أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۴۲۲۵
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۱۴ آذر ۱۳۹۸
صبح امروز صورت گرفت؛
برخی از کارکنان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در اعتراض به نادیده گرفتن حقوق خود تحصن کردند؛ قريب به 30 نفر از کارکنان پژوهشگاه پس از دوندگی‌هاي فراوان و به نتیجه نرسیدن تلاش‌هايشان، در اعتراض به نادیده گرفتن سوابق کاری از سوی مدیریت پژوهشگاه در طبقه اول پژوهشگاه روبه‌روی سالن حکمت تجمع و تحصن کردند.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، در پژوهشگاه علوم انسانی تاکنون اعتراض‌هايی جدی در خصوص نحوه عملکرد ریاست پژوهشگاه از سوی اعضای هیات علمی و کارکنان صورت گرفته است. در همين رابطه و در یکی از جلسات رسمی که نزديك به 150 نفر از کارکنان حضور داشتند، یکی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه در اعتراض به رویه‌های دوگانه ریاست پژوهشگاه در برخورد با حقوق اعضای هیات علمی اعتراض خود را به شکل علنی مطرح کرد.


تاکنون بیانیه‌های زیادی علیه وضع موجود در پژوهشگاه صادر شده، در یکی از اين بیانیه‌ها آمده است: پژوهشگاه علوم انسانی و کارکنان آن، امروز بیش از هر زمان دیگري هوشیارانه و با تدبیر، نیاز به تحول بنیادین در حوزه مدیریت این سازمان را احساس می‌کنند و پذیرای چنین تغییری هستند. تغییری که آیینۀ تمام نمایی از نمود خواست افراد آن است و بازتاب آن را در اشکال مختلف می‌توان دید. چرا که پژوهشگاه علوم انسانی زخم خورده و آسیب دیده از هجوم افراد منفعت‌طلبی است که طی سال‌های گذشته بدون هرگونه تعلق سازمانی و اهتمام به حفظ میراث ملی و معنوی این نهاد ارزشمند، بر اساس شعارهای بی‌بنیاد و کارنامه‌های واهی، بنیان‌های این مرکز فرهنگی و علمی را به خواری کشاندند و در این ایام که بیش از هر زمان دیگر نیاز به ثبات علم، دانش و اهل علم و دانش احساس می‌شود، کمر به نابودی بنیان علوم انسانی بسته‌اند، چه با "سودجویی و فرصت طلبی"، چه با فساد "سیستمی و اداری و مالی"، چه با "اشاعۀ تفکر ماکیاولیستی" رسیدن به مقاصد با هر ترفند و روشی حتی بی اخلاقی و بی‌صفتی. متاسفانه نمونه‌های متعدد و متنوع هریک از این موارد دارای مصادیق بارز و اثبات شده است.

همچنین در بیانیه دیگری جمعی از اعضای هیات علمی نسبت به دخالت حزبی اصلاح طلبان در مدیریت پژوهشگاه نامه سرگشاده‌ای را خطاب به اشرف بروجردی عضو هیات رئیسه پژوهشگاه بدین شرح انتشار دادند:

هر چند همکاران شما مدتهاست از فیض وجودتان در این محیط علمی محروم هستند ولی حضور گاه و بیگاه در جلسات دفتر ریاست، نوید ارتباط و عدم قطع علاقه شما را با پژوهشگاه می رساند؛ اما سبب نگارش این چند سطر به محضر پر جلال و جبروت تان ؟! بی اعتنایی و یا شاید هم بی توجهی به افکار عمومی و خواست فراگیر همکاران سابق شما است. برخی از اساتید با توجه به شعارهای دمکراسی خواهی و انتخاباتی شما و دوستان اصلاح طلبتان به آقای روحانی رای دادند و شاید فکر می‌کردند و یا امید این را داشتند که در دوره ریاست ایشان و هم حزبی‌های شما پژوهشگاه از حالت قیمومیت و تحت الحمایگی روسا و مدیران غیر پژوهشگاهی درآمده و در نهایت از بین خود اساتید این مجموعه بزرگ، لااقل به یک نفر اعتماد كنند و مدیریت پژوهشگاه را به دست او بسپارند، تا در صورت هرگونه اقدام مثبت و یا منفی و یا هر برنامه‌ای پاسخگو بوده و بعد از اتمام دوره مدیریت، تبعات عملکردش را مستقیما پذیرفته و چشم در چشم سایر همکاران داشته و با مراوده با آنان از تحسین و یا تنقیدشان بهره ببرد! و این یعنی نوعی پاسخگویی در دوره بعد از مدیریت که فی نفسه امری ممدوح است.

دریغا که تمام شعارهای شما و دوستان اصلاح طلب حامی دولت فعلی فقط برای گرفتن رای از ما بود و وعده‌های تو خالی اکثر شما از سطح چند شعار و یا کار نمایشی فراتر نرفت (برای اثبات این نگاه ابزاری به آرای عمومی اساتید همین نمونه کافی است که وقتی می‌خواستید کشتی به گل نشسته استیضاح وزیر اسبق علوم دکتر فرجی دانا را با طومار و امضای استادان همین پژوهشگاه نجات دهید چه مقدار به دنبال اعتمادسازی آنان بودید و یا زمانی که هنوز امضای برجام خشک نشده و متنش منتشر نگردیده بود ، شما اعلام حمایت اساتید پژوهشگاه برایتان در دستور کار قرار گرفت و قس علیهذا ۰۰۰).
خود جنابعالی نیز هر چند در ابتدا فقط از مستقبلین اتوبوس مدیران جدید تربیت مدرسی در پژوهشگاه بودید ولی به مرور ایام در تقسیم غنائم شریک شده و سپس به مدیریتی جدید بیرون پژوهشگاه راه یافته و ارتقا درجه گرفتید.

اما سخن اصلی ما این است که اخیرا مطلع شده ایم که از نفوذ حزبی‌تان، نزد وزیر غیرحزبی استفاده نموده و بر ادامه این مدیریت (انتصابی خارج از پژوهشگاه) اصرار داشته و دارید !!


نکته مهمی که در این معرکه باید خدمت‌تان عرض نماییم این است که انتصابات و عقاید و فعالیت‌های سیاسی خارج پژوهشگاهی سرکار علیّه از حقوق مسلم و شخصی‌تان است (و گوارای وجودتان) ولی هیچ یک از افراد پژوهشگاه به یاد ندارند که به جنابعالی حق نمایندگی و یا وکالتی تفویض کرده باشند تا بتوانید راجع به پژوهشگاه و سرنوشت آن با مقامات وزارتی به اصطلاح لابی‌گری بنمایید۰ شما اگر در شعارهای انتخاباتی خود صادق بوده و هستید می‌بایستی به خواست اکثریت همکاران سابق‌تان احترام گذاشته و نظر آنان را جویا می شدید۰ در این مورد رفت و آمدهای کوتاه شما به دفتر ریاست نمی‌تواند مبین درک افکار پژوهشگاهیان باشد بلکه در این رابطه کاش به نظر آقازاده محترم، که هنوز یکی از ما و در بین ما هستند مراجعه بفرمایید ۰ دور نباشد که دوره ریاست شما نیز مثل دوره رئیس فعلی پژوهشگاه به پایان می رسد، منتها تفاوت این اتمام برای دکتر قبادی رفتن به دانشگاه تربیت مدرس و برای جنابعالی برگشتن به پژوهشگاه خواهد بود ؛ فکر می‌کنیم اگر به خاطر روسفیدی آینده خودتان هم که شده بیش از این مقابل افکار عمومی همکارانتان قرار نگیرید و همه پل‌ها را پشت سر خود خراب نکنید اگر لااقل به یکی از شعارهای اصلاح طلبانه خود هم وفادار هستید مقدمات آوردن صندوق رای برای ادامه ریاست مدیر فعلی را فراهم نمایید( با این پرسش از پژوهشگاهیان : قبادی ، آری یا نه ) پاسخ هر چه باشد معنایش، گامی برای تحقق دمکراسی و مراجعه به آرای کسانی است که این چند سال از حق تعیین سرنوشت خود در مدیریت محروم بوده اند.

لطفا فکر تحمیل یکی دیگر از دوستان و یا هم حزبی های بیرونی پژوهشگاه را هم برای مدیریت پژوهشگاه از سر بیرون بفرمایید و در ضمن مثل لبنان و عراق در حالی که دولت و یا شریک اصلی دولت هستید یک مرتبه ژست اپوزسیون به خود نگیرید.


جوابیه پژوهشگاه علوم انسانی که در اختیار این وبسایت قرار گرفت

مدیر مسئول محترم وبگاه ۵۹۸

سلام‌علیکم،
با احترام، اخیراً در وبگاه 598 خبر مجعولی با عنوان «تحصن کارکنان پژوهشگاه علوم انسانی در اعتراض به تضییع حقوق خود» منتشر شده است که با توجه به کذب اصل و محتوای خبر، توضیحاتی جهت تنویر افکار عمومی ارائه می‌شود که انتظار می‌رود مطابق قانون مطبوعات نسبت به درج آن در ابعاد همان خبر کذب اقدام شود:
در سال‌های اخیر هیچ تحصنی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی صورت نگرفته است و آنچه دستمایه این نشر اکاذیب قرار گرفته است، دیدار ادواری و متعارف رئیس پژوهشگاه با بخشی از کارکنان پژوهشگاه است که رویه‌ای مرسوم و معمول است و در نهایت نیز با گفتگوی طرفین و تصمیم‌گیری جهت پیشبرد امور در کمتر از یک ساعت به پایان رسید و معلوم نیست ادعای تحصن؛ بدون ارائه هیچ سندی از کجا سرچشمه می‌گیرد.
در ادامه این خبر با اشاره به شب‌نامه‌های بی‌امضایی که اخیراً در فضای مجازی منتشر شده است، آن را بیانیه جمعی از اعضای هیأت علمی خوانده‌اید که با توجه به نامعلوم بودن مرجع صدور این شب‌نامه‌ها به نظر می‌رسد یا آن وبگاه محترم به جعل عنوان مشغول است و یا از هویت صادرکنندگان این شب‌نامه‌ها باخبر و با آنها در ارتباط است! از افرادی که چنین اخبار مشکوک و مجعولی را منتشر می‌کنند، انتظار می‌رود در صورتی‌که به راستی دغدغه اصلاح امور و بهینه‌سازی روندها را دارند، دست‌کم آنقدر شهامت داشته باشند که دغدغه‌های خود را با امضا و نام مشخص مطرح کنند تا امکان گفتگو و همدلی در جهت رفع مشکلات فراهم آید. در صورتی‌که پخش شب‌نامه‌های الکترونیکی و طرح دعاوی غیرمستند و حاوی بی‌احترامی به شخصیت‌های ارزشمند علمی و فرهنگی، قطع‌یقین نمی‌تواند خدمتی در این جهت باشد و احتمال آن می‌رود که اغراض و امیالی غیر از آن در کار باشد.
انتظار می‌رود، آن وبگاه محترم پیش از انتشار چنین اخبار کذبی، دست‌کم نسبت به راستی‌آزمایی آن اقدام کند. در هر صورت، پژوهشگاه حق خود نسبت به شکایت از نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی را محفوظ می‌داند.
از خداوند متعال، هدایت همگان در مسیر حق و پرهیز از دروغ و نفاق را مسألت داریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها