يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۳۱۸۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۲۳ آبان ۱۳۹۸
جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» عراق در بیانیه‌ای از رهنمودهای مرجعیت عالیقدر این کشور در خصوص تحولات سیاسی حمایت کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دفتر اطلاع رسانی نجباء، مقاومت اسلامی نجباء عراق در بیانیه‌ای نسبت به تحولات اخیر این کشور واکنش نشان داد و اعلام کرد: براساس مسئولیتمان در برابر خداوند متعال و ملت مظلوممان و همچنین پس از اظهارنظرهای مختلف در خصوص اصلاح و موضع‌گیری اصحاب قلم و رسانه‌ها بنا به عهدی که در برابر عقیده و مراجع‌ عظام داریم واجب می‌دانیم که پارلمان و حکومت عراق را مخاطب قرار داده و از آنها بخواهیم با یک موضع‌گیری جدی و واضح در راستای رهنمودهای مرجعیت و احقاق حق تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز گام بردارند.

بر اساس این گزارش، در بیانیه نجباء آمده است: دولت و پارلمان عراق باید در راستای اصلاحات عملی به واسطه اصلاح قانون اساسی عراق گام بردارند. قانونی که با دست‌اندازی آمریکایی‌ها تدوین شده تا عراق توان خیزش نداشته باشد و از قدرت لازم برخوردار نباشد. از این رو اصلاح قانون اساسی وفق منافع ملت و نه منافع اشغالگران را به واسطه همه پرسی لازم می‌دانیم.

در این بیانیه آمده است: این گروه مقاومت عراقی تاکید کرد: ضروری است که پارلمان شرایط لازم برای حمایت از نخست وزیر به منظور محاکمه فاسدان بدون هیچ تفاوتی را مهیا کرده و به وی اجازه دهد تا وزرای خود را براساس تخصص و کارآمدی انتخاب کند.

این جنبش تصریح کرد که اگر اصلاحات بر مبنای زمانبدی اعلام شده از سوی مرجعیت صورت نپذیرد، نجباء موضعی تاریخی در حمایت از خواسته‌های مشروع تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز اتخاذ خواهد کرد.

مقاومت اسلامی نجباء با تاکید بر حمایت از خواسته‌های مشروع مردم، عنوان داشت: اجازه نخواهیم داد که عراق میدانی برای دخالت‌های شوم و فتنه‌گری کاخ سفید و به غارت بردن ثروت‌های آن باشد و اگر تغییری در این مساله صورت نپذیرد تهدیدهای خود را عملی خواهیم کرد.

نجباء همچنین نسبت به عدم صداقت و دقت نماینده سازمان ملل در عراق نسبت به تحریف سخنان مرجعیت ابراز تعجب کرد و افزود: سازمان ملل بار دیگر نشان داد که بی‌طرف نبوده و از استقلال لازم برخوردار نیست، به نحوی که به اجرای اهداف استکبار جهانی می‌پردازد.

مقاومت اسلامی نجباء خاطرنشان کرد که نیروهای سیاسی، حکومت و نخبگان عراقی باید بدانند که در مرحله حساسی از تاریخ عراق به سر می‌برند. از این رو اقدامات آنها در تاریخ حفظ می‌شود و در آینده مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

نجباء در پایان خواستار آگاهی نسبت به مرحله کنونی و عملکرد در طراز آن شد و اظهار داشت که باید به خاطر عراق و ملت آن در راستای عراقی جدید تلاش کرد که از ثروت‌هایش برخوردار باشد و از هینمه و اشغالگری آمریکایی‌ها خارج شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها