أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۶۶۷۷
زمان انتشار: ۱۵:۱۵     ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
نماینده سابق مجلس گفت: امروز در نظرسنجی ها می بینیم که مشکل اصلی کشور معیشت است در حالی که تا چند ماه قبل مشکل اول مردم، بیکاری بود.
به گزارش پایگاه 598، دکتر علیرضا زاکانی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد 14 معصوم شهرک پردیسان قم، پیرامون موضوعات روز کشور و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به سخنرانی پرداخت.

ایشان با اشاره به ایام شهادت سردار سلیمانی و مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت، اظهار داشتند: حضور پرشور مردم در حوادث اخیر نشان داد که این مردم کماکان پای انقلاب ایستاده اند و نشان دادند که مشکلات و سختی ها روحیات انقلابی و از خود گذشتگی را از آنها دور نکرده است. به شهادت امام(ره) و رهبری جز در برهه کوتاهی از صدراسلام، این مردم نمونه ای در تاریخ ندارشته و بی نظیر هستند.

وی ادامه داد: اما بر خلاف سطوح رهبری انقلاب و مردم، در سه سطح نخبگان، مسئولان و رسانه ها -یا به عبارتی خواص- کشور با مشکلات جدی مواجه است.

زاکانی افزود: در زمان مجلس هفتم، دولت اصلاحات بر مبانی نظری برنامه چهارم توسعه اصرار می ورزید اما با مشاهده مستندات این مبانی به چند نکته اساسی می رسیدیم. اولین نکته این بود که طبق عقیده این افراد ما باید نظم موجود بر جهان را پذیرفته و از هنجارشکنی بپرهیزیم. نکته دوم این بود که در راس نظم نوین جهانی آمریکا قرار داشته و بایست عظمت آمریکا را بپذیریم. همچنین طبق این مبانی بایست تمدن غرب را در حوزه های مختلف از جمله فرهنگ و قانون گذاری پذیرا باشیم.

این نماینده سابق مجلس گفت: صراحتا در این مبانی آمده است که بدون آمریکا و اسرائیل نمی توانیم مشکلات کشور را حل کنیم. لازم به یادآوری است که این مبانی توسط افرادی مطرح می شود که سابقه انقلابی گری داشته اما پس از مدتی استحاله شده به انقلابیون پشیمانی تبدیل شدند که به ورطه افراط و تفریط افتاده اند.

وی ادامه داد: نگاه دومی هم به مسائل وجود دارد که مبتنی بر نظرات امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب می باشد. آنها تاکید دارند که بایست بر توانمندی های داخل تکیه کرد و در این راستا بایست از همه ظرفیت های منطقه ای و جهانی بهره ببریم. در چنین شرایطی دیگر فشارهای دشمنان تاثیری بر کشور نخواهد گذاشت.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه پول و امکانات کشور در دست کسانی قرار دارد که اصلا به انقلاب اسلامی به عنوان مقدمه ای برای ظهور امام زمان(عج) اعتقادی ندارند و تنها به حکومت رانی چند ساله خود فکر می کنند و خود را قائل به نظم نوین جهانی می دانند تا به عنوان یک بازیگر کوچک منطقه ای شناخته شوند.

زاکانی با بیان اینکه "بایست به دولتمردان متذکر شد که خارج تنها غرب و آمریکا نیست" در خصوص لزوم ارتباط با کشورهای منطقه اظهار داشت: ما ظرفیت های عظیمی را در همسایگی خود داریم به عنوان نمونه 750 میلیون نفر در کشورهای حاشیه ای و 1143 میلیارد دلار واردات منطقه از جمله ظرفیت هایی است که مورد توجه قرار نگرفته تا جایی که ایران تنها 23 میلیارد دلار در واردات سهم دارد. اگر به این موضوع توجه کافی صورت می گرفت می توانستیم مشکل اقتصاد و اشتغال را حل کنیم اما راهی که آقای روحانی به ما نشان می دهد به سوی ناکجا آباد است!

وی ادامه داد: امروز در نظرسنجی ها می بینیم که مشکل اصلی کشور معیشت است در حالی که تا چند ماه قبل مشکل اول مردم، بیکاری بود. معنی این حرف این است که در حال حاضر حتی افرادی که کار دارند هم از لحاظ معیشتی با مشکل مواجه هستند لذا بایست حل مشکلات اقتصادی در راس امور قرار گیرد.

زاکانی گفت: نماینده دولت با حضور در کمیسیون تلفیق و در یک جلسه غیرعلنی گفته است که ما بنا داریم بار دیگر آمریکا را امتحان کنیم و با آنها به مذاکره بنشینیم. وی ادامه داده است که اگر ما مذاکره کنیم یا ترامپ به وعده هایش عمل کرده و تحریم ها را بر می دارد یا تحریم ها را بر نمی دارد که در نتیجه آقای روحانی قبول مسئولیت کرده و استغفا خواهد داد!

وی بیان کرد: آقای روحانی! اکنون وقت استعفا نیست، وقت کار و پاسخگویی به وعده هاست! وقتی فردی رئیس جمهور می شود بایست به وعده های خود عمل کند.

زاکانی با بیان اینکه "برنامه های دولت هیچ رنگ و بوی کارشناسی ندارد" اظهار داشت: شما در قضیه گرانی بنزین دیدید که چه مشکلاتی برای کشور و مردم به وجود آمد. طبق پیش بینی ها بنا بود 31 هزار میلیارد تومان عایدی در طرح سهمیه بندی بنزین به دولت برسد اما در عرض 48 ساعت 20 هزار میلیارد آن در آتش سوخت و سپس آقای رئیس جمهور با خنده می گوید که خود من هم صبح جمعه فهمیدم!

وی افزود: در ماجرای تعیین نرخ 4200 تومانی برای ارز، در هیئت دولت دو نظر وجود داشت. عده ای به ارز 3800 تومانی معتقد بوده و عده ای دیگر قیمت ارز را 4800 تومان می دانستند. در این بین افرادی گفته اند که دو نفر از اقتصاددانان اصولگرا قیمت ارز را 4200 می دانند پس ما هم قیمت ارز را همین نرخ تعیین کنیم تا مشکلات کشور بر گردن اصولگراها بیفتد!

زاکانی ادامه داد: در استان قم دارای ظرفیت های عظیمی است که اگر به آن توجه شود از استان های طراف برای کار به اینجا خواهند آمد در نتیجه مشکلات کشور حل خواهد شد. اما راه حل مشکلات کشور این است که بر داشته های داخلی خود تکیه کرده و پای ما در برابر بیگانگان نلرزد. اگر عده ای مسیر دل دادگی به غرب را دنبال می کنند یا ناآگاهند و یا آگاهانه خود را به خواب زده اند.

عضو سابق کمیسیون برجام در پاسخ به سوال یکی از حاضران در خصوص نقش مجلس نهم در تصویب برجام اظهار داشت: در قضیه برجام، نگاه آقایان لاریجانی و روحانی همانند هم بود لذا رئیس مجلس کار کارشناسی کمیسیون برجام را نادیده گرفت و ماجرا را 20 دقیقه ای تمام کرد که به نظرم خسران بزرگی به انقلاب اسلامی تحمیل شد.

زاکانی با هتاکی یکی از روزنامه های استانی به سپاه پاسداران را محکوم کرد و گفت: اقدام روزنامه 19 دی در انتشار چنین مطلبی به مراتب از جنایت آمریکا در شهادت حاج قاسم بزرگتر است و این موضوع از حقد و کینه آنها نسبت به سپاه پاسداران نشأت می گیرد و بایست از مجاری قانونی پیگیری شود.

ایشان در خصوص بازی رسانه ای اصلاح طلبان در آستانه انتخابات مجلس یازدهم و حمله به شورای نگهبان بیان داشت: اینکه اصلاح طلبان به رد صلاحیت ها اعتراض می کنند به این دلیل است که آنها می خواهند کشور در بی قانونی و هرج و مرج به سر ببرد. در سال 81 هیچ نظارتی بر انتخابات شوراهای شهر و روستا نبود اما حضور مردم حداقلی بود!

نماینده سابق تهران اظهار داشت: ما امروز در کشور گرفتار سلسله عناصر منافق شده ایم و نفاق در کشور بیداد می کند. نفاق دیگر آن نیست که فردی به اروپا پناهنده شده و سنگ اندازی کند؛ منافق کسی است که چهره حق به جانب گرفته و امید مردم را با ناکارآمدی از بین برده است. جوانان امروز به دلیل فقر و فساد و تبعیض ناامید شده اند اما بایست با رفع موارد بالا بار دیگر امید را به جوانان و کشور بازگرداند.

زاکانی عملکرد مجلس دهم در مواجهه با دولت را به یک شوخی و بازی تشبیه کرد و اظهار داشت: بایست مجلسی قوی بر سر کار آید تا از دولت و وزیران کار بکشد و چنانچه کسی کار نکرد آنها را برکنار کند. مجلس آینده باید با جدیت کار خود را آغاز کند و از دولت حساب بکشد اما متاسفانه مجلس اکنون در سطح نازلی قرار دارد!

وی در پایان اظهار داشت: هیچ کس در کشور به دنبال جنگ با آمریکا نیست بلکه جنگ با آمریکا یعنی خدمت به مردم، افزایش توان داخلی، رفع مشکلات اقتصادی، افزایش امید در جامعه. دوگانه جنگ و مذاکره از بزرگترین دروغ هایی است که در کشور گفته می شود و اتفاقا اگر عقب نشینی صورت گیرد آنها جلو خواهند آمد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها