أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۲۸۶۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۱۶ آبان ۱۳۹۸
توهین بی سابقه به مردم قم؛
فیاض در مصاحبه ای با یک وبسایت داخلی که اخیرا منتشر شده است با ادبیاتی خارج از عرف ادعا کرده است که: "امروز می‌بینیم که ردیف چهارتا، چهارتا کنار خیابان‌های قم می‌ایستند، آن هم با حجاب کامل. چند شب قبل ماشین خود من در قم خراب شد و دیدم که فاحشه با چادر و مقعنه و حجاب کامل به ماشین چسبیده بود."
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، ابراهیم فیاض پژوهشگر در حوزه جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی و دانشیار دانشگاه تهران است. اغلب نظرات فیاض با حاشیه‌های ریز و درشت همراه می‌شود. وی اخیرا در اظهار نظری جدید با توهین به مردم شهر مقدس قم گفته است: این شهر پر از فاحشه است.

فیاض در این مصاحبه که در یک وبسایت داخلی منتشر شده است با ادبیاتی خارج از عرف ادعا کرده است که: "امروز می‌بینیم که ردیف چهارتا، چهارتا کنار خیابان‌های قم می‌ایستند، آن هم با حجاب کامل. چند شب قبل ماشین خود من در قم خراب شد و دیدم که فاحشه با چادر و مقنعه و حجاب کامل به ماشین چسبیده بود!"

این اولین باری نیست که این استاد دانشگاه تهران، چنین ادعاهایی را در مورد شهر مقدس قم داشته است. مرداد سال 96 نیز، فیاض مدعی شده بود:

"... همین امروز در شهر قم، آثار این شورش آشکار شده است؛ از تلگرام و اینستاگرام مي‌توان این آثار را ديد. براي مثال، در روز عاشورا بيشترين آمار بازديد از سايت‌هاي پورنوگرافي مربوط به شهر قم است. اين خيلي تأمل‌برانگیز است! اين‌گونه مسائل و پديده‌هایی مانند رواج روابط جنسي خارج از خانواده، زناي محصنه و روابط جنسي متقاطع و... در قم در حال افزايش است و به نظر من این‌ها اصلاً بی‌معنا نیست. علت اصلی این پدیده‌ها فاصلة طبقاتي است. آقازاده‌ها عملاً در عرصة تجارت جهاني ورود کرده‌اند؛ بچة فلان آیت‌الله و بهمان مرجع، خارج از کشور است و همين‌ها طبقة اشراف را شکل داده‌اند. چند وقت پیش ماشين من در قم خراب شده بود؛ کنار ماشين يک فاحشه با 6 مرد در حال چانه‌زني بود. در قم چنین آزادي‌هایی وجود دارد که ما احتمالاً در تهران هم آن را نمی‌بینیم! "

وی در خلال اظهاراتش، تنها مستند ادعاهای خود را مشاهداتش دانسته و در این خصوص هیچ چیز ارائه نکرده است.

با این حال این سخنان فیاض با استقبال زیاد رسانه‌های معاند و ضدانقلاب مواجه شده است. این رسانه‌ها به دلیل رسالت خبری خود و عناد با مولفه‌ دین، مذهب، اخلاق و انسانیت همواره درحال ساخت تصویری تصنعی و کلیشه‌ای از شهرهای مذهبی ایران هستند و طبیعی است که از این قبیل اظهارات ذوق زده شوند.


از طرفی برخی کاربران فضای مجازی به سخنان موهن و انزجار کننده ابراهیم فیاض واکنش نشان دادند:

فرشته صادقی، یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به اظهارات اخیر فیاض نوشت: "حرف‌های فیاض را خیلی جدی نگیرید. کسی که با فیاض کلاس داشته باشد می‌داند نظریات فیاض فقط دور مسایل جنسی می گردد."

یک طلبه نوشت: ده سالی است که ساکن قم است و هر روز در نقاط مختلف شهر رفت‌وآمد دارد و تا کنون با چنین صحنه‌ای برخورد نکرده است.

کاربری دیگر هم این‌گونه به سخنان فیاض واکنش نشان داد و گفت اصرارش بر حضور در قم به خاطر فضای معنوی و اخلاقی حاکم بر شهر است.

 برخی کاربران شبکه «اینستاگرام» نیز در واکنش به جریحه‌دار شدن احساسات‌شان خواهان مجازت با این استاد دانشگاه شدند.

در همین راستا جمعی از مردم قم در نامه‌ای خطاب دادستان قم بیان داشتند:

"آقای ابراهیم فیاض با نسبت صریح دادن امر فاحشگی به زنان محجبه‌ی قمی بدون مقید و محدود کردن موضوع مرتکب موضوع ماده 697 قانون مجازات اسلامی شده و چون در این گفت‌وگو بدون رساندن هدفی فقط به فاحشگی زنان ناشی از عملکرد آقایان در قم اشاره نموده، لذا قصد اضرار به مردم عفیف و شهیدپرور قم با اظهارات کذب و خلاف ‌حقیقت داشته که مصداق ماده 698 قانون مجازات اسلامی است. لذا به علت تشویش اذهان عمومی و ناامن کردن فضای ذهنی مومنین ایران نسبت به مردم شریف قم، برای نامبرده تقاضای اشد مجازات را دارد." در بخشی از این نامه آمده است: در این عبارات هیچ‌گونه تبیینی برای "…خیلی از آقایان” وجود ندارد، در نتیجه موضوع آن همه‌ی مردان قمی است و هر فرد قمی می‌تواند از وی شاکی باشد."

در آخر باید دید واکنش مسئولین قم به مصاحبه عجیب این جامعه شناس که موجب تشویش اذهان عمومی، برهم زدن امنیت اجتماعی و...است چیست! پاسداری از حریم شهر کریمه اهل بیت بر همگان واجب است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۴
در انتظار بررسی: ۱۴
* نظر:
ارسال نظرات
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸
۳
۲
حرف های نامربوط این فرد محکوم و غیرقابل دفاع می باشد. امّا در این که دشمنان اسلام و انقلاب در صدد تخریت عفاف و حجاب شهر مقدس قم بوده و هستند نیز، تردیدی نداشته باشید.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸
۱
۳
ماکه هرچه گشتیم یکدانه هم گیرمان نیامد!! شماکه خبرازچهارتا چهارتا می هید ایثارکن یکیش را هم بدهیدبه ما .!!!!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸
۱
۱
کسی که صیغه و عقد موقت را فحشا می داند قطعا هر چه باشد شیعه نیست.
پاسخ
عبدالله مومن
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸
۱
۱
بر زمینت می زند نادان دوست
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸
۱
۱
کسی که صیغه و عقد موقت را فحشا می داند قطعا هر چه باشد شیعه نیست.
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸
۳
۱
تنها شهر ایران که اسلامی است و زنها مثل مسلمان لباس میپوشند قم است و حالا این مزدور به ظاهر مسلمان میخواهد رفتار خانواده خودش را به قم نسبت دهد . چرا قوه قضائیه این مردک را که به مردم مذهبی قم اهانت کرده دستگیر نمیکنند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸
۱
۳
این بایدمجازات بشه
پاسخ
ناشناس
-
۰۱:۳۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸
۲
۰
چشماتونو باز کنید
ببینید
تا دیر نشده
پاسخ
گیتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸
۰
۲
سال پیش نزدیک پیاده روی اربعین شایعه مردان عراقی در مشهد مقدس را منتشر کردند. الانم نزدیک انتخابات مجلس است دستش خالی است می دانند مردم به این گروه رای نخواهند داد بنابراین با دو قطبی کردن مردم یکی موافق این سخنان خواهد بود و یکی مخالف آن. یک روز موضوع همسر دوم امروز بانوان قم تا فردا چه چیزی را در آستین داشته باشندو امیدوار باشند توجه مردم به جای ناکارآمدی
آنها به جنجال ها جلب خواهد شد.
پاسخ
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸
۰
۲
دیگه خیلی تند رفتی دکتر!!!!!! از تو بعید بود اینطوری مردو زن یک شهر اونم چون قم رو به باد تهمتهای ناروا بگیری
باید جوابگو باشی و جبران مافات کنی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۵ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸
۱
۲
یه حرفی زده که مردم ببینن هنوز زنده است!

با این حرفش هر چی خانم چادری محجبه بود رو فاحشه کرده!
خانم ها محجبه و پاک غالبا چند تایی با هم قرار میذارن و هر جایی خواستن با هم میرن
من چند سال قم زندگی کردم و الانم ارتباط نزدیک با قم دارم
از این خبرا نیست
پاسخ
صبا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸
۰
۱
با عرض ادب و سلام
خداوند حرمی دارد که مکه است، و برای پیامبر صلی الله علیه و آله هم حرمی است وآن مدینه است. و حرم امیرالمؤمنین علیه السلام کوفه است. و حرم ما اهل البیت شهر قم است. و بزودی در قم، زنی از فرزندان من به نام فاطمه دفن می شود که هر کس مرقد او را زیارت کند بهشت بر وی واجب می گردد. راوی گوید: امام صادق علیه السلام این سخن را قبل از تولّد امام کاظم علیه السلام پدر بزرگوار حضرت فاطمه معصومه علیها السلام بیان کرد.
قم بواسطه عنایت اهل بیت عصمت و طهارت و وجود مقدس بانوی کرامت حرم و آشیانه اهل بیت است و با سخنان سخیف و بی ارزش ایشان و دیگران به انحراف نخواهد رفت، آقای ابراهیم فیاض به لقمه ات و به آبشخور تفکرت رجوع کن و استغفار کن که مورد غضب و عتاب حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها قرار نگیرید، که خسر الدینا و الآخره هستید. و من الله التوفیق
پاسخ
شهروند طبری
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸
۱
۱
با آقاي فياض زماني كه در مدرسه رضويه قم واقع در خيابان آذر بود آشنا شدم يعني اوايل دهه هفتاد. فكر مي كنم ايشان در يك حصار فكري قرار گرفته و اساسا جامعه شناسي را از كتاب ها آموخته و نه ميان مردم و جامعه! فاحشگي چه ربطي به صيغه دارد؟ مگر در ديگر شهرهاي ايران كه احتمالا به نظر ايشان صيغه وجود ندارد يا كمتر است فاحشگي وجود ندارد؟؟
عقده هاي فروخورده در نظرات برخي جامعه شناسان نقش مهمي ايفا مي كند! از اين غافل نباشيد
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۴ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸
۱
۲
صحبت های ایشون و مصاحبه با اون خبرگذاری مربوط به سال قبله !....توجه کردید؟...؟؟؟مربوط به پارساله نه الان...!!!
نه اینکه حرفش اشتباه نیست.....!...نخیر...!....مسلمآ حرفش اشتباه بوده....ولی باید دید جرا این خبر در این زمان روی زبانها افتاده....جوابش هم ساده هست....زمان زمان انتخاباته و نیاز علی مطهری و امثالش به این صحبت ها زیاده....!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها