يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۶۴۶۹
زمان انتشار: ۱۵:۴۳     ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
جمعه استقلال در عراق؛
خبرنگار المیادین از میدان التحریر گزارش داد که پیام این تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی مردم عراق این است که گروه‌های مقاومت از پایگاه مردمی برخوردار بوده و فراکسیون‌های پارلمانی به تلاش برای اجرای تصمیم اخراج آمریکایی‌ها ادامه خواهند داد.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، مردم عراق از نخستین ساعت صبح امروز با حضور در خیابان‌های بغداد، در حال آماده شدن برای برگزاری تظاهرات میلیونی ضد حضور نظامی آمریکا در این کشور هستند.
 

خبرنگار شبکه المیادین به صورت زنده از بغداد گزارش داد که از حوالی ساعت ۸ صبح (به وقت محلی) مردم عراق در محله‌های مختلف بغداد حاضر شده‌اند تا تظاهرات گسترده ضد آمریکایی برگزار کنند.

المیادین همچنین گفت مردم عراق ضمن اعلام مخالفت خود با حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان، این موضوع را محکوم کرده و خواستار خروج آنها هستند.

به گزارش المیادین، عراقی‌ها با به اهتزاز درآوردن پرچم کشورشان در میدان التحریر، با حضور آمریکایی‌ها در این کشور مخالفت کردند.
 

بر این اساس، جمعیت مردمی که از نقاط مختلف بغداد برای مشارکت در تظاهرات ضد آمریکایی به مرکز این شهر می‌آیند در حال افزایش است.

تظاهرات‌کنندگان عراقی با در دست داشتن پلاکاردهایی با نوشته «آمریکا از عراق بیرون برو»، از گروه‌های مقاومت در این کشور حمایت کردند.

خبرنگار المیادین از میدان التحریر گزارش داد که پیام این تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی مردم عراق این است که گروه‌های مقاومت از پایگاه مردمی برخوردار بوده و فراکسیون‌های پارلمانی به تلاش برای اجرای تصمیم اخراج آمریکایی‌ها ادامه خواهند داد.
 


خیل عظیم مردم از بصره و استان های جنوبی به منظور مشارکت در تظاهرات میلیونی عازم بغداد شده اند.

** نماینده عراقی: لازم باشد آمریکا را با زور بیرون می‌رانیم
محمد کریم نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در گفت‌وگو با سایت المعلومه افزود: این نیروها را به شیوه های مسالمت آمیز و دیپلماتیک و همچنین با استفاده از زور در صورت مخالفت با خروج از عراق بیرون خواهیم راند.

کریم تاکید کرد: بوق های تبلیغاتی آمریکا هرگز نخواهند توانست اراده ملت عراق برای بیرون راندن اشغالگران از کشور را در هم بشکنند.



وی تصریح کرد: ما در کنار تظاهرات کنندگان هستیم و می خواهیم که میهن همانطوری باشد که آنها می خواهند. هرکس خواهان پاسداری و حمایت از میهن است، باید اشغالگران و قاتلان و تروریست ها و کسانی که خون فرماندهانی را که پیروزی کسب کردند، ریختند، بیرون براند.


خارج شوید تا زنده بمانید
 
کریم گفت: همه گزینه ها برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی از عراق از شیوه های مسالمت آمیز و آرام و دیپلماتیک روی میز است اما اگر آنها با خروج از عراق مخالفت کنند، با آنها به عنوان نیروی اشغالگر برخورد خواهد شد و براین اساس، با زور نظامی بیرون رانده خواهند شد.

یک فعال مدنی عراقی در گفتگو با العالم گفت پیام تظاهرات امروز واضح است و آن مرگ بر آمریکاست، وقتی ملت می گوید اشغالگران آمریکایی باید بروند دیگر هر صدای دیگری خاموش خواهد شد
 


 
تظاهرات کنندگان: حضور نظامی آمریکا در عراق برای همه منطقه زیانبار است و به نفع همه کشورهای منطقه از جمله ایران است که آمریکا اخراج شود، اگر آمریکا از عراق خارج نشود با جنگ مجبورش می کنیم منطقه را ترک کند. آمریکا به هنگام ورود داعش به عراق در سال 2014 تنها تماشاچی بود. هر مشکلی در عراق وجود دارد آمریکا در آن دست دارد.
 
سخنگوی کتائب: آمریکا باید از منطقه برود

«جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی گروه کتائب حزب الله عراق( از زیرمحموعه‌های الحشد الشعبی) در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد که عراقی‌ها امروز یکصدا مخالفت با حضور اشغالگران آمریکایی در کشورشان را فریاد می‌زنند.
 
الحسینی تاکید کرد: «وقتی که از حاکمیت و استقلال عراق حرف می‌زنیم، می‌بینیم که همه کشور بر سر موضوع اصولی پایان اشغالگری  اتفاق نظر دارند».

وی افزود: «اگر نیروهای آمریکایی از عراق نروند، شیوه‌های دیگری آماده در میدان وجود دارد».

الحسینی تصریح کرد: «نمی توان عراق را از استقلال در تصمیم گیری بازداشت. امروز برای ملت عراق روشن شده است که آمریکا به دنبال مقاصد دیگری در عراق است».

سخنگوی کتائب حزب الله تصریح کرد: «گزینه‌های پاسخ به آمریکا حاضر است ما چه از لحاظ نظامی و چه دیپلماتیک آماده مقابله با حضور اشغالگران آمریکایی در عراق هستیم».
 
 
 
الحسینی حضور آمریکا در عراق را غیرقانونی خواند و گفت: «ما حق دفاع از کشورمان و به کارگیری همه گزینه‌های روی میز را داریم».
 
سخنگوی کتائب حزب الله تصریح کرد: «پاسخ  ما قطعی است و نتیجه آن اخراج آمریکایی‌ها نه فقط از عراق بلکه از منطقه است».

الحسینی در پایان گفت: «وقتی که از فساد در حکومت حرف می‌زنیم این به دلیل حضور آمریکا در عراق است».

ده‌ها هزار نفر از مردم عراق برای شرکت در تظاهرات ضد اشغالگری آمریکا در حال رساندن خود به تقاطع دانشگاه بغداد نزدیک منطقه «الجادریه» مسیر تعیین شده برای آغاز تظاهراتی هستند که پیش‌بینی شده است به تظاهرات میلیونی و بی سابقه‌ای در عراق تبدیل شود.

پارلمان عراق پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس الحشد الشعبی و شماری از همرزمانشان، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد و دولت عراق نیز در تماس‌های مستمر با مقامات آمریکایی، بر ضرورت اجرای این طرح تاکید کرد.
 
 
شعار جالب یکی از تظاهرات کنندگان عراقی: هی ترامپ! عراق، عربستان نیست
 


** مقتدی صدرخواستار لغو تمام توافقات نظامی با آمریکا شد
مقتدی صدر رهبر جریان صدر خواستار لغو توافقات نظامی با آمریکا شد و بر ضرورت بسته شدن تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا تاکید کرد.
 
رهبر جریان صدر در متن بیانیه خود به برخی از خواسته‌ها و الزاماتی که رابطه میان عراق و کشورهای بیگانه را مشخص می‌کند، اشاره کرده است.
 
 بخشی از پیام مقتدی صدر به مناست راهپمیایی ضد امریکایی امروز در عراق:
1.بسته شدن تمام پایگاه های نظامی امریکایی که در خاک عراق وجود دارد.
2. بسته شدن مقرهای شرکت های امنیتی امریکایی و پایان به فعالیت آنها در عراق.
3. بسته شدن آسمان عراق به روی هواپیماهای جنگی و جاسوسی اشغالگران.
4. لغو تمام توافق نامه های امنیتی با اشغالگران به واسطه عدم توازن بین المللی در این توافق نامه ها؛ برای اینکه این توافق نامه ها در سایه وجود اشغالگران امضا شده است.
5. ترامپ نباید با یک نگاه از بالا، متکبرانه و خود برتر بینی، در تصمیمات و سخنرانی های خود درباره عراق عمل کند؛ در غیر این صورت ما نیز مقابله به مثل خواهیم کرد.
 

** ائتلاف الفتح: امروز بوق‌های رسانه‌ای آمریکا قادر به درهم‌شکستن اراده ملت عراق نیستند

«محمد کریم» عضو ائتلاف الفتح پارلمان عراق به رهبری هادی العامری  ضمن تاکید بر حمایت از خواسته‌های تظاهرات‌کنندگان در تظاهرات میلیونی امروز تاکید کرد، همه گزینه‌ها برای اخراج نظامیان آمریکایی از عراق مطرح است.
 
کریم در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تاکید کرد: «بوق‌های رسانه‌ای آمریکا امروز نمی‌تواند اراده ملت عراق را برای اخراج اشغالگران از کشورشان در هم شکند».
 
وی افزود: «ما می‌خواهیم ملت عراق میهنی داشته باشند که خودشان می‌خواهند، بنابراین کسانی که در پی وطنشان هستند باید اشغالگران، قاتلان و تروریست‌هایی که دستشان به خون فرماندهان پیروزی آغشته است، بیرون کنند؛ صرف نظر از اینکه سفارت آمریکا چه می‌خواهد».

عضو پارلمان عراق گفت: «همه گزینه‌ها برای اخراج نظامیان آمریکایی مطرح است در ابتدا شیوه‌های مسالمت آمیز، آرام و دیپلماتیک به کار گرفته می‌شود، اگر باز مخالفت کردند با آنها مثل نیروهای اشغالگر برخورد خواهد شد و با زور نظامی بیرون خواهند شد».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها