يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۳۱۶۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۲۳ آبان ۱۳۹۸
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: درحالی‌که در سال 92، اعتبار قرآنی کل کشور 198 میلیارد تومان بوده اما در سال گذشته این اعتبارات به 17 میلیارد تومان تقلیل پیداکرده است.
به گزارش پایگاه 598، حسن محمدی صبح امروز در نشست تخصصی مدیریت فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر اظهار داشت: مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد در کشور نمونه بارز اسلامیت و جمهوریت در کشور هستند و در راستای اهداف فرهنگی نظام تلاش می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خطاب به مؤسسات قرآنی، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که کاری که شما می‌کنید، یک کار راهبردی است که باید حمایت شود.

وی بابیان اینکه مؤسسات قرآنی بزرگ‌ترین شبکه ساختارمند کشورهستند، گفت: قبل از انقلاب کمتر 10 موسسه قرآنی ثبت‌شده در کشور وجود داشت درحالی‌که امروز بیش از 5 هزار موسسه قرآنی وجود دارد.

محمدی تصریح کرد: اسلام تأکید بسیار ویژه‌ای بر واجب فراموش‌شده دارد، گفت: وظیفه ترویج فرهنگ حتماً باید بر دوش مزدم باشد و مردم مسؤولیت را بر عهده بگیرند و دولت هم در این راستا حمایت کند.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات نهادهای مردمی قرآنی در موضوع معافیت‌های مالیاتی است که مایه تأسف است که در اصلاح ساختار بودجه کشور، معافیت کوچکی هم که برای مؤسسات فرهنگی و قرآنی در نظر گرفته‌شده بود، حذف‌شده است.

محمدی از پیگیری برای رفع مشکل عدم حذف اعتبارات  با نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: درحالی‌که در سال 92، اعتبار قرآنی کل کشور 198 میلیارد تومان بوده اما در سال گذشته این اعتبارات به 17 میلیارد تومان تقلیل پیداکرده است.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای مؤسسات قرآنی در کشور، بیان کرد: باوجود کمبود اعتبارات در حوزه قرآنی، در سال جاری به مبلغ 30 میلیارد تومان به مؤسسات قرآنی کشور وام کم‌بهره تعلق‌گرفته است.
فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها