يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۴۲۲۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۱۴ آذر ۱۳۹۸
شبکه دولتی انگلیس می‌گوید میرحسین موسوی با بیانیه اخیر از اصلاح‌طلبان هم عبور کرد و حتی برخی حامیان قبلی جنبش سبز هم می‌گویند موضع اخیر او براندازانه بود.
به گزارش پایگاه 598، وبسایت بی‌بی‌سی که خود از تحریک‌کنندگان اغتشاش اخیر بود، با اشاره به بیانیه اخیر موسوی نوشت: موسوی با رویکردی رادیکال و گذر از بیانیه‌هایش در سال ۸۸ که از اجرای بی‌تنازل قانون اساسی گفت، از قانون اساسی هم عبور کرده است، او توانست با این بیانیه در میان برخی اپوزیسیون نظام و معتقد به براندازی، همراهی بیابد.

بی‌بی‌سی در ادامه با تشویق اصلاح‌طلبان به تندروی می‌نویسد: انتقادات از اصلاح‌طلبان افزایش یافته است و به نظر می‌رسد پایگاه اجتماعی آنها به شدت در حال فروپاشی است.

بررسی دلایل این موضوع بحث مورد نظر ما در اینجا نیست، اما موضوعی که بسیار مهم است.

اینکه آقای موسوی عملاً بی‌عملی و مواضع توأم با ترس اصلاح‌طلبان را نادیده می‌گیرد و با رویکردی رادیکال رفتار می‌کند. او که در دوران اوج «جنبش سبز» با بیانیه‌هایش به اجرای بدون تنازل قانون اساسی معتقد بود، حالا اصول کهنه و ناکارآمد قانون اساسی را برای اداره کشور کافی نمی‌داند.

شبکه دولتی انگلیس در ادامه نوشت: حتی برخی از حامیان جنبش سبز نیز موضع اخیر وی را متناسب با براندازی تلقی کردند. حمله به ولایت فقیه نشان می‌دهد که او دیگر به قانون اساسی پایبند نیست. باید دید آیا سران جبهه اصلاحات او را همراهی می‌کنند؟

منبع:کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها