضور 2 هزار خادم برای ارائه خدمت به زائران در این قرارگاه خبر داد و گفت: امسال تصمیم گرفته ایم در ارائه خدمات خود ارتقای کیفیت داشته باشیم؛ با توجه به این که بیش از 98 موکب از قم به عراق می روند با کمبود نیروی انسانی و منابع مالی مواجه هستیم، اما سعی می کنیم با همه توان به زائران اربعین ارائه خدمات داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز باید فرهنگ اسکان و خدمت به زائران در قم تقویت شود، ابراز کرد: به غیر از مصلی قدس، مکان های مختلفی را نیز برای اسکان زائران در نظر گرفته ایم؛ حسینیه ها و مساجد و حتی منازل شهروندان قمی نیز می توانند از زائران پذیرایی کنند؛ ظرفیت ما در مصلی قدس 9 هزار نفر، یعنی 2 هزار و 500 خانم و 6 هزار و 500 آقا است و هنگامی که ظرفیتمان تکمیل شد، مسجد مقدس جمکران را برای اسکان زوار در نظر می گیریم.

قربانی کرم با بیان اینکه زائران ایرانی 1 روز و زائران خارجی 3 روز می توانند در قرارگاه مردمی اربعین اسکان پیدا کنند، تأکید کرد: همه خدمات صلواتی است و هیچ پولی بابت خدمات از زائران دریافت نمی شود؛ شهروندانی که قصد پذیرایی از زوار حسینی در قم را دارند باید به مصلی قدس آمده و تشکیل پرونده دهند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های متنوع فرهنگی برای زائران خارجی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: مردم شریف قم می توانند نذورات نقدی خود را به شماره حساب 106888884 و یا شماره کارت 5041721111537289 به نام قرارگاه مردمی اربعین واریز کنند؛ گفتنی است که نذورات مردمی به صورت حضوری نیز در مصلی قدس قم دریافت می شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها