يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۳۵۱۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۲۸ آبان ۱۳۹۸
قیمت دلار که همزمان با اعلام خبر افزایش قیمت بنزین روند صعودی را طی می‌کرد با ورود بانک مرکزی رو به کاهش گذاشته است.
به گزارش پایگاه 598، قیمت دلار که از ابتدای هفته قبل و بعد از اعلام سیاستهای جدید اقتصادی از سوی رئیس جمهور افزایش یافت و با اعلام خبر افزایش سهمیه بندی بنزین با شتاب بیشتری سیر صعودی را طی کرد از ظهر دیروز کاهنده شده است.

فعالان بازار قبلا هم تأکید کرده بودند افزایش قیمت دلار دلیل اقتصادی ندارد و صرفاً به واسطه خبرهای سیاسی و جو روانی حاکم در بازار است.

 برخی از کارشناسان اقتصادی معتقد بودند و هستند که اظهارات نسنجیده در حوزه سیاست و تشدید افکار منفی در جامعه می‌تواند بر التهابات بازار بیافزاید.

بعد از خبر افزایش قیمت بنزین بازار ارز نیز مانند سایر بخشهای اقتصادی با شوک همراه شد و همین امر باعث افزایش قیمت دلار در سطح بازار تا 12 هزار و 800 تومان شد اما با ورود بانک مرکزی و افزایش قیمت دلار در صرافی های بانکی اجازه دلالی از محل اختلاف قیمت دلار آزاد با صرافی‌های بانکی داده نشد و بعد از آن نیز با سیاست‌های بانک مرکزی عرضه و تقاضا مدیریت شد و در نهایت روند نزولی قیمت ارز از سر گرفته شد.

در هیاهوی افزایش قیمت دلار و اظهارنظرهای مختلف درباره ادامه گرانی دلار خبر آمد که رئیس کل بانک مرکزی در بازدیدی سرزده به میان مردم در خیابان فردوسی رفته و نوید داده که قیمتها در این بازار بار دیگر به تعادل می‌رسد و بانک مرکزی به هیچ وجه اجازه سوداگری مجدد در حوزه ارزی را نخواهد داد.

بازاری‌ها می‌گویند حضور همتی در صرافی‌ها بار دیگر به مردم اطمینان داد که بانک مرکزی به هیچ وجه اجازه افزایش مجدد قیمتها را نخواهد داد و همین امر باعث خروج تقاضای کاذب از بازار شد.

این درحالی است که برخی از کانالهای تلگرامی معاند در رسانه‌های خود از افزایش نجومی قیمت دلار سخن گفته و قیمتهای کاذب را برای انواع ارز در بازار ایران اعلام می‌کنند. این درحالی است که خیابان فردوسی کاملا خلاف گزارشهای خیالی این رسانه هاست. هم اکنون در بازار ارز قیمت دلار از 12 هزار و 800 تومان به 12 هزار و 50 تومان کاهش یافته است ضمن آنکه صرافی‌های بانکی نیز قیمت دلار را برای فروش 12 هزار تومان و برای خرید 11 هزار و 900 تومان تعیین کرده اند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها